Medion HD met (verkeerd ?) geluid

Pagina: 1
Acties:

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:56
Wij hebben hier dus een tijd geleden de oude Medion Titanium 8000 "Home Entertainment Design Center" gekocht. Da's die ene met P4 2.66Ghz (zie specs).
Nu maakt dit ding al sinds wij hem gekocht hebben aparte geluiden. Als je de pc aanzet hoor je Windows laden (de harddisk kraakt wat), maar ook een continu gekraak dat af- en toeneemt. Maar soms gaat ie hakken en zagen, kraakstootjes achter elkaar. Er zijn erg veel varianten op het lawaai.

Dat lawaai gebeurt op een willekeurig moment en houdt er soms zomaar weer mee op. Intensief gebruik van de HD roept dit gekraak niet op ofzow, maar je hoort wel gewoon het gekraak van het gelaad en geschrijf.

Ik vertrouw deze HD voor geen meter of heb ik het verkeerd en komt dit wel vaker voor?

offtopic:
Ik koop in ieder geval niks meer van Medion; neem nou zo'n muis, dat ding reageert nérgens op! Binnen twee dagen een optisch muisje er aan gehangen. Of de koeling van de PC. De CPU heeft een record van 72 graadjes Celsius en 70 is gemiddeld. Nee, Medion is gekoop en goed voor de zuinigen, maar zekers geen kwaliteit. /einde persoonlijke mening...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

klinkt als een dooie HDD eigenlijk...
of iig een die aan het sterven is.

offtopic:
ik voel trouwens mee met jouw mening

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

IceEyz schreef op 05 december 2003 @ 17:27:
offtopic:
Ik koop in ieder geval niks meer van Medion; neem nou zo'n muis, dat ding reageert nérgens op! Binnen twee dagen een optisch muisje er aan gehangen. Of de koeling van de PC. De CPU heeft een record van 72 graadjes Celsius en 70 is gemiddeld. Nee, Medion is gekoop en goed voor de zuinigen, maar zekers geen kwaliteit. /einde persoonlijke mening...
offtopic:
Alle waar naar zijn geld uiteraard.

Kijk even welk merk HD erin zit en zoek naar een testprogramma daarvoor. Het is voor ons onmogelijk om via een beeldscherm een analyse van je HD-geluid te maken en te beoordelen.

ARME AOW’er

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 17:04
We hebben hier een perfect werkende medion staan, draait al 2.5 jaar als een zonnetje (lan server). Misschien gewoon bad luck? Niet iedere voorgebouwde PC is van zelfde kwaliteit helaas...

Ik zou met jou probleem trouwens gewoon om garantie vragen.

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Inderdaad, klinkt als een stervende hdd... snel backups maken...!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:56
Medion ST3120023A - 120Gb ATA-133
Da's uit mijn specs...

Maar, deze pc draait al heel lang zonder problemen (één jaar lang), stuitert soms 2cm naar beneden (flut pc-rek naast het computertafeltje met defecte uitschuiflade voor de muis, van medion :)) en geeft verder nooit problemen.

Verder vind ik net op Internet dat deze HD eigenlijk een Seagate Barracuda ATA V is. Het zal dus wel een afgekeurde Seagate zijn die als B-merk doorgaat... Ik denk idd dat ik maar eens eventjes wat mensen op de hoogte ga stellen...

Toch apart, want dat gekraak gaat nu ook weer door, terwijl ik niets doe. En dan start ik Winampie op, houdt het gekraak weer op... Ik vat 'm niet... |:(

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-03 14:57
Dit is volgens mij inderdaad een (OEM versie van de) Seagate Barracuda ATA V. Ik zou gewoon het seagate test utility eens runnen: http://www.seagate.com/support/seatools/
Pagina: 1