[Emule] Extreme upload

Pagina: 1
Acties:

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 11:58
Ik heb wanadoo cable broadband basic met een snelheid van 512/128 kbits. Deze snelheid klopt in de praktijk ook altijd (downloads, speedtest, upload bij bittorrent)

Maar als ik in Emule het upload limit uitzet dan schiet de upload rate omhoog
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~spitt003/Raar.png

De uploadspeeds die emule in het plaatje weergeeft vallen nog mee. Als ik em net aanzet dan heb ik soms een moment iets van 3 uploads lopen met een upload van ongeveer 300 kBYTES/s. Goed, neem aan dat dat gewoon een foutje van emule is maar DU meter blijft wel snelheden tussen de 25 en 60 kb/s up weergeven terwijl ik eigelijk niet boven de 16 kb/s mag uitkomen :)
Mn verbinding loopt wel redelijk vast tijdens die extreme upload.
Iemand enig idee hoe dit kan en of ie ook daadwerkelijk zo snel upload als DU meter aangeeft?

Ps: Emule geeft na ongeveer een minuut bij alle 15 uploads een snelheid van 0.0 kb/s aan terwijl DU meter gewoon constant blijft tussen 30 en 60.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:14

Korakal

Up up up!

Ik heb het idee dat eMule en DU meter elkaar niet altijd helemaal lief vinden; 't is me zelf ook wel eens opgevallen dat er geen zak van klopt met eMule aan.

Probeer NetLimiter eens; daarmee kun je ook de upload van eMule dimmen. Want eMule houdt zich niet altijd netjes aan de opgegeven limiet...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

doet me denken an de tijd dat ik nog op ISDN zat.
haalde op een ochtend oppeenbs 50Kbyte/sec! maar slechts voor een kwartiertje, maar was genoeg tijd om een paar MP3tjes binnen te sleuren. :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dan zet je de max. upload in eMule te hoog, dan gaat het flippen.

Zet het iets lager, in jouw geval dus op 10Kbit, dan blijft het mooi stabiel.
eMule is niet echt intelligent met het versturen van data.

Niet meteen, maar lager zetten, en de volgende keer dat je het weer opstart gaat het wel goed.

[ Voor 20% gewijzigd door Resistor op 05-12-2003 17:46 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:00

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Het is bij mij een stuk minder extreem maar DU-meter vind eMule gewoon niet zo geslaagd. Hoe dat komt, geen idee, misschien omdat eMule compressie toepast dat DU-meter daar van over de zeik raakt.

Iig, in eMule zelf zitten ook statistieken, kijk eens of die wel kloppen.

Verwijderd

Dit heeft ook met buffering te maken..
Het wordt op de lokale interface (EMule werkt door middel van TCP) en op het modem zelf nog gebufferd. Dus kunnen er eventjes hoge snelheden gehaald worden, waarna de upload naar 0.0 gaat omdat de buffers vol zitten.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dit lijkt me meer wat voor SA.
I&T -> SA

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 18:33:
Dit heeft ook met buffering te maken..
Het wordt op de lokale interface (EMule werkt door middel van TCP) en op het modem zelf nog gebufferd. Dus kunnen er eventjes hoge snelheden gehaald worden, waarna de upload naar 0.0 gaat omdat de buffers vol zitten.
Zitten er op kabelmodems buffers?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die DU meter heeft zijn goeie tijd toch denk ik wel gehad, zelf heb ik een 512kbit upload, waar hij toch "hele" dag door een uplaod van (jaja) 68,4kb/s aangaf. Netlimiter of NetPeeker zijn zekers betere programma's.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

emule heeft weleens gigantische burstsnelheden die je met (afaik) geen enkel ander programma haalt
zo heb ik met mijn voormalige adsl lite verbinding van 256kbit weleens een tijdje op 200-250KB/s zitten downloaden
en nee het komt niet door bufferen, ik had hem namelijk net geinstalleerd en draaide nog maar 5minuten, zo heb ik in een kwartier zo rond de 100MB binnen gehaald wat dus in theorie zeker onmogelijk is

dit is volgens mij alleen met udp, niet als hij alleen tcp gebruikt

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

UDP wordt bij emule niet voor bestandsoverdracht gebruikt toch? Alleen voor 'hier ben ik' notificatie en pingen van servers voor zover ik weet.

Als DAT alleen al zoveel upload vraagt is er iets mis met je versie van EMule of wordt je ge DDOS't :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 19:32 ]

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 12:57
Zoals Resistor al zei, jij hebt een 128 kbit upload dan is het verstandig om in emule de upload limiet op 10 kbyte te zetten.

Je kan dan zonder limiet downloaden, en het gewone surfen gaat ook nog lekker.

15x330 SW38

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

wat nog beter is om een mod te nemen met het zogenaamde USS (upload speed sense) dit systeem kijkt hoe hoog je ping is (kan je zelf instellen wat de max is) en zodra die te hoog is dan word de snelheid verlaagt, dit is er overigens ook voor download
kijk maar op emulepawcio.sf.net

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1