[R9800pro] [Games] Beeldscherm stand-by / Beeld hangt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem:
Tijdens het spelen van games als Pro Evolution Soccer 3 en Prince of Persia, springt mijn beeldscherm plotseling op stand-by of blijft het beeld hangen (een echte vastloper, dus). In principe is dit dus hetzelfde probleem als sommige mensen bij CoD hadden (waar later een hotfix voor is uitgekomen). Dit probleem komt meestal na ongeveer 5 min voor.

Mogelijke oorzaak:
- Mn videokaart (ATI Radeon 9800 pro 128mb)
- Zondag geinstalleerde firewirekaart? (lijkt me niet)

Geprobeerd:
- Bios geflashed naar nieuwste drivers
- Drivers veranderd van 3.9 naar 3.7
- AGP op 4x gezet, ipv 8x
- Fast Writes uitgezet
- VPU Recovery proggrie van ATI gedisabled
- Hotfix voor CoD gedownd (mijn prob = zelfde prob als bij CoD, de fix fixde echter niets ;))
- System Restore (bij alle restorepoints die ik probeerde lukte het niet om naar dat punt terug te gaan)

Mogelijke oplossing:
- Format (alsjeblieft niet...)

Specs:
PIV 2,8Ghz
ASUS P4P800
1024 MB Ram
Radeon 9800 pro 128mb
WinXP Pro
On-board geluidskaart

Heb GoT gesearched (en dus ook de bovenstaande mogelijke oplossingen daaruit voortvloeiend geprobeerd). Ik heb dit probleem ook in een CoD-thread gepost, maar (en dit gaat arrogant klinken ;)) ik vind eigenlijk dat dit probleem een 'breder publiek' verdient. :)

Ik zou mogelijke oplossingen erg op prijs stellen! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Mogelijke oorzaak:
- Zondag geinstalleerde firewirekaart? (lijkt me niet)
Als je dat misschien verdenkt als een mogelijke oorzaak lijkt het me een kleine moeite om die kaart even uit je PC te halen om uit te proberen of deze de boosdoener is :)

En als je het probleem al voor die zondag had hoef je dat niet eens te doen, want dan kan het daar niet aan liggen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk heb je gelijk (en ik ga zo mn firewire kaart er idd maar uitrukken ;)), maar het lijkt er, imho, duidelijk op dat het hier om een probleem betreffende mijn videokaart :). Maar ik zal mn firewire kaart er dus ff uitrukken, en deze post later editten met de resultaten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Precies ditzelfde probleem ook gehad met mijn radeon 9800 pro (128 mb). Kaart en mobo zijn beiden reeds vervangen maar het probleem blijft...

Van welke fabrikant is je Radeon? Mijne is van GigaByte. Als het probleem alleen bij bepaalde fabrikanten voorkomt kan daar misschien wat mee gedaan worden?

[ Voor 23% gewijzigd door MindStorm op 05-12-2003 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fabrikant van mn Radeon is Sapphire. Als het idd een prob is die bij meerdere fabrikanten voorkomt zou het mooi zijn als der een fix voor uitkomt... Net mn firewirekwaart eruit geknikkerd, nu ff testen of het wat uitmaakt. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Hoeveel watt is je voeding? Dezelfde problemen heb ik ook gehad bij een 9700 PRO: spontane resets, pc in standby mode of gepiep door de bozen met als gevolg een hanger.
Vooral als je naast je 9800 pro een bende andere IDE devices hebt in je kast moet je misschien kijken naar een voeding van minimaal 350 watt. Dit staat overigens ook op de site van Hercules bij de 9800 pro kaarten :)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sapphire kaart, remember ;). Maarrrrrr.... het probleem lijkt verholpen _/-\o_ ! Na de firewirekaart eruit te hebben gehaald, heb ik een hele wedstrijd van PES3 kunnen uitspelen zonder crashes! =)

Ik denk dat het, zoals hierboven aangegeven, aan de voeding ligt. Waarschijnlijk kon mn voeding het niet aan om er 'nog' een kaart bij te hebben (de firewirekaart was toch echt mn eerste hardwarematige aanvulling voor mn pc sinds ik hem heb gekocht :?).

Ik heb nu een 350W voeding in mn kast zitten; is dit misschien toch te weinig?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 17:33 . Reden: typ0's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je eerder geen problemen hebt gehad, dan zou de voeding wel een boosdoener kunnen zijn, ik heb zelf ook een leuke stroom trekker

AMD 2600 + @ 2375 Mhz
Corsair 512 MB PC3500
Asus A7V8x-X
Radeon 9800 Pro ( Club 3D )

met mijn oude 350 W wou de pc nog wel eens vast gaan zitten, nu heb ik een 450 W en alles gaat prima naar wens, geen problemen meer sindsdien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet dan toch maar es een nieuwe voeding gaan overwegen ;). (Of ik moet mn iPod via USB gaan vullen :P)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
350 Watt hoort genoeg te zijn voor de normale/wat zwaardere systemen, maar dat hangt ook af aan de kwaliteit natuurlijk. Haal anders eens een ander stuk hardware uit je PC en laat je Firewirekaart erin, dan kan je testen of het daadwerkelijk je voeding is.

Wat het ook zou kunnen zijn is dat je Firewirekaart in conflict zit met je videokaart, het is bijvoorbeeld niet slim om een PCI kaart in het eerste slot onder je VGA slot te doen, omdat dan al snel IRQ problemen optreden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MaRc0 schreef op 05 december 2003 @ 17:37:
350 Watt hoort genoeg te zijn voor de normale/wat zwaardere systemen, maar dat hangt ook af aan de kwaliteit natuurlijk. Haal anders eens een ander stuk hardware uit je PC en laat je Firewirekaart erin, dan kan je testen of het daadwerkelijk je voeding is.

Wat het ook zou kunnen zijn is dat je Firewirekaart in conflict zit met je videokaart, het is bijvoorbeeld niet slim om een PCI kaart in het eerste slot onder je VGA slot te doen, omdat dan al snel IRQ problemen optreden.
Wat zou ik er dan uit moeten halen :?? Mn videokaart :P? W.b. die IRQ problemen: ik had mn firewirekaart vanwege de koeling / lucht voor mn videokaart al een stuk of 3 / 4 slots weg van mn videokaart geplaatst. Kan een IRQ probleem dan nog steeds het geval zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de IRQ van de VGA is volgens mij vaak 11, je kunt wel even de firewire kaart eruit halen, pc ff aanzetten, kijken of je er nog last van hebt, is dat niet zo dan, dan zorgt de firewire kaart voor problemen, doe je em er dan weer in, ANDER PCI SLOT, even opnieuw installeren en klaar. dan moet het probleem over zijn.......

heb je ook problemen als de firewire kaart eruit is, dan kan het nog wel aan de voeding liggen hoor, ga na of een van je vrienden een zwaardere voeding heeft, en test het even daarmee, is het probleem opgelost- koop dan een zwaardere voeding, goed merk 400 / 450 / 500 W - dan weet je zeker dat voldoende hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kleine *schop*. ;)

Het probleem is terug... zonder dat mn firewirekaart erin zit! Oftewel, het zou idd wel aan mn voeding kunnen liggen, maar om nou een dure nieuwe voeding te kopen voor iets wat mss niet eens aan mn voeding ligt... :). In het topic over 'Wat voor voeding heb ik hiervoor nodig?' werd me verteld dat 350W voeding genoeg zou moeten zijn (hoewel mn merk, Q-tech, schijnt te zuigen ;)). Oftewel: welke andere mogelijke oorzaken kunnen vastlopers / black-outs als deze veroorzaken?

Na zo'n crach heb ik al meerdere malen een foutmelding gekregen dat mn videokaart (ATI Radeon 9800 pro 128mb) een beeld niet kan 'drawen'. Kan het niet aan mn videokaart liggen dan? Mss slechte cooling, toch te weinig power (-> zie voeding ;)), of iets anders...?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een soort gelijk probleem gehad.
Bij mij stopte de fan van m'n 9800pro als hij erg warm werd, gevolg nog warmere kaart en een vastlopen(zwart beeld). Misschien kan je dit eens checken

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 22:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hm, zal ik doen. Heb btw de nieuwste Catalyst drivers (3.10) gezet, en nu lijkt ie het weer te doen :x. We zullen zien of het probleem weer terugkomt. ;)

EDIT: Het probleem is teruggekomen. nieuwe Enermax 350W voeding erin gepropt en nu lijkt ie weer ok te werken. We wachten af of ie weer crashed. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:39
Ik heb eenzelfde probleem.

Aangezien ik mijn oude videokaart heb vervangen door een nieuw lag het daar niet aan. Dan kunnen het meerdere dingen zijn.... Misschien de hitte?? (kast is nogal stoffig, maar toen ie nieuw was deed ie het ook niet...).

Maar jullie zeggen de voeding.. Een modem die je niet gebruikt, gebruikt ie wel stroom?

Ik heb dit in mijn kast, gepowered door een standaard 350 W voeding:

AMD XP 2600+ 333+ (cpu)
POV FX5900 XT 128 MB DDR
Asus A7V8X-X LAN / VIA KT400 (moederbord)
512 MB DDR/333 PC2700 Kingston (ram)
MAXTOR 80G 7200RPM (DiamondMax Plus 9 6Y080PO ) 8MB Cache (hd)
Arctic Slim Silent TC (cpu cooler)
Q-Tec HDD Cooler 3,5" Electronic (hd cooler)
LiteOn 16x/48x IDE (dvd speler)
LiteOn LTR-52246S 52/24/52 (cdrw)
3,5" Floppy 1,44 MB Samsung (diskette station)
Creative SB live Player 5.1 bulk (geluidskaart)
Sweek 56K PCI intern Intel Ambient (modem)

Via usb nog een alcatel adsl modem.

Beeldscherm heeft externe voeding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-07 13:52

Jabba

Firkan

Lijkt me OF warmte probleem OF voeding probleem. let erop dat de 9800 pro erg warm word en een paar casefans is zeker geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De oorzaak is ondertussen al duidelijk: kapotte fan op mn videokaart. Mn Radeon is vervangen voor een iets nieuwere versie en nu draait ie weer als een tierelier. :)
Pagina: 1