Toon posts:

Hercules AIW 9800SE TV-in probleem slechts 1 zender...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren (en dames),

Ik ben sinds kort in bezit van een hercules AIW9800SE (modded), en ik wil nu gebruik maken van de tv-in.

Nou dit is wat ik al gedaan heb:

patch van microsoft geinstalleerd, resultaat: ik kan nu kabel selecteren.
Bij mij maakt het trouwens niet uit of ik de landinstelling op Norfolk zet of op Nederland.

Ik heb de coaxkabel die normaal achter in me tv zit nu achter in de kaart gedaan.

Wanneer ik hem nu automatisch laat scannen vindt die alleen op zender 67 een signaal, ik krijg dan Ned1 te zien. (dit werkt dus).

Echter moet ik volgens mij wat meer kanalen krijgen.
Normaal heb ik op me tv 4 zenders: ned1,ned2,ned3(via antenne) en de zender van de schotel.

Deze kabel komt me kamer binnen via de videorecorder van beneden. De videorecorder is weer gekoppeld aan de digitale decoder voor de schotel. Eveneens als de tv beneden.

Het is niet zo dat toevallig beneden ned1 aanstaat op schotel, en dat ik toevallig meekijk op die zender, ik heb getest door de zender op TMF te zetten, en dan krijg ik alsnog alleen ned1 op me pc te zien.

Het komt er dus op neer: ik heb wel alle zenders op me TV, maar als ik de kabel achter in me PC plug dan heb ik alleen Ned1.

Iemand een flauw idee?

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Vink eens aan dat je op een antenne zit aangesloten.

Ik had aangeven dat ik op de cable zat en toen kreeg ik ook maar een paar zenders.

Verwijderd

Topicstarter
als ik hem op antenne zet dan kan ik als ik langs alle 70 zenders zap ned1,2,3 en de digitaleschotel station (op dit moment tmf) onderscheiden, beeld is alleen helemaal nix (alle kleuren van de regenboog) geluid wel aardig goed, het signaal is zo slecht dat het ook niet als zender wordt opgemerkt bij het automatisch scannen....

1 stapje verder dus, alle huidige zenders nu wel aanwezig, vraag alleen niet hoe....hoe kan ik dit nog verbeteren? Signaal moet toch goed genoeg zijn, via tv altijd perfect beeld.

Verwijderd

Heb je hierna ook al geprobeerd met de landinstellingen van Norfolk Island? En staat je beeld wel op PAL?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 12:28 ]