Toon posts:

Hauppage WinTV-Theater....

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een TV kaartje te kopen, omdat mijn (14" :'() TV mono output en dat klinkt als bagger op mijn Pro Logic receiver...

Nu nu las ik over die Theater-versie van Hauppage, die iets met Dolby Pro Logic te maken schijnt te hebben, maar verder kwam ik ook niet echt ( http://www.hauppage.com = :r).

Weet iemand wat deze kaart nou precies inhoudt en of ie zo'n leuk BT878 ;) chippie heeft?

Of kan ik toch maar beter de Terratec TerraTV+ PCI, MiroVideo PCTV Pro of de WinTV-pci kopen?

Greetz m8s,

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:47
Voor zover ik weet is Dolby Prologic gewoon een stereo signaal en zou je dat met de stereo versie ook moeten kunnen doorgeven aan je versterker.

Dus wat er zo speciaal is aan de theater???
(Hij kost wel 60 piek meer)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, volgens mij ook ja...

Dus vroeg ik me al af wat er zo speciaal aan deze kaart is?

Informatique zegt bij de specs:

-PCI Dolby stereo TV/TT/Radio kaart
-125 voorkeuze kanalen
-Afstandsbediening bijgeleverd.
-Beeld capture tot 1600x1200 pixels
-Video capture op *.AVI formaat.
-VTPlus voor het ontvangen van TT data.
-Dolby Pro Logic audio decoder
-5 Speaker surround sound of 2 a 3 speakers Virtual Dolby mode

-Model. 498

Verschil is toch 120 piek met de gewone wintv-pci.....
Weet iemand wat voor uitgangen erop zitten?

Greetz,

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:24
Je hebt al een Dolby Prologic decoder, dus nog een decoder is nutteloos. Het Dolby Prologic signaal wordt inderdaad gewoon met het stereo signaal meegezonden.
Ik heb zelf een Miro PCTV Pro en vind het een erg goede kaart.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Die Theater kaart is inderdaad alleen voor mensen die GEEN prologic receiver hebben staan.
De Miro PCTV Pro is de beste TV kaart, die zou ik je adviseren, want je hebt al een DPL receiver....

Verwijderd

Topicstarter
Ok, erg bedankt allemaal!

Nog een laatste vraagje ;): Welke is nou echt beter?
De MiroVIDEO PCTV Pro, de Hauppauge Win/TV/TT of de TerraTV+ PCI?

Hierbij kijk ik naar kwaliteit van geluid, beeld en kijkbare resoluties...

Greetz,

• FatalError
In een test van de c't kwam die miro er als beste uit, dus heb ik die gekocht.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nogal lui..dusseh...heeft die ook een optie voor remote control?

Greetz,

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 19:40
Ik heb nu al 2 jaar de Miro PCTV (niet pro) kaart. Die werkt nog perfect. Ik geloof dat het enige verschil met de Pro is dat die stereo heeft en radio-tuner.
Nou moeten er alleen nog goede win2k drivers voor komen... :(, maar Pinnacle Systems is niet zo snel met drivers updaten..;(

Martijn

• vassago
"-Beeld capture tot 1600x1200 pixels"

En dat software-matig?? Doe mij ook zo'n kaartje :)

640x480@30fps is al nauwelijk bij te houden
met die kaartjes.

Verwijderd

Topicstarter
vassago, er staat beeld capture he...niet videocapture :)

een kiekje maken dus, geen filmpje ;)

Greetz,

Verwijderd

Jammer alleen dat PAL maar iets van 500-nogwat lijnen heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, 625i scanlinetjes horizontaal om prucies te zijn... ;)

Ik zit nog te twijfelen of ik nou die Miro PCTV Pro of de Hauppage Win/TV/TT zal nemen, want die Miro is natuurlijk wel een goede kaart, maar aan de andere kant is een remote control ook super-handig...(ik ben lui ja ;))

Greetz,

• FatalError
Die Miro heeft een afstandsbediening hoor!

Verwijderd

Topicstarter
Ja? KEWL! :)

Maar hoe werkt dat dan? Want ik heb de handleiding doorgespit en ik vond niets over Remote Controls en ook geen aansluitingen e.d.

Of gaat het via de Ir-controller op je moederbord?

Greetz (en thx),

• FatalError
Ik zou wel ff navragen als je hem koopt of ie er werkelijk bij zit, maar bij mij zat ie erbij in de doos. Je sluit de ontvanger op een seriële poort aan.

• vassago
Via een COM-poort??

Vreemd systeem, bij mijn Hauppage prik ik je IR-ontvanger gewoon in het kaartje zelf.

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Ik heb sinds 2 dagen nou ook zo'n miro PCTV pro (hiervoor had ik al een gewone PCTV)
tot mijn grote verbazing zat er in de doos inderdaad een afstandsbediening.
Je sluit hem aan op een com-poort.
Als je een beetje kunt programmaren kun je de ini-file van die remote zo aanpassen dat je o.a. Creative Playcenter of winamp kunt aansturen. Ik zelf heb het zojuist bij create playcenter gedaan en dat werkt prima.
Voor de rest is het een ideaal kaartje.

Voor win2k kun je trouwens de NT-drivers gebruiken. Die zouden moeten werken volgens http://ntgamepalace.3dfiles.com/
Ik heb het zelf even getest op een win2k-bak en dat ging eigenlijk goed, alhoewel de oude w2k-drivers van nvidia het niet zo lekker vonden.

Verwijderd

Topicstarter
Da's zeer kewl...

Ik haal 'm binnenkort...

Thx allemaal!!
Pagina: 1