Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] HDD activiteit van verschillende HDD's meten

Pagina: 1
Acties:

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 08:30
Ik heb de kast Antec ELS 1040 en daar zitten aan de voorkant 4 leds op.

1 powerled
1 hdd led
en dan 2 leds met nr. I en II erbij

Die laatste 2 leds: Ik neem haast aan dat deze bedoeld zijn om hddactiviteit van verschillende hdd's te meten. Echter, in mijn manual en op mijn mobo kan ik nergens vinden waar ik die op zou kunnen aansluiten.

Zijn deze leds niet voor hdd's, maar andere random apparatuur?

Zie sig. voor specs.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Tja, en dacht je nu dat ik al die 5 specs ga zitten bekijken om jouw probleemkast te vinden?

I.i.g. heb ik even op de site van ANTEC gekeken in het betreffende manual maar daar staan 2 LEDS aangegeven. Omdat die kast vrijwel gelijk is aan mijn Chieftec-kast met 2 leds lijkt het mij dat als er bij jou 4 op zitten die voor andere dingen zijn bedoeld.

Lijkt me leuk om daar bijv. een RAID-controller op te zetten en evt. een FDD :)

Lijkt me geen PMG maar een CME topic.

[ Voor 68% gewijzigd door Guardian Angel op 05-12-2003 16:35 . Reden: site bekeken etc. ]

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Slim van die specs :+

Wel, die HDD's maken normaliter gezamelijk gebruik van eenzelfde HDD-LED aansluiting. Het eerste moederbord dat is voorzien van meerdere HDD-LED aansluitingen moet ik nog tegenkomen :P Maar je kunt ook creatief zijn: gewoon de laatste twee pinnetjes (39 en 40) van de HDD connector aftappen. Daar staat namelijk de LED-activiteit op :)

Zie bijvoorbeeld ook de pinout op www.technick.net B)

Dit heeft inderdaad weinig met PMG te maken, dit topic wordt dan ook geschopt richting Casemodding & Elektronica, compleet met een titelverduidelijking :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 05-12-2003 17:08 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-11 09:22

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Als je echt een heel stoer systeem wil maken, kan je hier de pin-out van de ATA-standaard vinden, en met een beetje handigheid zou je in principe voor elke drive een aparte read- en write-LED aan kunnen sluiten B) Maar dat is waarschijnlijk te veel van het goede ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Zoals ik ookal zij in dit topic kan het makkelijk.
Pin 39 en 40 en dan per losse hdd activiteitmeters maken, zoals BalusC al zij :)

Verwijderd

sommige hdd's hebben zelfs al een aansluiting voor hdd led (en soms zit er al een led op het printje :P )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 22:23:
sommige hdd's hebben zelfs al een aansluiting voor hdd led (en soms zit er al een led op het printje :P )
yup ik geloof dat bijna alle maxtors dat hebben...

als je een _beetje_ case windows hebt kun je de flashen door je windows heenzien ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 15:58:
[...]

als je een _beetje_ case windows hebt kun je de flashen door je windows heenzien ;)
Ik heb 2 oude Seagates in m'n servertje, heb ze in diskdrive bays hangen en een stukje plexi ipv. de afdekklepjes geknutseld :P

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:50

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 15:58:
[...]

Meeste HDD's hebben een 2-pens aansluiting waar je dus een LED op kan pluggen. Mijn Quantums en Seagates hebben het iig wel. Denk er wel om dat je LED niet brandt als het stekkertje verkeerd om zit. Flashen door het window is niet handig, meeste LED's zijn groen (SMD LED's dan) en blauw = de kleur...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 08:30
Ok, dat van die specs had iets gedetailleerder gekunt ;) Het gaat Om de specs van de nieuwste pc. Voor de hdd's zijn ze dus kennelijk niet, maar ik zal de pic even laten zien.
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/powerstation/foto/000_0004.JPG
3 en 4 zijn dus 'unknown'

[ Voor 7% gewijzigd door Westerterp op 09-12-2003 10:26 ]

Pagina: 1