[xp]RPC probleem bij Diva ISDN kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 16:45
beste luitjes,

Ik heb laatst een nieuw systeem geïnstalleerd, en het internet erop gezet. Maar nu gebeurt er iets aparts, na een tijdje stopt de RPC service, en wil de pc zich uitzetten. Ik las ergens iets over RPC uitbuitende wormen, maar het is een volledig nieuwe en schone install.. Dus dat verbaast mij.

Het is dus een DIVA interne PCI isdn kaart, op een ASUS A7N8X-X (AMD Athlon XP 2600+ erop).

Ik heb dus dus met de nieuwste drivers getest, maar het loste helemaal niets op. Het gebeurt pas na wat downloaden tijdens het surfen, zoals 'grote' plaatjes, bij miniem data-verkeer gebeurt er niets.. :)

|>

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-05 12:05
Lijkt me toch echt het blaster virus..
Toch maar eens de blaster fix downloaden en de patch van microsoft...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Simon schreef op 05 december 2003 @ 16:08:
Maar nu gebeurt er iets aparts, na een tijdje stopt de RPC service, en wil de pc zich uitzetten. Ik las ergens iets over RPC uitbuitende wormen, maar het is een volledig nieuwe en schone install.. Dus dat verbaast mij.
Als het een schone install is die niet up to date zonder firewall aan het internet gehangen is, verbaast het me niets...

Kun je aangeven of je:
- Inderdaad niet up to date bent (en/of)
- Een firewall hebt draaien en 135-139 en 445 TCP en UDP hebt geblokkeerd (en/of)
- MS Filesharing en Client voor MS netwerken uit hebt staan op je dial up verbinding?

[ Voor 22% gewijzigd door blackd op 05-12-2003 17:10 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
het maakt echt niet uit of je al 1 uur op het internet zit {schone install}
Ik had zonealarm pro{Firewall} en kaspersky{Antivirus},,,
msblast wist gewoon naar binen te komen,,, {Ik had printer en file sharing UIT}
Maar had nog niet de NETBIOS poorten geblokkeerd
en toen gaf kaspersky een melding na een update {VIRUS FOUND}
en zonealarm ook dat msblast.exe access wou =]
dus had het declined en kaspersky had het verwijderd =]
Dus ik zou gewoon voor de zekerheid effe de blast fix runnen van Norton en de patch installeren =] en weer scannen {voor het geval dat...} ;)

Verwijderd

Ik hang geen enkel systeem aan het internet zonder eerst alle updates en patches voor zowel windows als anti virus progs en firewall ingeladen te hebben. Eerst ff virusdefinities e.d downloaden op een andere pc en plaatsen op cd of ander medium en dan eerst de nieuwe pc updaten. Ik heb het zelf ook wel is gehad met een pc zonder updates aan het internet hangen en binnen no time zit er weer van alles in. Zal dus idd wel weer het blaster virus of variant zijn

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Simon,

Jouw probleem staat omschreven in de Windows Operated Systems FAQ - deze kan je bovenaan het forum vinden, en staat hier: Windows Operated Systems - FAQ - je geeft aan dat het je sterk lijkt dat je de worm hebt omdat het een schone install is. Er zijn heel veel meisjes die zich verbazen dat ze zwanger zijn, omdat ze het pas 1 keer gedaan hebben - oftewel - 1 keer (op internet :P ) is genoeg ;)

Ik kan verder niet uit je topic halen dat dit echt niet je probleem is - vandaar dat ik het topic sluit, mocht het toch niet je probleem zijn, open dan gerust een nieuw topic, maar zorg er dan minstens voor dat je de hints die in bovenstaande links gegeven zijn opgevolgd hebt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.