Asus 9600 XT ... of ... Hercules 9800 SE?

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 08:56
Mja, ik zit hier dus voor 'n lastige keuze...

Ik wil graag een nieuwe videokaart halen, rond de 200euro max.

Allebei kosten ze hier vlak over de grens, rond de 210 euro. Nu heb ik even wat benches bekeken op internet, en die 9800 Pro is best érg snel, en heeft ook flink wat meer bandbreedte dan zo'n 9600XT.

Die 9800 SE kan ik "misschien" softmodden, maar dat werkt niet altijd heb ik gehoord :? Helaas vind ik nergens een Bench waar ze allebei in staan, die 9600 XT en 9800 SE !

Zouden jullie me misschien even wat kunnen helpen ? :)

Ik ga 'em vooral gebruiken voor te gamen, mijn GF3 Ti200 trekt t niet meer echt zo goed :(

Owja, stel, ik pak die 9800 SE... en het softmodden lukt niet, dan heb ik eigenlijk 'n langzamere kaart, dan die 9600 XT toch ?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
http://www.hexus.net/cont...p?dXJsX3Jldmlld19JRD02NTU
Soms is de 9600XT sneller, maar je hebt nogaltijd de kans van de mod.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 08:56
euuj

thanks, zo'n link zocht ik _O_

Thank joe ;)

Verwijderd

op www.anandtech.com wordt de 9800se AIW van hercules besproken met veel grafieken met vergelijkingen tussen de:

9600pro
9600xt
9800se
9800se modded (pro)

ideaal om je eigen conclusies te trekken.

Verwijderd

bij www.radeon-shop.de verkopen ze 9800SE die gegarandeerd modden naar een 9800 PRO, voor iets van 260 euro incl. verzend kosten. geen geld voor zo'n kaart, en voor die 60 euro zou ik het echt niet laten ;)
maar als het budget het gewoon echt NIET toelaat, zou ik voor de 9600XT gaan, er een fan boven hangen, en dat ding op 600Mhz laten lopen.

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 15:14:
bij www.radeon-shop.de verkopen ze 9800SE die gegarandeerd modden naar een 9800 PRO, voor iets van 260 euro incl. verzend kosten. geen geld voor zo'n kaart, en voor die 60 euro zou ik het echt niet laten ;)
maar als het budget het gewoon echt NIET toelaat, zou ik voor de 9600XT gaan, er een fan boven hangen, en dat ding op 600Mhz laten lopen.
ze verkopen er ook 1 onder: 9800 SE @ 9800 Pro voor 189 euro (Hercules Radeon 9800 SE AiW standard ohne Remote) en die is ook gegarandeerd modbaar volgens mij :)
189,90 EUR

Artikel versandfertig in 48 Stunden.

Diese standard - Karten sind getestet, Sie bieten die Leistung einer Radeon 9800 Pro - bis auf die Einschränkung, dass hier nur 4 Rendering-Pipelines zum Einsatz kommen. Anders als viele andere Modelle haben unsere SE damit quasi den gleichen Takt, und das gleiche Speicherinterface wie eine 9800 Pro - damit ein echtes Schnäppchen!!

Und das alles mit dem riesigen Leistungsumfang der All in Wonder: der TV-Tuner und auch Video-In Anschlüsse sind bereits auf der Karte mit drauf, allerdings ist diese Version ohne Fernbedienung.

NL (beetje scheef vertaald door vertaal geval:P)
189.90

Eur artikelen klaar voor bericht in 48 uren.

Deze norm - de kaarten worden getest, biedt u de voltooiing van een Radeon 9800 proaan - tot Einschränkung dat hier slechts 4 het Teruggeven pijpleidingen worden gebruikt. Dan verschillend veel andere modellen hebben quasi ons SE daardoor de zelfde klok, en zelfde geheugeninterface zoals 9800 pro -daardoor een echte Schnäppchen!!

En al dit met de enorme capaciteit dat heelal in Wonder: de tV-tuner en ook de video van TV in Anschlüsse zijn reeds op de kaart met drauf, zijn nochtans deze versie zonder ver onderhoud.
mja is deze kaart dus echt modbaar? die sapphire wel maar van deze weet ik het niet echt :) want waarom is die sapphire aiw dan 250 eurotjes, is precies hetzelfde als die hercules, en hercules is een duurder merk dan sapphire :Y) -> http://www.radeon-shop.de/view_artikel.php?id=136

[ Voor 62% gewijzigd door naps op 09-12-2003 15:33 ]

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

op de frontpage de hercules en de xt: nieuws: Hercules 3D Prophet All-In-Wonder 9800SE gereviewed

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zie dus de diverse reviews :)

Ook in de VB-Faq staat er het nodige over. Dicht dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.