Toon posts:

Wanneer een versterker in je CAR???

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik een sony CDX-MP40 ( 52 Watt vermogen) met daaraan pioneer TS-E1795 (220 Watt vermogen) . Ze zitten in de deur btw ;)

Opzich dus een redelijk setje dacht ik. De boxen zelf klonken in de winkel zeer goed
Alleen in mn auto klinken ze niet echt je van het. De midden + hoge tonen komen erm prima uit. Alleen de bas komt er totaal niet uit :?
Zou dit te verhelpen zijn met een versterker?
Zit er ook aan te denken om mis achterin in de hoedeplank speakers te zetten.
Dacht aan de6x9 versie van de hierbovenstaande speakers.

Mensen ervaring hiermee? Tell me more

Mzzl

Verwijderd

Zitten de min en plus van de speakers niet per ongeluk omgedraait ?
verder zijn er wat kleine tips om wat meer bas uit je deur te krijgen
demp je deuren een beetje met matjes
verstevig het deurpaneel met bv mdf
of polyesther het gedeelte waar je speaker in zit zodat je paneel "stijver" word
dan zal je paneel minder " mee bewegen " met het in en uit gaan van de speaker conus
Greetzz Zone

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Echt laag krijg je alleen met een sub (of met overdreven dure speakers, maar dan nog)

een versterker heeft altijd voordeel ook op je speakers; ze zullen minder snel vervormen en het klinkt gewoon een stuk beter (mits goede apparatuur en alles goed aangesloten wordt)

Kijk uit met achterspeakers; het meeste geluid moet van voren komen, dus stel ze goed af.

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Ligt inderdaad aan de klankkast die je deur vormt. Die is niet echt je van het, omdat een deur nou eenmaal niet zo diep is. Is het geen optie om de speakers in de hoedenplank te plaatsen. Dan heb je een megaklankkast (eigenlijk wel te groot, maar beter dan dit) en zal de bass ongetwijfeld beter uitkomen dan nu.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:29

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 16:29:
Is het geen optie om de speakers in de hoedenplank te plaatsen. Dan heb je een megaklankkast (eigenlijk wel te groot, maar beter dan dit) en zal de bass ongetwijfeld beter uitkomen dan nu.
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 15:46:
Zit er ook aan te denken om mis achterin in de hoedeplank speakers te zetten.
Dacht aan de6x9 versie van de hierbovenstaande speakers.
Mensen ervaring hiermee? Tell me more
8)7

Maaruh, die speakers in de hoedenplank kunnen heel veel oplossen, ik heb zelf ook geen versterker in de auto zitten, maar gewoon twee goede (ik weet het, dat is een relatief begrip) 3-weg Pioneer boxen, en dat geeft echt wel een aardig geluid hoor.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

JerryH schreef op 05 december 2003 @ 16:35:
[...]

[...]

8)7

Maaruh, die speakers in de hoedenplank kunnen heel veel oplossen, ik heb zelf ook geen versterker in de auto zitten, maar gewoon twee goede (ik weet het, dat is een relatief begrip) 3-weg Pioneer boxen, en dat geeft echt wel een aardig geluid hoor.
Zelfde bij mij, JVC "4x50 Watt" headunit, met 2x Infinity achter. Bass is goed, maar je moet ze niet helemaal opendraaien omdat de versterker (of meer de voeding daarvan) het dang niet meer terkt. Als je dat toch wil, moet je toch aan een versterker gaan denken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Uit je deuren zul je nooit veel bas krijgen inderdaad.. ik heb zelf een 100w rms composet voorin liggen, die bij met een klankkast echt super bass geeft, maar in de deur komt het er bijna niet uit. Met een paar goeie 6x9" kom je al een heel eind is mijn ervaring, die geven namelijk al redelijk wat bass. Natuurlijk kun je die ook altijd nog gaan versterken.

[edit]
Ik heb achterin trouwens Pioneer TS-A6995 speakers achterin liggen, 80W rms/300W max. Bereik vanaf 25hz (volgens de specs). Vanaf mijn headunit gaven die al behoorlijk wat bass, maar nu met versterker heb ik eigenlijk bijna geen subwoofer meer nodig (met mijn muzieksmaak).

[ Voor 29% gewijzigd door Bigs op 05-12-2003 17:06 ]

Verwijderd

Tip :
Trek 2 x 6 quadraat kabels van je accu rechtstreeks naar je autoradio.
Dan kan het in ieder geval nooit aan de voeding liggen.
En ehm Speakers in de hoedenplank ?
Is een beetje back to the stoneages .........
Koop gewoon een goed setje voorspeakers en bezuinig op je achterspeakers.
Als je nml een concert of iets dergelijks bezoekt komt de bas ook niet van achter je vandaan !
Creeer dus een goede frontstaging en dat kun je dan altijd nog combineren met een low class amp plus subje en filter alles boven de 70 / 75 hertz weg
Greeetzz Zone
p.s. je kunt ook een setje 6x9 kopen en daar de mid en high van wegfilteren of loskoppelen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 17:08 ]

Verwijderd

Ik zou een licht 4-kanaals verstekrertje er bij nemen (4x 25w rms is echt wel genoeg voor een leuk geluid (je radio is btw maar iets van 14w rms, dus daar ga je neit op achteruit)). Die kun je nieuw kopen maar op marktplaats is ook genoeg te vinden. En dan een klein subje (8" ofzow) in je achterbak er bij gooien. Je zet dan je voor speakers op de versterker en filtert ze zo dat ze niet laget hoeven als +/-80Hz en je laat de sub dan spelen tot max 80Hz. Ik denk dat je dan echt tevreden zal zijn en het hoeft niet super veel te kosten. En het geluid komt dan teminste nog van voren en neit achter je...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff van die matten gehaald voor in de deur van caliber en die gaan dr zo snel mogelijk in 8)

Verders gaan dr denk wel speakers achterin de hoedenplank.
Heb et geluid bij iemand gechecked die ze achterin heeft liggen,
het scheelt rete veel bas, met dank aan de dikke klankkast _/-\o_ (Kattebak :p)

Dan een leuk versterkertje en het spul is compleet.
Ik houd het liefst bij pioneer denk dat dit wel goed gaat werken met de
GM-X574 Amplifier (4x100 Watt bij 4Ohm).
Zou et spul een flinke boost van moeten krijgen B)

Of een andere vergelijkbare versterker een alternatief?

Mzzl
Yozzman

Verwijderd

Als een alternatiev voor de wat duurdere matjes van bv de hifizaak kun je ook naar de gamma rijden en daar een merk dakbituum halen
Het is wat moeilijker te bewerken maar scheelt aanmerkelijk in de prijs
En zolang je het maar goed verwarmt kun je er net zoveel kanten mee op als de duurdere exemplaren
Wat de versterker betreft ik PERSOONLIJK hou veel meer van de amerikaanse produkten omdat die over het algemeen gewoon wat beter klinken en stabieler zijn bij hogere vermogens pulsen
En het feit dat die merken verplicht zijn een rms vermogen aan te geven op de verpakking scheelt ook nogal ;)
p.s mijn eigen systeem :
Headunit = Becker Mexico Pro Md met een 6 cd swopper
Amps = 2 x Zapco C2K-3.0X
Speakers Front = 16 cm composet van Cdt
Speakers achter = frutsels van Pioneer
Subwoofer = Rockfort Fosgate RFD2212 dual
Met dit systeem heb ik al diverse keren een s.c.a.n wedstrijd gewonnen

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Hoeveelheid bas zal zoals al eerder genoemd inderdaad puur aan de klankkast liggen. Rij zelf een Peugeot Partner (ik weet, niet echt een l33t autootje :P ) en daar heb ik een wat oudere Pioneer 4 x 45 mosfet radio in zitten. In eerste instantie alleen een "woofer" in de deur en tweeter setje in gezet. Tja, het klonk wel een stuk beter dan die standaard meuk die erin zit, maar allesbehalve krachtig.

Heb daarna bekeken wat ik zou doen, achterin heb je in zo'n partner natuurlijk een zee van ruimte voor een enorme sub, maar dat was geen optie, omdat ie regelmatig tot de nok toe vol geladen wordt. Nu is er onder beide stoelen een redelijke ruimte. Een 6x9" past daar perfect in aan beide kanten. Stuk MDF op maat gezaagd, speakers erin en ik moet zeggen (nadat van 1 van de speakers de + en - omgedraaid was 8)7 ) dat ik nu toch echt geen subwoofer en ook zeker geen versterker meer nodig heb hoor. Gewoon met de standaard Pioneer kan ik mezelf binnen no time doof blazen en het klinkt perfect.

Dit is natuurlijk zolang als de versterker module in de radio ook goed is en niet bij hogere volumes gaat vervormen natuurlijk. Heb geen ervaring met Sony's maar dat zal ook wel in orde zijn. Hiervoor had ik een goedkopere JVC en dat was dus echt 10 x zo slecht dan de Pioneer. In combinatie met dezelfde speakers in dezelfde configuratie klonk het gewoon nog steeds bagger (voor mij geen aanbiedingssetjes met wisselaar e.d. meer :r )
Pagina: 1