[Windows Server 2003] Driver netwerkkaart Proliant 1600

Pagina: 1
Acties:

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 16:02

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Hallo,

ik ben al een paar dagen bezig met het vinden van een goede netwerkkaartdriver voor Windows 2003 wat draait op een Proliant 1600. (PII-450) Heb inmiddels al de hele supportpack voor windows 2003 gedownload en geinstalleerd maar nog steeds geen driver voor de nic. Ook diverse andere drivers geprobeerd omdat ik denk dat er een 31xx of 61xx in zit maar blijkbaar klopt dit niet. :{ Ik kan er natuurlijk ook een losse instoppen maar ik weet dat ie heeft gewerkt en zou het liefst dus gewoon de interne gebruiken. Iemand een idee?

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
Na veeeeeeel zoeken, proberen, nog meer zoeken en nog meer proberen heb ik eindelijk een driver gevonden die werkt. Ben er achter dat het een Compaq netelligent 10/100 tx was en dat de driver geen certificaat heeft, maja, als het maar werkt. :P

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

normaliter op zulke oude hardware zou 2003 deze netwerk kaar automatisch moeten detecteren. erg vreemd maar ook wel beetje logisch dat ze niet alle hardware supporten. Schijnbaar heeft Hewlett Packard er ook geen moeite in gestoken nog een certified nic driver voor de kaart te bouwen.

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Topicstarter
mutsje schreef op 05 december 2003 @ 20:17:
normaliter op zulke oude hardware zou 2003 deze netwerk kaar automatisch moeten detecteren. erg vreemd maar ook wel beetje logisch dat ze niet alle hardware supporten. Schijnbaar heeft Hewlett Packard er ook geen moeite in gestoken nog een certified nic driver voor de kaart te bouwen.
Dat dacht ik dus ook, maar omdat ik ook niet zomaar ff in de server kon kijken wat voor chip het was en dit ook niet 1-2-3 op de site was te vinden kostte het ff wat meer moeite. :D Er stond trouwens in de readme het volgende:
Driver Disclaimer:
Because of Microsoft's strict requirements in regards to certified drivers for hardware (i.e. NICs) and due
to the fact that TLAN-based Netelligent NICs are older technology, we are not able to get Microsoft certification
on any new TLAN drivers. This means that any changes made to NetFlx3.sys or netnf3.inf cause the driver to lose
its certification status permanently.
Maar * sjaak is blij want het draait als een zonnetje. :) Kan ik eindelijk verder klooien.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:22
Had je dit probleem met de onboard netwerkkaart of een PCI netwerkkaart?