Ruis/flikkering bij afspelen DVD via ATI 9600tx

Pagina: 1
Acties:

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 10:22
Ik heb de FAQ's doorgelezen, gezocht in de search maar toch kom ik er niet helemaal uit. Heb een Medion 8008 PC met SVHS out op de videokaart.

Alles aangesloten via SVHS uit op videokaart en SVHS in op TV met een 10 m. SVHS kabel en werkt(e) perfect. Super helder en strak beeld van DVD's en geen ruis/flikkering.

Sinds een tijdje is het beeld bij het afspelen van DVD's via mijn pc niet meer zo goed. Kleuren zijn prima, beeld op zich ook, maar van rechtsboven naar linksonder een soort vage donkergrijze kringelige strepen. Deze zijn niet zichtbaar op een zwarte output, maar wel op andere (donkere) effen kleuren. Bij stilstaande beelden (bijv. foto's) nog steeds scherp en helder beeld.

Het is niet ontzettend hinderlijk, maar wel zichtbaar. Kabel is gecheckt door digitale videocamera eraan te hangen SVHS in op TV ook. Werkt allemaal prima. PC hangt via master contactdoos, die ook tegen overspanning beveiligd is, op 1 geaard stopcontact. Redundantie op de kabel(s) is volgens mij niet aan de orde omdat het eerst prima werkte en er daarna aan de opstelling niks is veranderd. De videocamera geeft over dezelfde kabel ook prima beeld.

Gebruik de standaard drivers van Medion voor de ATI kaart. Instelling staan op standaard zoals ze ook stonden toen het goed werkte (heb gecontroleerd en TV output staat ook op PAL NL). Heb ook geprobeerd met flicker removal, maar dat helpt niets. Ook andere resolutie en frequentie geprobeerd, zonder resultaat. Waarschijnlijk ontgaat mij iets, maar ik zie zo niet wat. De door mij geprobeerde aanpassingen in de instelling van de ATI kaart hebben geen effect op deze ruis/flikkering.

Het vreemde is, dat het eerst allemaal zeer scherp en helder was. Ik was echt super trots op het beeld. Toch zal er waarschijnlijk iets in de instellingen zitten wat anders moet, of is er iets mis met de SVHS out van de videokaart?

[ Voor 3% gewijzigd door snarf op 05-12-2003 15:37 ]

Verwijderd

En de PC is geaard, en er zit een aardingsfilter tussen PC en TV ?

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 10:22
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 15:40:
En de PC is geaard, en er zit een aardingsfilter tussen PC en TV ?
Alleen de stekker is geaard op een geaard stopcontact en een aardingsfilter mag je me uitleggen...

Zoals ik zelf ook zei heeft het wel goed gewerkt in beschreven opstelling (een paar maanden)...