Toon posts:

[2k] Vaag probleem, krijg geen files >100k over het netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een heel erg vreemd probleem.

We hebben hier in huis drie computers (linux, win98, win2k)

De computer met win2k heeft een cd-brander, dus wil ik daar wat grote bestanden naartoe sturen om te branden.

Maar de win2k computer wil wat ik ook doe, geen bestanden groter dan 100 kilobyte ontvangen.

Niet via het web (in een browser)
Niet via ftp (door externe ftp-server)
Niet via de mail (attachments)
Niet over het lan (als ik mijn linux-computer als webserver gebruik, om zo het bestand via een browser over te pompen binnen het thuisnetwerk)

De limiet van 100 kilobyte ligt niet vast; soms kan ik maar 60k versturen, soms 80k, soms 99k, maar dan houdt de ontvangende computer ermee op.

Het is heel raar. Als ik bijvoorbeeld een jpeg van 150k met een browser probeer te downloaden van internet, zie ik de eerste 80k vrolijk op adsl-snelheid op het scherm verschijnen, en dan kapt hij er ineens mee.

Dit probleem is er al weken (maanden?), maar omdat we op die computer zelden grote bestanden downloaden, komt het nu pas echt aan het licht wat er aan de hand is.

Voor de rest werkt de win2k computer vlekkeloos, ook wat netwerkverkeer betreft.
De beide andere computers zijn allebei een stuk ouder en trager dan de win2k computer, maar hebben geen enkel probleem met het uploaden/downloaden van bestanden van vele megabytes, over het lan of van internet.

Heeft iemand enig idee wat de reden kan zijn van dit imbeciele probleem?
Ik bijt er nou al twee dagen mijn tanden op stuk..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb ooit een soortgelijk probleem gehad - toen had ik een hub aangesloten op een draytek routertje, maar niet de uplink poort gebruikt daarvoor. Na de uplink poort vrij te maken, de hub aan de uplink poort te hangen en de oude uplink gebruiker aan de hub te hangen was het voor mij opgelost.

Oftewel - probeer eventjes uit ofdat je dit zelfde probleem hebt als je zoveel mogelijk potentiele problemen elimineert (hang je PC direct aan je ADSL modem en probeer het dan nog eens)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip!!

Ik heb de betreffende computer direct aan de adsl-modem gehangen en inderdaad, het werkte als een zonnetje.

Jammergenoeg heb ik niet zoals jij een modem met een aparte uplink en directe rj-45 aansluiting. Ik heb een Speedtouch modem/router met maar 1 aansluiting, en die gaat naar de hub..

Vreemd is wel dat de andere twee computers (waarvan 1 windows) aan diezelfde hub hangen, en geen enkel probleem hebben?
Het enige verschil wat ik kan bedenken, is dat de probleem-computer met de langste kabel aan de hub hangt (8M, tegen de anderen 5M en 2M geloof ik)

Zou het kunnen dat een duurdere hub/switch de oplossing biedt?