[Toshiba Laptop] BIOS probleem

Pagina: 1
Acties:

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 13:59
Wie weet het volgende:

ik heb een oud laptopje van Toshiba, een Satellite 1710.
draaide niet lekker, dus op verzoek van hun helpdesk heb ik geprobeert de BIOS te updaten.

helaas, de diskette was niet goed, en zonder te controleren heeft het systeem een incomplete BIOS weggeschreven...

als ik nu mijn laptop aanzet, hoor ik het volgende
http://scaresoft.demon.nl/images/laptop.wav

niet goed dus.
ik meteen de helpdesk weer aan de lijn gehad, en deze wisten mij te vertellen, dat een laptop van Toshiba ALTIJD kan repairen van diskette, ook al is de BIOS LEEG.

echter krijg ik dit niet voor elkaar.
iemand nog tips ??

het laten maken kost een vermogen:
€15,- verzendkosten
€45,- controlekosten
€70,- uurloon :|

beetje veel voor een ouwe Celeron 600 MHz.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Verwijderd

Just take a 1.4mb 3 1/2 floppy (nonbootable) and unpack the files to it. Turn off the machine, turn it back on while holding the F12 key or for newer machines, the key left of the space bar, and the rest is automatic. It is best to disconnect all peripherals while doing the update. If you are doing this for the 7010 or the 8000, make sure that the machine is not in the LAN Docker. This could erase your EPROM's. maybe?

• theezeefje
Ook bij dit blijft ie alleen maar piepen :|

ff kijken of ik misschien de verkeerde image heb ofzo....

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• theezeefje
ik heb opnieuw de laatste update gedownload, en op diskette gezet.
echter bij het opstarten, begint ie gelijk te piepen...
echter als ik F12 ingedrukt hou, dan stopt ie, en gaat mijn floppydrive rammelen.

zodra ik er een diskette in stop, lijkt het alsof ie gelezen wordt.
je voelt hem licht trillen....
maar thats it.
blank screen,
verder niks.

hoe lang zou dit moeten duren ?
of zou het systeem meteen weer iets op het scherm moeten weergeven ?

Verwijderd

netzolang laten doorgaan tot ie een keer begint te piepen of te rebooten, dit kan lang duren omdat ie dit flashen in aller voorzichtigheid doet volgens mij....

Verwijderd

Ik heb er nog een gevonden:

BIOS Upgrade Procedure 6: Deze procedure geldt voor alle Toshiba notebooks welke hierboven niet vermeld staan:
(het gaat hierbij in het algemeen om oudere systemen)

Download het betreffende BIOS bestand en unzip dit naar een 1.44MB geformateerde diskette;

Schakel de computer uit en plaats de diskette in het diskette station;

Houd de F12-toets ingedrukt en schakel de computer aan;

Laat de F12-toets los als de melding Ready for BIOS update ... op het beeldscherm verschijnt;

Volg hierna de aanwijzingen op het beeldscherm.

Opmerking: Gebruik voor onderstaande, oudere, machines uitsluitend een 720KB diskette:
T1000 / SE / LE, T1200 / XE, T18xx, T19xx serie, T2000 / SX / SXE, T24xx serie, T3100 / SX, T3200 /SX / SXC, T3300SL, T3400 / CT, T3600CT, T4xxx serie, T5100, T5200, T6400 en T6600.

accepteer mij toevoegiets op msn even

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 16:52 ]

• theezeefje
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 16:41:
netzolang laten doorgaan tot ie een keer begint te piepen of te rebooten, dit kan lang duren omdat ie dit flashen in aller voorzichtigheid doet volgens mij....
Enig idee hoe lang dit kan duren ??
zijn dit minuten, uren, dagen ?

Pagina: 1