Toon posts:

Printen in Dos, wel print, maar alleen tekens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, als ik vannuit WP5.1(DOS) wil printen op een Canon LPB 1760e printer dan print deze wel, maar alleen maar tekens en niet de text die ik wil.

Komt dit omdat de drivers DOS niet ondersteunen, of is het een instelling in WP/printerinstellingen?

Verwijderd

Kun je misschien een voorbeeld geven...

Bijvoorbeeld een stukje text wat je wilde printen en de 'tekens' die er vervolgens uitkwamen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

vanuit WP5.1(DOS)
Dus in puur DOS, of in een DOSbox? Dat scheelt nogal :)

Hoe dan ook wil je inderdaad wel even drivers in WP51 zelf instellen.

Wat slikt die printer trouwens? Postscript? Dan kan in principe een andere PS printer vaak ook wel. Zie verder ook itsoJ :)

[ Voor 29% gewijzigd door F_J_K op 05-12-2003 16:25 . Reden: itsoJ :P ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-09 17:36

erwinb

Probeert iets secure te doen

Normaal is het zo bij dit soort printers dat ze niet dos compatibel zijn, en het printen eigenlijk vanuit windows wordt gestuurd. De printers worden aangestuurd met een eigen protocol (Taaltje)

Bij Epson is die taal bv ESC/2

Verwijderd

Topicstarter
Dus dit gaat niet werken?

Ik kan nergens een dos driver of iets dergelijks vinden. Het gaat om printen vanuit een dosbox in win2000

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-04 13:40

JHMvP

Veritas logica est

Jawel hoor...gewoon PCL5-drivertje in WP gebruiken, niet naar hardwarepoort laten printen (WP-instelling) en gaan!

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

inderdaad:
http://www.canon.at/servi...er/lbp1760/lbp1760_sw.htm
MS-DOS
Kein eigener Treiber verfügbar
Unter DOS kann mit einem PCL 4, PCL 5 oder PCL 5e fähigen Treiber gedruckt werden.
of naar een bestand printen dat onder windows rechtstreeks uit geprint kan worden.
Je kunt WP5.1 bestanden ook gewoon opslaan en met elk windows office pakket bijna openen en afdrukken.
Gratis pakket: OpenOffice.Org
Pagina: 1