Toon posts:

Poortnummers, hoe werkt dit??

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een beetje aan het experimenteren met het streamen van video. De uiteindelijke bedoeling van mijn experiment is om deze stream beschikbaar te maken op een site. Dat die bepaalde video dus opvraagbaar is via een site en bij aanvraag wordt de video gestreamed. Dit is me al gelukt. Alleen nu wil ik van dezelfde bron nog een stream openen naar een andere site. Het programma dat ik daarvoor gebruik kan ik dan natuurlijk nog een keer openen en hup klaar. Niet dus; de poort die ervoor gebruikt wordt is al in gebruik, nl 8080. In het programma kan ik wel een ander poortnummer opgeven, maar dat is (blijkbaar) niet genoeg, want het werkt niet. Volgens mij moet ik dit poortnummer ook nog ergens anders aangeven. Ik heb hier erg weinig ervaring mee en verstand van.
Is er iemand die mij kan uitleggen hoe dit werkt?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:23

job

Welk programma gebruik je om te streamen?
Hoe is je verbinding met het internet? (rechtstreeks achter modem, of met een router, ics)

Verwijderd

Topicstarter
Het programma heeft ifcam als ik me niet vergis.
Mijn internetvebinding is van Zonnet met usb model, en ik zit niet achter een router.

Verwijderd

Topicstarter
Kan niemand mij verder helpen?
Ik zou al geholpen zijn door een beetje meer informatie over het algemeen, over poortnummers. Ik weet dat je ze in een firewall of een router kan dichtzetten, maar verder niets.

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Jij maakt gebruik van poort 8080, zover ik weet is dit een proxy poort. Als ik jouw was zou ik poort 80 even proberen. Hier gaat normaal gesproken het internet verkeer doorheen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, poort 8080 is de proxy poort, maar die werkt ook gewoon. Ik heb de ene op die poort ingesteld, en dan werkt het. Maar ik wil er nog eentje naast zetten, welke poort moet ik hiervoor dan gebruiken?
Pagina: 1