[PHP] programma beschrijving

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:33
Hoi Allen,

Ik wil binnen kort eea gaan maken in PHP. Het wordt een hbby project dus ik zie wel waar ik uiteindelijk uitkom. Nu wil ik het wel goed aanpakken en wil eerst een soort programma beschrijving gaan maken.

Dus:
Overzicht van alle functies (onderdelen)
Beschrijving van alle functies
welke onderdelen zal ik nodig hebben
Wat moet een functie doen (bv bestand openen, sluitebn, db aanroepen, layout....)

Ik heb gezocht, maar krijg alleen echt beschrijvingen van programma's, maar ik zoek een programma waar je dit overzichtelijk in kunt maken. Zodat je uiteindelijk ook een overzicht hebt, met welke functies er af zijn. en als je bij de ene iets aanpast, dat je ook weet bij welke andere functie dit gevolgen kan hebben.

Heeft iemand een idee waar dit het beste in kan?

PS. zie nu dat ik speciek naar PHP gereffereerd heb, maar het kan natuurlijk ook voor andere programma's

[ Voor 7% gewijzigd door ge-flopt op 05-12-2003 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:53

Tux

Met Excel kan je mooi een lijst maken met features en met een kleurtje laten zien of het al af is :P

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogeltje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 19:30
een of andere database progje (MS Access ofzo) ?

binnenkort een hele dikke casemod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:51
Kun je niet met een soort van bugtracker werken? Vaak hebben die ook de mogelijkheid om een feature request e.d. te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:33
Maar het moet ook overzichtelijk blijven. Dus in zekere zin visueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trogdor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-04 10:17
tip: begin eens met pen en papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Rational Rose is de de facto standaard. Met Visio kun je het aardig faken.

De zoekterm die je wil hebben is 'casetool'.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:03

JaQ

als je het enkel bij php houd, dan is phpdocumenter misschien wel iets voor je. Het is een beetje de omgekeerde wereld (commentaar uit de code halen en daar een site van genereren), maar het werkt als een speer.

Een casetool kan je ook gebruiken. Voorbeelden hiervan zijn:
- Rational Rose: voor zover ik weet erg goed met UML,
- Oracle Designer: de defacto standaard voor Oracle Applicaties
- SDW: System Developement Workbench, enkel documenteren, geen generatie van forms e.d. zoals met bovengenoemde tools wel mogelijk is

Het nadeel van deze 3 tools is dat het payware is. (tenzij je een of andere studentenconstructie bedenkt, maar in principe payware).

Ik ben bang dat je in eerste instantie terug moet vallen op een wordprocessor, of een open-source tool. Als je bij http://freshmeat.net eens gaat rondneuzen onder software developement--> documentation dan kan je er ladingen vinden. (en die vallen over het algemeen onder de GPL, dus geen payware)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

DrFrankenstoner schreef op 05 december 2003 @ 15:00:
als je het enkel bij php houd, dan is phpdocumenter misschien wel iets voor je. Het is een beetje de omgekeerde wereld (commentaar uit de code halen en daar een site van genereren), maar het werkt als een speer.
Nadeel van PHPDocumentor is dan weer dat je eerst code moet hebben voor het iets doet. ;)

Rational Rose is een briljant programma, maar ik denk dat dat te duur is en vrij ingewikkeld als je net begint met programmeren of een hobby-project gaat doen (wat niet hoeft te zeggen dat hobby-projecten niet ingewikkeld kunnen zijn).

Begin gewoon met een kladblok en Excel, dan kom je in het begin al een heel eind. :)

Sundown Circus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Laatst online: 02:03

JaQ

RedRose schreef op 05 december 2003 @ 17:17:
[...]
Nadeel van PHPDocumentor is dan weer dat je eerst code moet hebben voor het iets doet. ;)
helemaal eens. (maar heb je wel eens van stubs gehoord?, lege functies dus die geen functionaliteit hebben, alleen de beschrijving staat er ;) )

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

DrFrankenstoner schreef op 05 december 2003 @ 17:28:
[...]

helemaal eens. (maar heb je wel eens van stubs gehoord?, lege functies dus die geen functionaliteit hebben, alleen de beschrijving staat er ;) )
Van gehoord en zeer zeker nuttig, _als_ je al een globale outline hebt imho. ;) Het schijnt idd een programmeer methode te zijn om eerst alle comments te schrijven en dan pas de methods te gaan invullen. :)

Sundown Circus

Pagina: 1