Gebruikerservaring Pioneer S-V230-QL en Yamaha rx-v440rds

Pagina: 1
Acties:

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Topicstarter
Heren (en dames uiteraard),

laat ik ten eerste zeggen dat ik geen audiofiel ben en een beginner op het gebied van Home Cinema...

Momenteel heb ik heb ik een goeie oude JVC receiver (ongeveer 5 jaar oud) staan met twee flinke Jamo speakers. Deze wil gaan vervangen door een Dolby exemplaar en ditto speakers. Mijn oog was gevallen op de Yamaha rx-v440rds. Deze heb ik in de winkel beluisterd in combinatie met een Canton canton movie 10 MX II setje. DVD's klonken goed, maar voor audio vond ik het geluid toch te mat. Na even door zoeken zag ik op internet bij Hermes Electronics de Pioneer S-V230-QL speakerset staan. Dus heb ik nog eens wat rond gezocht maar ik kon geen winkel in de buurt vinden die deze speakers heeft staan. Weet iemand mij wat meer over deze dingen te vertellen?

Ik ben van plan om deze set combi voor 70% voor muziek te gebruiken dus het geluid van audio cd's vind ik erg belangrijk.

Please advise!

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:41

Rayzman

+31 Rayzman

Ik zou voor de yamaha RX-v540 gaan want dan heb je meer digitale aansluitingen. Met het oog op de toekomst is dat wel handig.

specs pc

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Topicstarter
Tja, wat zou ik er nog meer op willen aansluiten? Ik vind een dvd speler en een cdspeler eigenlijk wel voldoende... Voor de rest zijn ze toch identiek?

Mij gaat het eigenlij vooral om de speaker set. Daar kan ik niks over vinden. De keuze van de receiver staat al min of meer vast.

[ Voor 19% gewijzigd door LordMorgoth op 05-12-2003 14:17 ]

Verwijderd

Ik heb zelf de RX-V440 met de DVD-S540, ik ben er heel erg tevreden over.

Veel instellingen, en 6ch Stereo wat ik zelf toch een stuk beter vind klinken dan Pro Logic 2. Zeker omdat je zegt dat je de handel 70% voor muziek wil gebruiken is 6ch Stereo heel relax.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 19:49 ]

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:41
Ik heb op dit moment de combinatie Pionerr VSX-511 Receiver en de speakerset V-310QL.. das 1 versie hoger dan die van jou...

Ik heb persoonlijk erg veel plezier van die speakers, met name gewoon omdat de frontspeakers groot zijn en veel bass kunnen produceren waardoor een subwoofer in veel gevallen overbodig zou zijn bij normaal gebruik.. ook muziek wordt erg goed weergegeven...

Dus het lijkt mij dat die speakerset die jij wilt nemen, die Pioneer.. van goede kwaliteit zal zijn.. maar voor een echt oordeel zou je eens moeten gaan luisteren.. BTW: mijn speakerset heb ik ook bij HErmes gehaald.. is topzaak..

Succes ermee!!!

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Topicstarter
Griffin2k, wat heb jij voor die totale set betaald?

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:41
Ik heb het setje al een aantal maanden.. boxen waren toen 299 euro bij Hermes.. en receiver heb ik toen als actie bij wehkamp gekocht voor 225 euro.. was echt een koopje! nu nog steeds trouwens.. maar goed.. die receiver zal nu denk ik rond de 250 kosten? dus je zal rond de 550 euro kwijt zijn denk ik nu! succes

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Pagina: 1