Toon posts:

Vertraging in video's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het afspelen van divx video's (of dat nou in Kazaa of in Mediaplayer is), krijg ik om de paar seconden een kleine pauze. Aan de snelheid van m'n pc kan het niet liggen, want het is een PIV 2,1 ghz. In het begin had ik dit probleem niet.

Ook na het vrijmaken van grote gedeeltes van de harde angela schijf blijft het probleem aanwezig.

wie o wie...

Verwijderd

heb je ondertussen toevallig verkeer via een netwerkkaart of modem??

Verwijderd

Juiste codecs?? Probeers eens andere player, die van kazaa is eigenlijk WMP denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb internet via een router ja.

ps, Kazaa was slechts voorbeeld. Ook bij mediaplayer is de vertraging aanwezig.
Wellicht kan ik een nieuwe codec installeren, maar ik had dat al vrij recentelijk gedaan...

Verwijderd

Start > Run > mplayer2.exe

Probeer het daar eens mee, goede ouwe Mplayer :)

GL

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al verwachtte (en ook logisch) doet ie 't bij alle programma's: mplayer2/divx player/kazaa avi player etc... T moet 'm ergens anders in zitten. 1 of andere instelling misschien....

maar wat...

Verwijderd

met sommige netwerkkaarten heb je dit probleem als je ondertussen netwerkverkeer hebt (bij jou dus ook altijd als je internet) en 't hoeven maar hele kleine paketjes te zijn ie dit kunnen veroorzaken.

probeer eens je netwerkkaart eruit te helen of uit te schakelen en kijk eens of dat het probleem verhelpt.

als dit het probleem is kun je proberen om irq e.d. te veranderen, maar ik denk dat je beter een andere netwerkkaart kunt halen (eentje van een iets beter merk)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al achter dat 't niets met de netwerkkaart te maken heeft. Het gebeurt bij slechts 2 divx avi's. Het zal dus wel aan de avi's zelf liggen. Wel vreemd, daar de grootte enzo allemaal klopt.

mocht iemand nog steeds een suggestie hebben (repareren avi file ofzo) dan hoor ik t graag.
Pagina: 1