Toon posts:

[SourceSafe] Terug mergen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!,

Ik zit even met een probleem in sourcesafe. We hebben een product ontwikkeld, versie 1 leuk uitgegeven aan de klant (was goedgekeurd). Versie is gelabeled met D1.0.0. Nu zijn we door gaan ontwikkelen naar versie 2 toe. Een hoop is al aangepast. Komt de klant ineens met een huge bug in versie 1 die eerst opgelost moet worden.

Geen probleem. We doen een get van het oude label naar een nieuw sourcesafe project. Vervolgens branchen we de bestanden die gewijzigd moeten worden, uitgechecked, wijzigingen gemaakt, ingechecked. Heel fijn dus.

Bij de file details hebben we het label teruggezet naar D1.0.0. Nu willen we alleen de aangepaste bestanden terugplaatsen onder dit D1.0.0 label in het oorspronkelijke project (zodat de tijdelijk gebranchte versie weer weg kan). Ik krijg dit alleen met geen mogelijkheid voor elkaar.

Iemand hier een oplossing voor?

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Leuk he, sourcesafe :)
Je had bij je label, VOORDAT je verder ging, moeten branchen. Je gaat dan ontwikkelen in de branche, updaten van bugs in the oude tree. Dan kun je wel terugmergen van tree naar nieuwe branche, nu niet.

Je moet dus t.a.t. 2 branches houden: nieuwe en huidige.

Sourcesafe heeft verder het nadeel dat je per file moet terugmergen, dus dat kan tijdrovend zijn. Vault kan dat per project dacht ik.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

Topicstarter
EfBe schreef op 05 december 2003 @ 15:21:
Leuk he, sourcesafe :)
Je had bij je label, VOORDAT je verder ging, moeten branchen. Je gaat dan ontwikkelen in de branche, updaten van bugs in the oude tree. Dan kun je wel terugmergen van tree naar nieuwe branche, nu niet.

Je moet dus t.a.t. 2 branches houden: nieuwe en huidige.

Sourcesafe heeft verder het nadeel dat je per file moet terugmergen, dus dat kan tijdrovend zijn. Vault kan dat per project dacht ik.
??? Maar je weet toch niet van tevoren al of je in de vorige versie nog wijzigingen moet maken? Als ik een complete project branch maak van V1.0 dan staat die dus dubbel in sourcesafe (volgens mij is een branch geen share meer).

Het mooie leek mij om alle projecten (v1.0 tot v10.x) in een sourcesafe project te behouden, met de mogelijkheid om naar labels van oude productieversies terug te springen. Dat kan dus ook wel, maar wijzigingen in dat oude label krijg ik nu niet meer terug onder ditzelfde label (hij overschrijft dan mijn actuele productielabel).

In elk geval erg bedankt voor je reactie _/-\o_

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 13:18:
[...]
??? Maar je weet toch niet van tevoren al of je in de vorige versie nog wijzigingen moet maken? Als ik een complete project branch maak van V1.0 dan staat die dus dubbel in sourcesafe (volgens mij is een branch geen share meer).
Volgens mij heet het menu item toch echt 'Share and branche' :P :) Het is geshared EN gebranched. Dit wil je soms niet idd, maar soms ook wel.
Het mooie leek mij om alle projecten (v1.0 tot v10.x) in een sourcesafe project te behouden, met de mogelijkheid om naar labels van oude productieversies terug te springen. Dat kan dus ook wel, maar wijzigingen in dat oude label krijg ik nu niet meer terug onder ditzelfde label (hij overschrijft dan mijn actuele productielabel).
In elk geval erg bedankt voor je reactie _/-\o_
Labels zijn bedoeld om 'een versie' uit de sourcesafe database te trekken, en dit is vooral handig bij multi-sub project projects. Je labelt het superproject en je trekt dan de complete tree uit de db voor een bepaalde versie. Labels zijn dus niet bedoeld om later 'even een versie te wijzigen'. Want als je de volgende sequence hebt A -> B -> C -> D, en je wijzigt B, dan is C en D nergens meer op gebaseerd. Sourcecontrol systemen werken op basis van cumulatieve changelogs, wat impliceert dat je alleen iets kunt wijzigen op de laatste versie.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

Topicstarter
Volgens Scenario 5 in:
http://msdn.microsoft.com...versions_of_a_project.asp

Moet het toch wel kunnen om een oud label aan te passen en weer in het huidige project op te nemen. Ik vind de manier alleen een beetje omslachtig. Moet toch makkelijker kunnen.