Toon posts:

[XP] Softeware RAID1 hack

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic heeft betrekking op een review (http://www.tweakers.net/reviews/373)

Doelstelling:
Mirror maken van enkele schijven onder XP.

Probleem:
Ik kom er simpelweg niet uit, ik heb de bestanden ge-mod maar nog steeds wordt 'mirror toevoegen' disabled weergegeven.
Kan iemand mij hiermee helpen? Desnoods de bestanden goed modden indien nodig?

Alvast bedankt!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in \system32 en \system32\drivers en check de datum van de bestanden. Is dat het datum waarop je de bestanden had gemod? Zo nee, voer de kopieeractie opnieuw uit. Doe dat wel met een wachttijd tussen de bestanden. Windows zal binnen 5 seconden een waarschuwing geven, zoals beschreven :)

Op mijn site staat overigens onder Tweaks | Win2K/XP RAID Hack ook een duidelijke beschrijving van de hack, compleet met leuke plaatjes B)

[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 05-12-2003 13:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk, dom van me, de datum is nog steeds de oude..
Vreemd want hij zij dat ze gekopieërd waren..nog een poging dan..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat was mij inderdaad ook enkele keren overkomen, vooral wanneer ik de bestanden allemaal tegelijk kopieerde nog voordat Windows een beveiligingswaarschuwing kon geven :o Bij één voor één kopiëren en op de waarschuwing wachten was het wel gelukt :Y)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Welke XP versie heb je? Ik heb hier een XP SP1 NL werkende hack :)

timestamps van de originelen:

dmadmin.exe: 23-4-03, 12:49:55
dmboot.sys: 6-9-2001, 18:39:00
dmconfig.dll: 6-9-2001, 20:26:50

[ Voor 51% gewijzigd door G33rt op 05-12-2003 17:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het modden van de files was dus mislukt want kreeg geen XP meer opgestart..
Kan iemand misschien de files voor me modden of heeft iemand de goede files?

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-05 22:10
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 23:58:
Het modden van de files was dus mislukt want kreeg geen XP meer opgestart..
Kan iemand misschien de files voor me modden of heeft iemand de goede files?
BalusC schreef op 05 december 2003 @ 13:14:

Op mijn site staat overigens onder Tweaks | Win2K/XP RAID Hack ook een duidelijke beschrijving van de hack, compleet met leuke plaatjes B)
hier dus

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Je weet toch dat je niet naar BalusC mag deeplinken ;)

You can't have everything. Where would you put it?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Die site had je eerder moeten geven ;)
quote: BalusC
[...]
Kopieer de genoemde bestanden naar een andere subdirectory en maak een dubbele backup, zodat je in geval van nood de originele bestanden alsnog kunt terugzetten.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
De mod opnieuw uitgevoerd maar nou krijg ik de bestanden niet gekopieërd (onder XP).
Dit lukt de vorige keer wel..hij geeft geen foutmelding oid en kopieërt gewoon niet.
What 2 do?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de bestanden dus niet goed gekopieërt..
Anybody help?

• G33rt
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 22:17:
Ik krijg de bestanden dus niet goed gekopieërt..
Anybody help?
Als de originelen dezelfde timestamps hebben en jij hebt ook XP SP1 NL, dan kan ik je mijn werkende hack best geven. daarom postte ik de timestamps ook :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik ja, ik denk dat ik de files nu wel goed heb gemod maar ik kan ze dus niet vervangen om een of andere vage reden en onder dos heb ik geen toegang tot de dynamische schijf.
Ik zou de bestanden graag hebben, ben ik er tenminte zeker van dat ik niet opnieuw hoef te installeren :S

Verwijderd

Met hex-editor files aanpassen

Je moet via recovery console opstarten, dus prop je bootable cd erin en booten die hap, F6 voor raid rijder installeren, aan eind kiezen voor recovery console inloggen op system directory, dan files sleuren en pleuren, KLAAR!

Files zitten in je mailbox !
Denk evt. ff aan je virusscanner!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 18:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik de F6 gebruiken?

Verwijderd

Alleen als je een ide/raid-controller hebt die door windows herkend moet worden. Als je de HD's op SB hebt aangesloten hoeft dat dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
het zijn gewoon 2 IDE schijven..ook goed?

Verwijderd

Ja, dat moet wel voor raid1. heb je een extra controller op je mobo of in een pci-slot?

• G33rt
Je kan ze ook gewoon in Software-RAID zetten, dat is de hele bedoeling van de hack. Jambek2003 heeft het over hoe je drivers voor een hw-kaart installeert :)

DJ Tommy C: gewoon de bestanden vervangen terwijl je in windows zit, kan prima (zolang je disk management maar niet open hebt)

Verwijderd

G33rt, dat werkte bij mij dus niet, daarom mijn aanpak.

Verwijderd

Topicstarter
Wat werkte bij jou niet? De software RAID?

Verwijderd

Neen, onder Windows files pleuren! Ik heb op raid5 draaiend gehad. is alleen verrot als je pc crasht, dan was deze ff 1 uur aan het rekenen. Ik ga nu voor sw-raid5 oplossing onder Linux met samba en de hele zooi.

Daarom had ik je gemaild, dat je bij raid5 eerst systeem echt stabiel moet hebben.

Probeer eerst maar G33rt's oplossing, dat is de makkelijkste.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 19:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 19:08:
Ja, dat moet wel voor raid1. heb je een extra controller op je mobo of in een pci-slot?
Ja ik heb een controller op m'n mobo maar dan worden al m'n gegevens eerst gewist..schiet ik nog nix mee op..

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 19:30 ]

Verwijderd

G33rt en ik hadden het meer over de manier waarop files in systeem32 te gooien. Werkt G33rt's aanpak niet, probeer dan de mijne.

Volg dus de xp/w2k raidhack mbt. files naar betreffende folders te gooien.
Onder computer managent kan je via 2 dynamic disks een raid1-array maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga even een poging wagen om de files in de dir te zetten..als ik voorlopig niet antwoord ben ik opnieuw aan't installeren ;)

GELUKT! _/-\o_
Ik verklaar jullie heilig bij deze ok :*)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 19:49 ]

Verwijderd

Neen, als je een hw-controller hebt wordt er niets verwijderd. Je kiest namelijk niet om iets te formateren of je schijfindeling aan te passen. Wanneer de hack goed is verlopen, zal inhoud van schijf 1 ook op schijf 2 gezet worden-> raid1

• G33rt
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 19:36:
Neen, als je een hw-controller hebt wordt er niets verwijderd. Je kiest namelijk niet om iets te formateren of je schijfindeling aan te passen. Wanneer de hack goed is verlopen, zal inhoud van schijf 1 ook op schijf 2 gezet worden-> raid1
ik vraag me serieus af hoe je daar bij komt, aangezien in de OM FAQ toch echt dit staat:
Kan ik veranderen van RAID controller met behoud van data?
De stelregel is:
# zelfde merk/type > zelfde merk/type = geen probleem
# zelfde merk, ene type > andere type = meestal "forward compatible"
# ene merk > andere merk = no-go

Met "forward compatible" wordt er dus bedoeld, dat wanneer je de schijven van een oudere controller (bijv. Promise Fasttrak66) naar een nieuwere type controller van hetzelfde merk (bijv. Promise Fasttrak133), dat de array gewoon opnieuw wordt herkend en de data dus behouden blijft.
je zult dus je data kwijt raken als je een nieuw raid-array maakt, de controller is immers een ander merk omdat je er nog geen hebt :)

DJ Tommy C: gewoon die bestanden in de juiste map zetten werkt _echt_ als ze niet in gebruik zijn. wel meteen rebooten natuurlijk :)

[ Voor 8% gewijzigd door G33rt op 11-12-2003 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb het dus via de herstel-console gedaan omdat hij ze in windows gewoon niet wilde kopiëren..
RAID1 werkt nu prima!
Als ik weer een nieuwe hd heb en ruimte over probeer ik de hardwarematige RAID nog wel eens..in m'n handleiding van het mobo staat dat allebei de schijven dan leeg zijn.

Verwijderd

G33rt, sorry dat ik je, op je schijnbaar erg grote, staart trap. Dit ging schijnbaar namelijk erg makkelijk. Dit is een forum en ik vind dat je niet zo uit de hoogte hoeft te doen. Als er geen discussie is, dan is een forum ook niets waard. Jouw manier werkte voor mij niet, DUS.

Wat daar staat gaat over "hardwarematige" raid, dat werkt anders als een raid via je OS.

DJ Tommy C gaat sw-raid1 configureren, wat zal die 2de schijf nu kunnen schelen hoe die 1ste schijf wordt geinitialiseerd, windows XP gaat gewoon via dynamic disk data van 1ste schijf mirroren naar schijf no. 2. Je zou problemen kunnen verwachten wanneer 1 schijf via een sb ide-channel werkt en de ander via een ide-controller, misschien ook niet. Het zou zo kunnen zijn dat het schrijven naar een schijf wordt gedaan dmv. eigen implementatie van fabrikant. Als schijven dus niet verwisseld worden zou het moeten blijven werken, dit is mijn eigendenkwijze.

ff editje:

kuch kuch, wat zei je ook alweer?!

Nog een editje:

DJ Tommy C,

Ik zou het zo laten, snelheids winst is minimaal tussen "hw" en sw-raid. Je kan nu flexibeler te werk gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 20:35 ]

• G33rt
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 20:32:
G33rt, sorry dat ik je, op je schijnbaar erg grote, staart trap. Dit ging schijnbaar namelijk erg makkelijk. Dit is een forum en ik vind dat je niet zo uit de hoogte hoeft te doen. Als er geen discussie is, dan is een forum ook niets waard. Jouw manier werkte voor mij niet, DUS.

Wat daar staat gaat over "hardwarematige" raid, dat werkt anders als een raid via je OS.
Indien GoT een discussieforum is sta ik toch open om wat jij zegt in twijfel te trekken? :)

verder was die posting absoluut niet uit de hoogte bedoeld, waar vind je dan dat ik uit de hoogte doe?

Jij hebt het over hw-raid gehad (het staat er zelfs letterlijk). En als ik 2 schijven met kabels aan een raid controller hang, moet ik toch echt een nieuwe installatie doen, zoals je in de edit kunt lezen. Wat DJ Tommy C aan het doen is is gewoon software-raid, anders zou je de files immers niet gaan hacken.
DJ Tommy C gaat sw-raid1 configureren, wat zal die 2de schijf nu kunnen schelen hoe die 1ste schijf wordt geinitialiseerd, windows XP gaat gewoon via dynamic disk data van 1ste schijf mirroren naar schijf no. 2.
dat klopt, is volkomen waar, dat staat echter niet in de posting die ik aanhaalde:

"Neen, als je een hw-controller hebt wordt er niets verwijderd. "

en dus ben ik het niet eens met de inhoud van de posting, en citeer ik een stuk uit een FAQ die gewoon te vinden is op GoT. waarom dat uit de hoogte is zou ik graag van je willen horen :)

Verwijderd

Dat klopt, ik bedoel meer voor DJ Tommy C of er aan ide/raidcontroller inzit. Men kan JBOD kiezen bij meeste "raid"-controllers, zonder dat men echt echte raid draait.

Nou het gaat me meer om deze regel:

k vraag me serieus af hoe je daar bij komt, aangezien in de OM FAQ toch echt dit staat: bla bla.......

Misschien was uit de hoogte niet het goede woord, beter is aanvallend.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 21:01 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ach ja, het laat iig niets aan duidelijkheid te wensen over, laten we het daar maar op houden ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• dhr. banuyn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2021

dhr. banuyn

Dat gaan we doen...

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 20:32:
Heb het dus via de herstel-console gedaan omdat hij ze in windows gewoon niet wilde kopiëren..
RAID1 werkt nu prima!
Nu is voor mij de vraag, hoe kom ik in de herstel console?8)7
is dat booten vananf cd, na het negeren van de (F6) en de (F2) kiezen voor R (repair) en daar kiezen voor de handmatige optie?

edit:
8)7 F10 dus.
Zoeken dhr. Banuyn EERST GOED ZOEKEN!!!!! :(

[ Voor 9% gewijzigd door dhr. banuyn op 11-02-2004 09:00 ]

Advies of actie nodig in de boomverzorging? Pruning boomverzorging

Pagina: 1