[w2k server] user policy met roaming profiles

Pagina: 1
Acties:

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 13:01

Thyzz

-=leeg=-

Topicstarter
in de faq staat het volgende plaatje
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/wos/howto/roamingprofiles/profile_policy03.JPG

zoals je ziet staat er onder: Computer ConfigurationAdministartive TemplatesSystem een hele rij met mapje met policies.

Echter bij mij zijn dat er maar een paar.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17252/full.jpg

En ik kan nergens vinden hoe het komt dat ze daar niet zijn.
Ik probeer dus gewoon het stukje van de faq uit te voeren en tot stap 3 werkt het perfect.

[ Voor 17% gewijzigd door elevator op 05-12-2003 12:57 ]

5325wp

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Grote kans dat de howto geschreven is vanaf een WindowsXP SP1 machine met Group Policy Management Console erop geinstalleerd (ik zou het eerlijk niet meer weten of ik die toen had). Nog een kans is dat het op Windows Server 2003 geschreven is hier zijn inderdaad extra policies aan toegevoegd.

Heb de howto even bekeken het is met Adminpack van windows 2003 server gemaakt. Hierdoor krijg je extra functionaliteiten die waarschijnlijk niet op Windows 2000 werken. Dit is een kwestie van proberen met een test werkstation waar je de GPO op los laat.

[ Voor 31% gewijzigd door mutsje op 05-12-2003 14:16 ]

Verwijderd

Bij de meeste policies staat expliciet vermeld: at least Microsoft Windows 2000. Dus, ze zouden prima moeten werken bij de TS.

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 13:01

Thyzz

-=leeg=-

Topicstarter
Maar ik geef een voorbeeld. "User Policies kom ik dus niet tegen.
Wel "Logon" daar staat o.a. de volgende policy in: Add the Administrators security group to roaming users profiles" Dan zou je verwachten dat is de zelfde als diegene die boven vernoemd wordt in de faq faq stap4
Maar enable ik die dan kan ik als admin niet in de map met de profiles (bv niet in map van profile Crash_neo). Dus dat is dan blijkbaar niet de zelfde.
Maar welk moet ik dan wel hebben?

Al kan ik natuurlijk wel ownership krijgen maar dat wil ik niet

[ Voor 9% gewijzigd door Thyzz op 05-12-2003 16:05 ]

5325wp

Verwijderd

ik zit met hetzelfde probleem. Heeft iemand dit al opgelost of een workaround voor?