twinmos pc3200 niet boven de 204mhz?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi

Ik wou net mijn amd 2500+ nog is wat veder clocken nadat het ding 2maanden stabiel heeeft gelopen op 2.2Ghz. Maar nu wou het ik het mem van 204mhz waarmee die nog gewoon booten en alles naar 206mhz verhogen maar zodra die wou booten begon die te piepen als een ambulance en ging het beeld niet meer aan. Kan mij mem nou echt niet hoger dan 204mhz? want dat is dus maar een oc van 4mhz :? terwijl er mensen zijn met twinmos pc2700 die gewoon boven de 220mhz komen :X

amd2500+
abit nf7-s
2x512mb pc3200twinmos
aero7+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01

charrel

Cortisol4life..

twinmos koopt chips in bij andere bedrijven. Dus het hangt er wel vanaf welke chips erop zitten. Winbond bh-5 en sommige ch-5 gaan er hard. samsung enz minder hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAM voltage anders eens ophogen. En CPU voltage, als da al ni opt hoogste staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cpu voltage is gewoon nog standaart, 1,65 d8 ik :) ram voltage ook.

Maar hoe kan ik zien welke chippies er op me ram zitten? Ik zit op de chips zelf staan tmd7 met een helezooi nummers er8eraan. en op dat witte stikkertje staat alleen wat voor ram het is en de latency's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twinmos gebruikt de laatste tijd nog maar weinig de chips van Winbond. Ze hebben tegenwoordig ook hun eigen chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanza
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-07 13:16
Het kan ook zijn dat het mobo de timings van het memory niet goed uitleest. Ik had precies hetzelfde met Twinmos geheugen op een abit nf7. Bij mij gaf hij dus te lage timings weer. Nadat ik die op de door Twinmos opgegeven timings had gezet kwam hij tot ongeveer 217 fsb, daarvoor niet boven de 203.
Ik geloof dat ie moet lopen op cas 2,5-3-3-11, en bij mij liep hij eerst op 2,5-3-3-8

I love the smell of a Palm in the morning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Als je twinmoss brand/brand hebt moet je de timings op 11 - 3 - 2 cas2 zetten eer die hoger gaan dan 205 en dan het voltage op 2.9 v ,dan haal je 225 mhz fsb ;)
Cas 3 gaat niet met twinmoss /twinmoss schips en bvb 11 -2 - 2 - 2 timings ook niet op geen enkele snelheid ,enige rappe timings die werken zijn dus 11 - 3 - 2 - 2 op 2.9 V met dat moederbord .

Kijk je geheugen dus eens na welke schips er opzitten en probeer dit eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smollys schreef op 05 december 2003 @ 13:01:
Als je twinmoss brand/brand hebt moet je de timings op 11 - 3 - 2 cas2 zetten eer die hoger gaan dan 205 en dan het voltage op 2.9 v ,dan haal je 225 mhz fsb ;)
Cas 3 gaat niet met twinmoss /twinmoss schips en bvb 11 -2 - 2 - 2 timings ook niet op geen enkele snelheid ,enige rappe timings die werken zijn dus 11 - 3 - 2 - 2 op 2.9 V met dat moederbord .

Kijk je geheugen dus eens na welke schips er opzitten en probeer dit eens ;)
Die loopt ook 7-3-3-2 hoor wel 2.9 Volt aangeven, Twinmos heb ik nu ( wel ddr466 ) vooreen ddr400 oftewel Pc 3200, dus geen probleem, MOETEN WEL 2.9 VOLT !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 13:37:
[...]

Die loopt ook 7-3-3-2 hoor wel 2.9 Volt aangeven, Twinmos heb ik nu ( wel ddr466 ) vooreen ddr400 oftewel Pc 3200, dus geen probleem, MOETEN WEL 2.9 VOLT !!!!
Yep dat klopt ,die timings werken ook ,maar ik spreek over de rapste timngs die werken met twinmoss / twinmoss pc 3200
Op een Nforce2 in dual schannel blijkt 11 - 3 -2 - 2 sneller te zijn dan bvb 7-3-3-2

Heb al de kans gehad om 3 dezelfde setjes PC3200 brand /brand twinmos te testen en allemaal met hetzelfde resultaat ,11 -2 -2 -2 werkt op geen enkele fsb snelheid (ook niet op 133 mhz ) en cas 3 ook op geen enkele fsb .
En ze werkten allemaal op 11-3-2-2 tot 227 mhz fsb op 2.9 V ,wat al een behoorlijke snelheid geeft voor 37 € 256 mb latekes vind ik :Y)
Ga eens een Vmemm mod uitvoeren denk ik om eens te kijken of die goedkope latekes nog verder komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok dus ik moet de voltages van 2.6 naar 2.9 verhogen om strakke timings en een hoge fsb te halen? Moet ik dan ook nog iets van ram cooling hebben ofzo? en is het ook nog 'schadelijk' ofzo zo'n hoog voltage?

edit: hoe kan ik zien welke chips erop zitten?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 14:32:
ok dus ik moet de voltages van 2.6 naar 2.9 verhogen om strakke timings en een hoge fsb te halen? Moet ik dan ook nog iets van ram cooling hebben ofzo? en is het ook nog 'schadelijk' ofzo zo'n hoog voltage?

edit: hoe kan ik zien welke chips erop zitten?
Noppe ,niks koeling ,gewoon de normale airflow in je kast is genoeg .

(edit: hoe kan ik zien welke chips erop zitten?) Je geeft het antwoord al zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar waar staat dat dan? want ik kon het nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 16:21:
maar waar staat dat dan? want ik kon het nergens vinden
Snap hem al waar jij zit te zoeken welke schips er op je geheugen zit ;)

Je moet dus wel op de ram modulles zelf zien ,en dan wel op de chips zelf die er opzitten natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik op die zwarte dingen kijk staat er alleen maar twinmos met daaronder een hele rij nummers en letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 17:10:
als ik op die zwarte dingen kijk staat er alleen maar twinmos met daaronder een hele rij nummers en letters.
Als er twinmos op de zwarte dingen staat heb je dus twinmos geheugen latjes met twinmos geheugenships op ,dat noemen ze brand/ brand geheugen.
Waarschijnlijk gaat dat geheugen dus niet veel anders zijn dan mijn latjes.
Dus probeer de timigs dus manueel in te stellen op 11 -3 -2 -2 in dezelfde volgorde in je bios van boven naar onder en probeer dan eens hoever je met je fsb komt?

Hier komen die latjes tot 227 mhz ,en in single channel gemakkelijk tot 237 mhz
zelfs

Wel je Vdimm op 2.9 V zetten eerst ,en zien dat je cpu niet zo hoog geklockt wordt dat hij het niet meer kan ,dus multiplier naar beneden als dat het geval is .

[ Voor 6% gewijzigd door Smollys op 05-12-2003 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Smollys schreef op 05 december 2003 @ 17:37:
[...]

Als er twinmos op de zwarte dingen staat heb je dus twinmos geheugen latjes met twinmos geheugenships op ,dat noemen ze brand/ brand geheugen.
Waarschijnlijk gaat dat geheugen dus niet veel anders zijn dan mijn latjes.
Dus probeer de timigs dus manueel in te stellen op 11 -3 -2 -2 in dezelfde volgorde in je bios van boven naar onder en probeer dan eens hoever je met je fsb komt?

Hier komen die latjes tot 227 mhz ,en in single channel gemakkelijk tot 237 mhz
zelfs

Wel je Vdimm op 2.9 V zetten eerst ,en zien dat je cpu niet zo hoog geklockt wordt dat hij het niet meer kan ,dus multiplier naar beneden als dat het geval is .
Bedankt dit werkt :) het gaat nu zonder probs naar de 210mhz alleen als ik dan ene app wil starten dan slaat me pc na een minut vast. Ik heb het cpu voltage al van 1.65 naar 1.7 verhoogt maar het blijft. Moet ik me voltages nu nog hoger zetten? (max 2.3v).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bij mij erg goed hielp is om wat koelblokjes op me geheugen te monteren, gaat wel ongeveer even snel alleen dan wel met betere timings :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb zelf 2x256MB Twinmos/Twinmos, en dat doet (op 2.9v) 11-3-2-2@210Mhz of 11-3-3-2.5 op 220Mhz.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het geheugen is ook niet echt het probleem denk ik. Maar dat me pc als ik aquamark of een spel wil spelen na een minut vastslaat (aquamark krijgt een foutmelding maar de pc slaat niet vast). Ik heb al op 1.7v geprobeert maar dat hielp niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:37
te slappe voeding misschien?
Maar het zou toch echt wel aan je geheugen kunnen liggen

Hoe doen Twinmos/Mtech combo het eigenlijk, weet iemand dat??

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken iemand hier Twinmos/PSC ? Ik heb ze namelijk wel hier en ze doen het verrassend goed Amd 1800+ @2495 mhz 11.5*217 Timings 10-3-2-2 (2,90volt) PC-3200. Niet slecht denk ik dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het me voeding is. Dat is een chieftec 360watt voeding dat zo toch genoeg moeten zijn. Het gare is dat he echt alleen gebeurt als ik een zware app ga draaien. Gewoon inetten enzo kan wel.

dit is de fout die ik krijg bij aquamark 3 http://home.zonnet.nl/caroladevries/fout.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke de voltages naar de cpu waren dus te laag. Op 1.725v loopt ie stabiel op 2.3Ghz maar daarboven word hij weer onstabiel. Ik denk dat ie met een voltage van 1.8 wel rond de 2.4 a 2.5Ghz haalt :)

Slijt je cpu eigelijk er veel meer door het verhogen van voltages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 13:45:
Oke de voltages naar de cpu waren dus te laag. Op 1.725v loopt ie stabiel op 2.3Ghz maar daarboven word hij weer onstabiel. Ik denk dat ie met een voltage van 1.8 wel rond de 2.4 a 2.5Ghz haalt :)

Slijt je cpu eigelijk er veel meer door het verhogen van voltages?
altijd wel iets, maar minder naarmate je betere koeling hebt dacht ik. Ik heb geen idee hoe goed die aero 7 is die jij hebt, volgens mij wel aardig. Maar als je echt boven de 1.8 volt gaat zitten, moet je misschien toch 's gaan kijken naar betere koeling.

EDIT:
Zag ik nou bovenaan staan dat je 2500+ op 11x200 loopt met default voltage? da's best netjes, mijne heeft op 11x200 al 1.725 voltjes nodig :+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2003 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die aero7+ is behoorlijk goed. met de fan op laag (1500rpm d8 ik) is ie stressed max 52graden op 2.3Ghz met 1.725v. En met gamen meestal ergens in de 46.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 13:53:
[...]

altijd wel iets, maar minder naarmate je betere koeling hebt dacht ik. Ik heb geen idee hoe goed die aero 7 is die jij hebt, volgens mij wel aardig. Maar als je echt boven de 1.8 volt gaat zitten, moet je misschien toch 's gaan kijken naar betere koeling.

EDIT:
Zag ik nou bovenaan staan dat je 2500+ op 11x200 loopt met default voltage? da's best netjes, mijne heeft op 11x200 al 1.725 voltjes nodig :+
Das helemala netjes, mijnes doet geeneens 11x200 op 1.8v wel 11x195 :(

maar ik heb een vraagje over dit geheugen? zijn dit de chippies met -50D op het einde? (op de chips van het ram reepje dus!).

Ik heb namelijk wel dat geheugen en ben er niet echt super te vreden over, hij doet wel 195mhz cas2 3-3-5 maar die 3-3 krijg ik voor geen mogelijk heid op 2!
dit alles op een nforce2 ultra mobo (gygabyte 7n400 ofzo mobo)

ik las iets over 11-3-2-2 ? maar in mijn bios zou dit van onder naar boven zijn, kan diegene zeggen welke getal bij wat hoort!? (bv: cas=2 , tras=3 etc...) bvb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:32
Mijn TwinMos/PSC doet't best aardig hier :P Op 225MHz@11-3-3-2.5 vond ik het wel leuk geweest, 'k heb niet hoger geprobeerd nog, en ook niet die snelheid met strakkere timings. M'n mobo kan maar 2.8V geven :(

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wormaap schreef op 14 januari 2004 @ 16:12:
Mijn TwinMos/PSC doet't best aardig hier :P Op 225MHz@11-3-3-2.5 vond ik het wel leuk geweest, 'k heb niet hoger geprobeerd nog, en ook niet die snelheid met strakkere timings. M'n mobo kan maar 2.8V geven :(
met uberbios kan je 2.9V geven op je mem ;)

uberbios 1005 voor A7N8X-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Is dat de nieuwste überbios die er is voor dit bordje? En zit daar ook meer VCore in? (Zal wel haast niet :P)

Edit: Link is dood btw :|

Edit2: In Asus BIOS 1007 zit support voor PSC ram modules... Laat ik die nu net op m'n TwinMos hebben zitten, dat zal wel probs gaan geven?

[ Voor 47% gewijzigd door Wormaap op 14-01-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja is nieuwste voor a7n8x-x... denk dat je mem dat niet leuk gaat vinden dan nee. vcore blijft gelimiteerd tot 1.85v. link doet het overigens wel hij is alleen ubertraag... :D

hard-modden kan altijd nog ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Dan ga ik die link eens proberen in IExplorer, Firebird zegt iig dat de page niet geladen kan worden :P
'K had in BIOS 1005 van Asus zelf al probs met FSB200 halen, dat was echter een bekend probleem in biossen voor 1006, dus ik weet niet of dat door die PSC-support komt, voor de rest liep'ie gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus een a7n8x-x met twinmos / twinmos (pc3200) en ik krijg em (zoals in eerder topics al gezien) ook echt niet boven de 200 mhz fsb, dwz synchroon, heb eem nu op 83% staan, heb net ff die timings geprobeerd (11-3-2-2 op 2,8 volt) en ram synchroon, kan je lachen, pc wou nie verder booten dan "main processing unit: "etc dus bij memcheck bleef ie hangen, ik csmos clearen, en alles maar op oude settings..., heb dacht ik bios 1006, zal updaten naar 1007 helpen??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
'T valt natuurlijk altijd te proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
wat is nou 11-3-2-2

welke is T(ras), T(rcd), T(rp) ?

ofwel, row address strobe, ras to cas acces, memory bankswitch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Ras to Cas is 3, CAS en RAS zijn 2 en die andere die altijd het hoogst is is 11 :P

Pagina: 1