Toon posts:

AMD Duron of Intel Pentium III.

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Welke van deze twee processoren is het beste om mee te gaan overklokken.
AMD Duron 800MHz (socket A) of de Intel Pentium III 933MHz 256KB 133MHz (socket 370).
Nog enige tips, waar ik op moet letten?

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01 13:32
Pentium 3 is vele malen beter.

Beetje onzinnig topic dit. Je kan ook ff googlen he schat.

[ Voor 26% gewijzigd door Omebas op 05-12-2003 12:36 ]

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

P3 (niet-tualatin) core is niet betrouwbaar boven de 1000MHz te krijgen.

Intel heeft een blauwe maandag een P3 1133 verkocht, maar die is na een aantal maanden teruggehaald uit de schappen vanwege stabiliteitsproblemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Varienaja op 05-12-2003 12:45 ]

Siditamentis astuentis pactum.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-02 17:53

Tjark

DON'T PANIC

Met welk doel?
Snelste systeem? Grootste % overclock? Koelste systeem? Goedkoopste systeem?

*insert signature here

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01 13:32
Die duron is standaard al heel traag. Als ze evenveel kosten zou ik hem zowieso al niet aanschaffen. En met overclocken haal je de p3 al niet meer in denk ik. P3 kan ook niet ver overclocken door de al hoge fsb en omdat dat ding gewoon niet veel meer trekt.

Wat is eigenlijk het verhaal achter deze vraag..ben wel benieuwd. Kan je gratis pctje krijgen ofzo?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:33

Epsilon

Omebas schreef op 05 december 2003 @ 12:38:
Die duron is standaard al heel traag. Als ze evenveel kosten zou ik hem zowieso al niet aanschaffen. En met overclocken haal je de p3 al niet meer in denk ik. P3 kan ook niet ver overclocken door de al hoge fsb en omdat dat ding gewoon niet veel meer trekt.
Ik denk dat je een duron met een celly verward. Een duron doet niet veel onder voor een volwaardige p3 !! Absoluut niet.

Mijn keus is heel snel gemaakt, ik zou voor de duron gaan. De meeste duron krijg je met een beetje luchtkoeler boven de 1ghz en dat kan je absoluut niet zeggen van een p3.

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 23:01
Epsilon schreef op 05 december 2003 @ 12:48:
[...]

Ik denk dat je een duron met een celly verward. Een duron doet niet veel onder voor een volwaardige p3 !! Absoluut niet.

Mijn keus is heel snel gemaakt, ik zou voor de duron gaan. De meeste duron krijg je met een beetje luchtkoeler boven de 1ghz en dat kan je absoluut niet zeggen van een p3.
En neem de prijs ook nog eens mee. een duron koop je voor een appel en een ei een pIII betaal je nog steeds teveel geld voor.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beide processor liggen, ik wil gewoon een test systeem bouwen.
Ik wil gewoon weten, met welke ik de meeste kans van slagen heb met het overklokken!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:52
Een duron 800 is ook erg gemakkelijk te unlocken door met bijvoorbeeld een vulpotlood de L1 bruggen te verbinden. Zie bijvoorbeeld hier:

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/duron-600.html

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 13:03:
Ik heb beide processor liggen, ik wil gewoon een test systeem bouwen.
Ik wil gewoon weten, met welke ik de meeste kans van slagen heb met het overklokken!
Als je beide processoren hebt liggen, dan is het simpelweg een kwestie van proberen :)

En om even een indruk te geven : http://www.cpudatabase.com/CPUdb/

Daar kun je oc-resultaten van beide processoren vinden. Maar bedenk wel dat er nooit garanties voor overclock-resultaten gelden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.