Toon posts:

[Case] Advies en ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje hulp van jullie nodig. Ik ben absoluut geen newbie en ik heb me ook helmaal suf gelezen aan reviews. Ik kom zoveel tegenstrijdigheden tegen dat ik het graag wil horen van de mensen zelf. Het gaat om het volgende:
Ben een mooi systeem aan het bouwen. Ik heb alles behalve de kast zie (onderaan). Uit alle reviews en topics zijn er 3 uitgestoken. Echter deze 3 komen overeen voor mijn gevoel vandaar dat ik hierop vasloop en het gaat me niet om de mooiste. Ik vind jullie ervaringen(adviezen) belangrijker en die wil ik graag horen:
|:(
Case 1: Coolermaster Centurion + Levicom Blackline 350 Watt
Case 2: Antec Lifstyle Sonata 380 Watt
Case 3: H600B Black Pearl 350 Watt

Specs:
Case 1: Coloormaster met Front FW,USB en audio
Levicom heeft 2 temp gestuurde fans en active PFC

Case 2: Antec Sonata met front FW,USB en Audio

Case 3: Aopen met Front FW, USB en audio en doorzichtig sidepanel

Syteem opbouw:8)
P4 2,4 Ghz
512 DDR(400 Mhz)
P4P800 Deluxe
Ati Radeon 9600 Pro 256 Mb
Lite On DVD+/-RW LDW411S
LIte On DVD 16x48
Sony Diskette drive
Iomega 250Mb intern
Maxtor 120Gb SATA
Pinnacle PCTV Pro
Logitech desktupe deluxe optical

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 13:06 ]

Verwijderd

En je vraag is neem ik aan welke van de drie cases je moet kiezen?

Naar mijn mening, moet je jouw mening gebruiken en zelf kiezen :P kwa wattages maakt het niet veel uit. 350 watt is meer dan voldoende.

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 22:48

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Coolermaster case ziet er van buiten maybe mooi uit, maar de centurion is van binnen zo een budget kast dat ik die meteen links zou laten liggen en meteen naar een van de andere twee kasten kijken.

De kick van Electric!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Als je opmaakt uit reviews dat ze alledrie goed zijn voor jouw doel, moet je gewoon die kast nemen die je het mooist vindt. :? Kunnen wij niet voor jouw bepalen lijkt mij.

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Je zegt heel duidelijk dat het je niet gaat om welke de mooiste is... Wat is dan wel belangrijk voor je (de dingen op de frontpanel, hoeveel HDDs erin kunnen, prijs, etc).

Die dingen moet je voor jezelf op een rijtje zetten en dan kan je de verschillende kasten prima objectief vergelijken mbv de verschillende reviews!!!

Dus: eerste bepalen wat jij belangrijk vind in een kast en dan kiezen!!!

Succes!!!

Verwijderd

Topicstarter
Wat vind ik belangrijk aan een case:

1. Minimaal 350 watt
2. FW front aansluiting
3. Prijs onder 130 Euro

Degelijk en sterk( niet van die Sweex of 3Rsystems)
Redelijk stil (is niet heel belangrijk)

En naar mijn idee hebben de 3 kasten dit ook allemaal. Dus technisch gezien voldoen ze allemaal wel. Maar wat de specs niet zeggen is hoe nou zo'n kast werklijk is als hij thuis staat. Dus de ervaringen(adviezen) vind ik belangrijk.

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 11:31
ik heb voor mijn vader de H600B gekocht (gewone "witte" versie) en deze kast is zeer degelijk en makkelijk, je kan bijvoorbeeld door 1 schroef los te draaien het hd rack eruit halen.
nadeeltje is dat het hd rack maar plaats heeft voor 3 schijven (of 2 + floppie)
verder een goeie, stille en degelijke kast

Verwijderd

Topicstarter
Thanx DuivenseBoy. Daar heb ik wat aan.

Hopelijk zullen meerdere mensen even wat ervaringen uitwisselen. Ik sta namelijk echt vast.

Verwijderd

Topics over computerkasten die niet gemodificeerd zijn, over voedingen en over UPS'en horen dus niet in CME, maar kunt je in Overige Hardware plaatsen. Bron: CME Policy
Move naar Overige Hardware dus.

Al zal het uitkiezen van een kast zéér persoonlijk zijn. De één vind het niks, de ander prachtig. Termen als "stil", "degelijk" zijn dan wel meetbaar, maar zodra je dergelijke "feiten" wilt uitwisselen op het forum loop je tegen het probleem aan dat iedereen over een andere definitie beschikt en niemand over geijkte meetapparatuur om directe vergelijking mogelijk te maken....

Verwijderd

Wel eens aan een Caselogic CS-1018 i.c.m. een Tagan 330W / 380W voeding gedacht?

De kast is goed getest in o.a. de c´t en de voeding is ook goed getest.
De CS1018 i.c.m. Tagan 380W voeding kost rond de 140 euro.
(bij Eynstein bv., www.eynstein.nl )

http://www.casetek.com.tw/html/ck-1018-2a.html

http://www.caseumbau.de/index.php?page=test168/test168 (test vd voeding)

www.tagan.de
Pagina: 1