[MSN] de messenger en hotmail

Pagina: 1
Acties:

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09 10:01
Dag iedereen,

Ik heb dit forum behoorlijk nageplozen op het punt dat msn messenger automatisch opstart wanneer er gesurft wordt naar hotmail of naar een andere msn-site. De vraag is verschillende keren naar voren gekomen en ook in de FAQ staat iets wat hiermee te maken lijkt te hebben maar niets van dit alles werkt. Hieronder nog even de opties die voor mij dus NIET werken. Is er iemand die inmiddels een oplossing heeft gevonden die wel werkt?

De optie in de FAQ (een nieuwe dword waarde in de registry "Hide Messenger") voorkomt dat MSN messenger wordt opgestart wanneer Outlook Express wordt opgestart. Het voorkomt niet dat de messenger wordt opgestart bij een bezoek aan een MSN-website.

De opties automatisch opstarten en automatisch inloggen staan al uit. Maar ook dit werkt alleen maar bij het opstarten van de PC. Bij het bezoek aan een website van MSN wordt de messenger vrolijk opgestart.

MSN messenger verwijderen zou het probleem oplossen maar is in mijn geval geen oplossing omdat er anderen zijn die deze computer ook gebruiken die wel van dit programma gebruik willen maken.

Het gaat hier om MSN messenger 6 op Windows 2000. Heeft iemand een oplossing? Of staat die toevallig toch ergens op dit forum waar ik hem niet kon vinden?

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:30
Windows 2000 zou zo veilig zijn, dus is er niet de mogelijkheid (als je meerdere gebruikers hebt) om jou de toegang tot da messenger te ontzeggen?

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
MSN Verwijderen en Trillian installeren misschien een optie??
Heb ik hier ook en werkt perfect.

[ Voor 44% gewijzigd door Ad de Jong op 05-12-2003 21:58 ]

Mijn profiel op Discogs

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zorg ervoor dat msn niet op de achtergrond draait. Zowel in de options uitvinken dat msn niet mag opstarten, als bij msconfig even zoeken naar alles wat met msn te maken heeft.

Als alternatief kun je ook andere messenger software gebruiken (trillian).

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik zou ook voor de meerdere gebruikers gaan en daar verschillende rechten instellen, zou dat niet werken dan?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09 10:01
Ik gebruik juist een andere messenger (Miranda IM) daarom moet MSN ook niet worden opgestart... maar aangezien anderen op de PC hem wel gebruiken kan ik hem dus niet verwijderen.

Met verschillende rechten werken heb ik aan gedacht maar ik zou niet weten welke rechten ik zou moeten veranderen. Het is ergens een registry-instelling. Ik heb de volgende sites gevonden.

http://slashdot.org/comments.pl?sid=27946&cid=3004594
http://www.tek-tips.com/gfaqs.cfm/pid/779/fid/4299

Helaas heb ik niet alle genoemde registry-keys maar heb ik maar wat met er op lijkende keys geprobeerd (spannend ;)). Het leek gisteren opgelost maar in enkele gevallen komt dat hardnekkige MSN messenger vandaag toch weer terug. Irritatie ten top maar mijn ideeën zijn nu wel uitgeput helaas.
Pagina: 1