Toon posts:

AIW 9800se video-out kwaliteit valt tegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik deze kaart en op zicht bevalt die prima... het enige wat (nog) tegenvalt is de kwaliteit van video-out, gaat dmv composiet.

als ik kijk onder : eigenschappen voor beeldscherm / instellingen / geavanceerd / weergaves, druk ik op TV, dan staat er "max ondersteunde resolutie 1024x768" het beeld op m'n tv valt behoorlijk tegen, onscherp en vooral lijnen staan niet stil (de kader van oa dit forum)

ik gebruik de drivers die op de cd staan (van augustus 2003)

versie informatie : 02.2
2d versie : 6.14.10.6378
verpakking versie : 7.93-030812a1-010883C

wat ik ook vreemd vind, als ik via beeldscherm / instellingen / geavanceerd / weergaves / druk ik op TV / Aanpassingen / schermformaat ik dan deze wel kan aanpassen, maar er veranderd niets op beeld (deze blijft op zijn plaats) ook bij schermstand gebeurd er niets.

ps, kan ik de resolutie van tv ook nog veranderen naar bv 640x480?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 12:05 ]

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 09:14

Tux

Ik denk dat het probleem vooral bij je televisie ligt.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
speel eens een film af op TV-resolutie (758x560?) want daar is een TV-out voor bedoeld.
Je TV kan helemaal geen 1024x768 weergeven en hiervoor worden wat truken uitgehaald (interlacing e.d) waardoor het er wel op komt maar alles idd gaat knipperen.
TV's zijn niet geschikt om fijn stilstaande beelden weer te geven.

Senile! Senile Oekaki

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 10:57

Tjark

DON'T PANIC

Valt tegen? In welk opzicht. Ten opzichte van je monitor of ten opzichte van een andere TV out waar je ervaring mee hebt?

TV's kunnen geen 1024x768 aan. Verwacht niet dat je dingen kan 'lezen' in windows op een tv. TV out moet je gebruiken voor films of games, niet voor tekstverwerking :)

*insert signature here

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:43
Loek, heb je wel ervaring met tv-out dan?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb wel ervaring met tv out, ik had een asus 7700 deluxe, daar werd ook gebruik gemaakt van een composiet aansluiting, tezamen met Tvtools had ik perfect beeld (tvtools om beeldvullend te maken)

het jammere is dat ik het niet in een andere resolutie kan weergeven, 1024x768 kun je niet veranderen...

wat de pc futures betreft (video-in, gaming etc) werkt het kaartje gewoon zoals verwacht.

met tv-out bedoel ik eigenlijk video-out (cinch / composiet)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 13:01 ]

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 19:44

Dr C

met C en CK

het scheelt wel dat je hem via de composiet hebt gedaan ipv. s-video. S-video is veel beter dan composiet.
Maar dan wil ik op mijn beurt weer vragen wat de ervaringen zijn met die kwaliteit (s-video via deze AIW). Is die een beetje te vergelijken met bv. via een DVD speler?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:50
heb hier ook een 9800se aiw (deze is van hercules, maar wel BBA) en de tv-out is echt stukken beter dan die van een geforce2. Ik had zowel een geforce2mx400 van asus als een geforce2ti van asus. de hercules is een stuk scherper en werkt veel prettiger dan tvtool icm een gf2. probeer anders eens de theater mode goed in te stellen en te gebruiken. dat is toch het enige waarvoor je je tvout nodig hebt (films kijken op tv)

edit:
of hij te vergelijken is met een standalone dvd speler... ik heb geen eigen dvd speler, maar de kwaliteit van svideo op tv hangt ook heel erg af van de kwaliteit van de kabels en de afstand. een scartkabel is maar 50cm, dus je moet het met die afstand vergelijken. het beeld ziet er echter wel mooi uit op mijn tv, maar ik moet eigenlijk een nieuwe/betere kabel aanschaffen vanwege een aantal banen met een beetje ruis (15 meter kabel die 10 euro kostte)

[ Voor 36% gewijzigd door jpvk007 op 07-01-2004 11:05 ]

• kropie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-02 06:47
hoe kan je met herclules all in wonder 9800se op pal zetten met tv out omdat het bij mij steeds op ntsc m staat kan nergens op clicken

of is er een ander prg die het wel kan

nog steeds z/w beeld op mijn tv en mijn video die ntsc aan kan is het ook z/w

Verwijderd

Het ligt absoluut aan je PAL/NTSC instellingen. Heb zelf een GeForce FX 5200, met een Thomson breedbeeld TV. De ingang is composite, en in het begin had ik ook hetzelfde probleem met die kaart, dat ik hem onmogelijk om kon switchen naar PAL. Het bleef gewoon bij NTSC, vooral vanwege mijn regionale instellingen. Moet je anders is kijken of je niet ergens bij je ATI control panel iets kan instellingen over je regio (ik weet nix over drivers van ATI, alleen over nVidia, waar je gewoon het land waar je woont kiest, en de toebehorende norm; PAL-BG, PAL-M, etc.) Succès ermeeh
Pagina: 1