Toon posts:

draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met 2 problemen:

1. Ik wil een draadloos netwerk aanleggen maar kan ik hiervoor beter usb kastjes kopen of PCI/PCMA kaarten? Is er tussen deze 2 dingen verschil in kwaliteit van de verbinding (prijs maakt niet uit).

2. Ik heb een acces point gezien met een extra USB-aansluiting. Kan ik hier een usb modem op aan sluiten om zo een internetverbinding tot stand te brengen? Ik hoor namelijk dat je met max. 1 user van die usb modem gebruik kan maken. Weet iemand hier iets meer over?

Alvast bedankt voor een reactie.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:21

Tux

Zijn het twee pc's of laptops?

1:
Bij PC's moet je nogal wat dingen doen om PCM/CIA kaarten aan de gang te krijgen, dus dan zou ik voor usb of een pci kiezen.

Zijn het laptops, dan is een PCM/CIA kaart weer makkelijker.

2:
Ik weet dat er routers bestaan waar je een usb-modem op aan kan sluiten, maar ik weet niet of er ook access points zijn die dat kunnen.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 12:01:
Hallo allemaal,

Ik zit met 2 problemen:

1. Ik wil een draadloos netwerk aanleggen maar kan ik hiervoor beter usb kastjes kopen of PCI/PCMA kaarten? Is er tussen deze 2 dingen verschil in kwaliteit van de verbinding (prijs maakt niet uit).
Een usb kastje is omhandig, dat vereist weer een extra USB aansluiting en extra gesjouw
2. Ik heb een acces point gezien met een extra USB-aansluiting. Kan ik hier een usb modem op aan sluiten om zo een internetverbinding tot stand te brengen? Ik hoor namelijk dat je met max. 1 user van die usb modem gebruik kan maken. Weet iemand hier iets meer over?

Alvast bedankt voor een reactie.
Het beste wat je kunt doen met een access point is, deze op je Hub/Router thuis aansluiten, en via je hub de internetverbinding delen, zo kun je dus ook nog meerdere users (via lan) internet laten gebruiken. Je moet wel een Ethernet Modem hebben om je internet te delen

offtopic:
Edit: Wist niet dat er ook al routers bestonden waar je USB aan kon sluiten 8)7 Toch maar wat meer Tweaken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 12:05 ]

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 15:21

MavhRik

Marcel

1. Qua kwaliteit zou het niets uit moeten maken... USB heeft voordeel dat het makkelijk tussen verschillende pc's uit te wisselen is, maar als dat niet nodig is zou ik voor PCI/PCMA gaan...

2. Als je een goeie AP koopt (met usb poort voor modem) kan ie vast ook wel fungeren als router, en zo die modem (internet) delen via NAT met de rest van het netwerk.

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:21
1. Je kunt beter PCI/PCMCIA kaarten kopen want USB is niet bedoeld voor netwerktraffic (hoe vaak moet dit nog worden gezegd).

2. Als wij dat ding niet zien kunnen we moeilijk beoordelen waar het voor is, maar het zou bijvoorbeeld voor een USB Printer kunnen zijn (...).

3. Met een USB modem kun je normaal gesproken maar met één persoon internetten inderdaad, tenzij je op die PC windows internet connection sharing gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
1. Waarom is USB niet geschikt voor netwerktraffic?

2. De usb-poort van het accespoint is te vergelijken met een usb-poort op een " gewone router".
Mijn vraag is dus of een router een usb-modem kan aansturen zodat verbinding constant blijft en er meerdere computers gebruik van internet kunnen maken.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 12:51:
1. Waarom is USB niet geschikt voor netwerktraffic?
Omdat de USB poort enorm veel resources opeet en dit een nadelige invloed op de prestaties van je systeem heeft.

Verwijderd

Topicstarter
[b][Omdat de USB poort enorm veel resources opeet en dit een nadelige invloed op de prestaties van je systeem heeft.
Wat bedoel je precies met resources "opeten", als ik simpelweg een muis op een usb poort aansluit zou dit dan ook het geval zijn :?

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 23:48
ik was naar iets aan het zoeken over USB wireless kaartjes en kwam toen dit tegen. Nu is mijn vraaag: ik zag dat het meer proc. kracht vreet dat PCI. Nu heb ik vaak last van wegvallende verbinding als ik mijn computer intensief gebruik. Is het nu zo dat dat komt omdat USB dan te weinig resources heeft?

het is namelijk zeer irritant om in UT2004 bijvoorbeeld vaak last te hebben van packet/lost en wil dus weten of PCI kaartje kan zorgen voor een stabielere verbinding?

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-05 23:53
Dat zou best kunnen, alhouwel ik dat niet zeker weet.

Zelf zou ik ook pci of pcmci kaart kiezen. USB is inderdaad gekend om system resource vretend te zijn.
Pagina: 1