Toon posts:

Hex editor - Hoe werkt dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan't proberen of ik RAID1 onder XP Prof aan't draaien krijg, maar nu stuit ik op het probleem dat ik niet weet hoe de HEX-Editor werkt.
Ik krijg alleen maar Hexadecimale waarden te zien en heb geen flauw idee hoe ik ze omgezet krijg!
In deze review wordt daar over gesproken.
Kan iemand mij hiermee helpen?

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:52

DkF

In de hex editor open je de files die aangegeven worden en die bewerk je...

Met de zoekfunctie van de editor kun je de teksten zoeken die aangepast moeten worden, die staan normaal gesproken rechts in het scherm, de linkerhelft staat vol hexadecimale getallen...

Ik weet dat dit een "simpel" antwoord is, maar moeielijker is het niet volgens mij...

Welke editor gebruik je?

[ Voor 56% gewijzigd door DkF op 05-12-2003 12:03 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

DkF schreef op 05 december 2003 @ 12:00:
Welke editor gebruik je?
Psies, zeker ook in SA best van belang :P

Kleine vuistregel: als je niet zeker bent wat een hex editor precies kan, doet en is, moet je er geen systeembestanden mee aanpassen; best kans dat er iets gruwelijk fout gaat :P

Maar goed; zoek de hex waarden op (a = 0x61, A=0x41, open een tekstbestand als je het niet kan vinden :P ) of neem een andere hex editor die het ook in ASCII laat zien :)

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 05-12-2003 12:09 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:21

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Een voorbeeld van een HEX editor die ook in ASCII kan laten zien is UltraEdit. Tsja, als je niet weet hoe je met hexadecimale waarden moet werken, hoe weet je dan dat je met een HEX editor moet werken? :?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt om de text te veranderen maar ik bereik niet het gewenste resultaat..
Is er hier iemand die het wel is gelukt?

ps. Ik gebruik UltraEdit

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 12:53 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 12:52:
Het is gelukt om de text te veranderen maar ik bereik niet het gewenste resultaat..
Is er hier iemand die het wel is gelukt?

ps. Ik gebruik UltraEdit
Hoe moeten we weten wat je wilt bewerkstelligen. Kan je nogmaals duidelijk vermelden wat je probleem is, wat je wilt bereiken en wat je hebt geprobeerd?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem met de hex-editor is opgelost, dat lukt wel.
Heb nieuw topic geopend onder Windows-Operated Systems.
Bedankt voor jullie hulp!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

BtM909 schreef op 05 december 2003 @ 13:03:
Hoe moeten we weten wat je wilt bewerkstelligen. Kan je nogmaals duidelijk vermelden wat je probleem is, wat je wilt bereiken en wat je hebt geprobeerd?
Zie de topicstart: reviews: Hardware en software RAID 5 performance in Windows XP B)

Maar goed, opgelost en het gaat verder in [rml][ XP] Softeware RAID1 hack[/rml]

Kan dit wel op slot, hoe een hex editor werkt mag nu wel duidelijk zijn en RAID onder XP aan de praat krijgen is dan meer iets voor WOS :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.