Toon posts:

!!HELP!! Mijn super PC crasht oppeens heel erg vaak...

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goeie dag,

Reeds, is mijn processor voor het eerst overhitt geraakt. Mijn AMD 2600+ Athlon ging op tot de 72 graden celsius, opzich nog wel bij te houden, maar volgens de asus probe is dat wel erg hoog, ook vind ik het raar dat ik zulke hittens heb gemaakt, ik speel dan wel "Halo" full resolution (en geen coole shaders) dat zijn dan hoge eisen voor het systeem.

Enigzins, sinds ie voor het eerst overhitt raakte, doet hij het nu bij elk spel....blijkbaar geen goeie airflow meer...

Ik wil nou ff weten, van wie dit ook mag weten, of mijn processor nu erge schade heeft....??? En waarom dit oppeens gebeurde? Ik heb mijn pc wel 24/7 aan staan, en de proc fan (kwam standaard bij de 2600+ in doos), had een leeftijd van ong. 5000 uur. Die tijd is mischien voorbij nu dat ie al bijna een heel jaar gewoon aan staat, maar ik zat te denken om opplossingen....

Als eerste dacht ik aan men fan er af te halen en al het stof er uit te halen....?!?! Goed of slecht idee???
En ten tweede dacht ik aan een fan upgrade, zodat hij teminste altijd koel is!?!?!?!

Graag jullie meningen jongens! Mzzls en bedankt!

Mike 8)

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ten eerste: DRAAIEN die fans uberhaubt wel? :? Je zegt zelf al: ineens slechte airflow... tja, waar zou dat aan liggen? ;) Misschien is de voedingsfan ook wel stuk (=veel hitte). Anyway, ik zou eens wat schoonmaken en fannetjes vervangen, want die fans hebben geen levensduur van 5.000 uur, maar 50.000 uur! ;)

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 20:52
heb je al gekeken of de FAN goed rondraait? dus ff pc aan met de kast open.

Is dit het geval, dan zou je bijvoorbeeld de proc eraf kunnen halen en de wat betere koelpasta erop smeren (niet te veel, heel dun als alles maar bedekt is op de core) .. Dit kan al een aantal graden schelen.

Mocht dit niet helpen, dan zou je inderdaad een andere Fan erop kunnen zetten.

Kijk wel ff of je PROC nog wel OKE eruit ziet, zal denk ik wel, maar als je koelpasta erop doet gewoon ff checken.

De proc hoeft natuurlijk niet het probleem te zijn, misschien de videokaart?

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RelaXXinG schreef op 05 december 2003 @ 11:57:
De proc hoeft natuurlijk niet het probleem te zijn, misschien de videokaart?
offtopic:
Een te hete proc (72 graden) kan echt niets anders zijn dan de proc hoor? :P

Verwijderd

Check eerst of al je fans wel goed draaien. Dus maken ze geen raar geluid, zo ja dat duidt dit erop de fan kapot aan het gaan is. Heb hetzelfde gehad met een fan van een 9800 Pro. Kijk eens of je met een dichte kast, dus via de de CDROM bay je hand in de kast kan steken en wat dan de gevoelstemperatuur is. Is die te hoog dan zal je toch voor extra ventilatie moeten zorgen.

En zorg er voor dat de kast ook goed staat, in de zin van, kunnen de fans genoeg lucht naar binnen zuigen en kunnen de fans aan de achterkant de warme lucht goed uit de kast blazen.

Suc6

Verwijderd

probeer eens een mem test.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Mr. xFatalityx uw post is nog een beetje onduidelijk...
Wat houdt het crashen in? , blijft het systeem vast zitten of restart het systeem? , (in windows 2000/xp kan je auto restart uitzetten dan krijg je blue screen met de fout melding)
Crashed de computer sneller als je hem na dat hij gecrashed is weer gelijk begint te gamen?

In de bios is het ook mogelijk om bij een bepaalde tempratuur de computer uit teschakelen, het is raadzaam om deze tempratuur beveiliging aan te zetten, want te warm worden is natuurlijk niet goed voor de proc.

(Je Posting voldoet trouwens totaal niet aan de faq, groeten etc. mag/hoeft niet , en de topic titel mag geen woorden zoals help etc. bevatten)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 11:19
Doe maar eens kijken naar stof.
Stof is een van de grootste airflow blokkers.
Met zoveel uurtjes kan dat wel eens een probleempje zijn. :)

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Moet je ook ff uitleggen waarom, ik zie niet zo snel het verband tuseen een memtest draaien en een te hete processor?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welkom op GoT

Wat opmerkingen:

Kijk eens in de FAQ waaraan een startpost moet voldoen want er ontbreken nogal wat noodzakelijke gegevens.

Verder staan er in de FAQ al voldoende tips/verwijzingen die je 'probleem' mogelijk kunnen oplossen.

ARME AOW’er

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
GuardianAngel schreef op 05 december 2003 @ 12:31:
Welkom op GoT

Wat opmerkingen:

Kijk eens in de FAQ waaraan een startpost moet voldoen want er ontbreken nogal wat noodzakelijke gegevens.

Verder staan er in de FAQ al voldoende tips/verwijzingen die je 'probleem' mogelijk kunnen oplossen.
als aanvulling hierop; kijk en DOE eerst dit eens:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Alles is wel gezegd, lijkt me :)

Herlees dus de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten. En ga dan volgens de Forumgedrag te werk: lees de subforum-FAQ en -beleid (hier is dat dus PMG FAQ en PMG Beleid) eer je een topic opent. In het Beleid kun je richtlijnen vinden hoe je een "Help, mijn PC doet het niet" topic moet openen. Daarin vind je tevens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter welke jou een heel eind verder moet kunnen helpen inzake de probleemoplossing :)

Succes verder :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.