DVD builder en mpeg kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:12

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik maak gebruik van Easy CD and DVD Creator 6 om ook simpel een DVD in elkaar te zetten van films gemaakt met een DV cam.

Nu kan je kiezen tussen Low compression and High en kies natuurlijk voor Low Compression om het beeldkwaliteit zo goed mogelijk te krijgen.

Wat ik alleen niet snap, ik heb bv een film van 45 minuten en dit neemt iets van 2.2GB aan capaciteit in beslag, maar op een DVD-R heb je natuurlijk 4.7GB ter beschikking.

Daarom is mijn vraag of er niet een betere oplossing bestaat zodat de compressie afhankelijk is van de beschikbare ruimte, want nu zit ik met een loze 2.5GB en een verminderde beeldkwaliteit.

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
ik ben hier niet zo in thuis maar ik ga je toch proberen te helpen.
een kennis van mij die gebruikt pinnacle studio en die heeft altijd zijn hele dvd vol staan met een home made movie. Misschien dat je ander pakket kunt proberen?

desnoods download je een demo en test je het ff.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb Pinnacle 8 nog liggen, maar vind het een rampenpakket vol met bugs etc... maar in ieder geval bedankt voor je reactie ;)

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

de meeste dvd spelers hebben een grens van ongeveer 9mbit video per seconde en dan nog 1500 kb voor geluid

(om en nabij dan)

dus misschien kan je het erop krijgen maar kan het dan niet goed afgespeeld worden ofzo

(pinnacle was idd erg zielig pakket)

[ Voor 9% gewijzigd door Pixal op 05-12-2003 13:32 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Hmz das waar 9Mbit...

Die film is ongeveer 45 minuten (2700 sec), 2500MB => 7.4 Mbit/sec
Dus ik zit al redelijk tegen de grens, alleen net niet max. en daarnaast zal er ook wel kwaliteitsverschil bestaan tussen verschillende encoders.

Ik begrijp zelf ook dat DV kwaliteit vele malen hoger is dan Mpeg2, maar zou toch graag de max eruit halen dat mogelijk is

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik ben dom :D

In het menu bij DVD builder heb je dus de keuze Low en High compression... en AUTO maar ik d8 dat AUTO gewoon switchte tussen Low en High, maar dat is dus niet zo ;) hij gebruikt dan gewoon 9Mbit/sec :)
Pagina: 1