[SAA7134] TV kaart als webcam?

Pagina: 1
Acties:

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 14:46
Ik wil de video ingang van mijn (Aldi) SAA7134 tv/video kaart als webcam ingang gebruiken, is dat mogelijk? Zo ja, heb ik daar software voor nodig of moet ik wat instellen? Ik draai Win2K.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Benadski schreef op 05 december 2003 @ 10:45:
Ik wil de video ingang van mijn (Aldi) SAA7134 tv/video kaart als webcam ingang gebruiken, is dat mogelijk? Zo ja, heb ik daar software voor nodig of moet ik wat instellen? Ik draai Win2K.
als het goed is moet je tvkaart wel herkend worden in bv. msn 6.1, dan kun je hem vinden in de wizzard. staat ie er niet tussen kun je misschien nieuwe drivers proberen. door je tvkaart software op te starten kun je wel naar het juiste kanaal zappen waar je cam aanhangt ;) minimaliseren of afsluiten, het kanaal wordt dan wel onthouden. ;)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Waarom vragen mensen toch altijd dit soort dingen? Probeer het gewoon... NeT Netmeeting of MSN zal het vast wel werken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Benadski
Eh, ik vraag het omdat ik met de search niets vond en met Messenger nog geen resultaten heb geboekt. Ben wel wat aan het klooien geweest dus...

Met de bijgeleverde software (waar ik nog geen update van heb kunnen vinden) lukt het nog niet echt goed. Die software crasht als ik een kanaal verander. Showshifter had ik, werkte goed, maar de evaluatie is afgelopen. Die moet ik maar eens aanschaffen, of zijn er ook freeware progjes die met de Philips chipset goede resulaten en volledige functionaliteit bieden?

EDIT: Ik zie wel donkere ruis in het venster van messenger, betekent dit dat ie wel iets van de Philips kaart binnenkrijgt of is dit gewoon het standaard "no-signal" animated gifje van messenger?

[ Voor 17% gewijzigd door Benadski op 05-12-2003 11:57 ]

• Benadski
Jaaaa! 't is me gelukt!!! benadski kan @ hotmail cammen!!! :D

[ Voor 8% gewijzigd door Benadski op 05-12-2003 20:59 ]