Hoi. Ik zend nu live met een webcam op drie sites tegelijk. En wil ik webcamxp er ook bij doen. Maar port 8080 word al gebruikt door ifcam(ifriends). Kan ik webcamxp een andere port toekennen? Wie kan me helpen a. u. b.?
Na wat zoeken op het forum van webcamXP vinden we dit topic waarin staat beschreven hoe je dat doet:
Succes!
Je moet dus in het programma onder webserver/HTTP kijken en daar op Stop drukken. Daarna zou je de nieuwe poort moeten kunnen invullen.[...] in software under webserver/HTTP settings press the stop server button and then enter your new port there. [...]
Succes!
Heb je uberhaupt zelf al wat geprobeerd? Denk zelf van niet, want het eerste wat je ziet als je in WebcamXP kijkt, zoals IceEyz al zegt, kan je bij webserver > http zo de poort veranderen.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Bedankt voor uw reactie. Maar ik weet hoe moet ik een nummer veranderen. Waar mij om gaat is: wat voor nummer moet ik toekennen? port 8080 is in gebruik en 8081 doet het niet omdat ctv(cybermate tv) server verwacht dat ik ga streamen via port 8080.
bedankt,
karlos
bedankt,
karlos
CTV zal dan toch echt ingesteld moeten worden dat deze kijkt op bijv. poort 8081
Een poort kan maar door één programma tegelijk gebruikt worden.
Als je bij CTV de poort niet kan veranderen is het simpelweg onmogelijk.
Een poort kan maar door één programma tegelijk gebruikt worden.
Als je bij CTV de poort niet kan veranderen is het simpelweg onmogelijk.