Toon posts:

[XP] directory sharen met paswoord*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumbezoekers,
ik heb de vraag of het mogelijk is een directory op een
lokaal netwerk te delen met anderen. Ik wil echter niet
dat iedereen toegang heeft tot de PC. Degene die op de PC
willen gaan moeten zich kunnen identificeren met een
paswoord. Is dat mogelijk? Ik neem aan van wel, want de
meeste oudere versies van windows hebben reeds die
mogelijkheid. Zoja, hoe moet ik dat instellen?
Bij voorbaat dank.
Groeten,
Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bebe,

Welkom op GoT :)
Op GoT hebben we een aantal richtlijnen opgesteld waar we graag zien dat een topic aan voldoet. Deze informatie kan je uiteraard terug vinden in de policy van Gathering of Tweakers (welke je hier: Registratievoorwaarden en faq kan terugvinden), maar ik vat ze hier eventjes kort samen zodat je hopelijk een duidelijk beeld krijgt van wat we graag zien op GoT:
  • Kies een duidelijke topic titel - geef hiermee goed aan wat je probleem is. Je topic titel is uiteindelijk het feit waar mensen zich op baseren ofdat ze je topic gaan openen of niet. Kijk ook altijd even in de policy van het desbetreffende sub forum - soms zijn er nog overige eisen die er gesteld worden (in Windows Operated Systems hebben we bv. de eis dat je OS tussen vierkante haakjes moet staan aan het begin van je topic - mocht je je dus afvragen waarom al die andere topics in dit forum er zo uit zien - daarom dus ;) )
  • Omschrijf je probleem of je wens zo duidelijk mogelijk. Geef aan wat je wil bereiken, en hoe je denkt dit te moeten bereiken. Probeer hier alle relevante informatie die je maar kan bedenken, te geven. Je moet hier bijvoorbeeld denken aan welke client OS'es er draaien, en dergelijke.
  • Toon zelf eerst moeite voordat je een topic opent - zoek bijvoorbeeld even op www.google.com en op de GoT search. Geef dan in je topic eventjes aan wat je gevonden hierover hebt, en waarom de gegeven oplossing niet van toepassing waren voor jou.
Lees bovenstaande eventjes door - en probeer je topic aan te passen waar nodig,

Verder wens ik je veel plezier op GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechter muisknop op de map > Properties> tabblad sharing
Vink share this folder aan.

Voeg bij permissions de juiste groeppen of gebruikers toe.

Als je niet weet hoe je user aan moet maken moet je dat ff zeggen. Dan leg ik dat ook wel ffkes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 11:45:
Rechter muisknop op de map > Properties> tabblad sharing
Vink share this folder aan.

Voeg bij permissions de juiste groeppen of gebruikers toe.

Als je niet weet hoe je user aan moet maken moet je dat ff zeggen. Dan leg ik dat ook wel ffkes uit.
Ik heb geen mogelijkheid om permissions te wijzigen. Die optie is niet in dat menu. Kan ik dat ergens veranderen bij de instellingen van de disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Heb je XP home, of professional?
bij home heb je pech. daar kan je niets anders dan sharen, of niet sharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb professional! Dat is dus een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met FAT of NTFS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

"Simple File Sharing" zal nog wel aanstaan. (Is default zo)
Voor uitschakelen zie bv http://www.practicallynet...1disablesimplesharing.htm, ik ben te lui om het zelf allemaal in te typen

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Lees [rml][ Windows 2000/XP] File-sharing en NTFS-permissies[/rml] eens, en doe creatief met de users, dan kom je er echt wel uit. Als in: maak een user op de bak met de share, en niet op de clients, dan moeten ze inloggen :)
Pagina: 1