Probleem/vraag/situatieschets:
We hebben een netwerk van 100 +/- werkstations op win2000 draaien, een gigabit
backbone voor alle servers en 100 mb/s voor alle workstations.
Alle workstations krijgen hun ip via DHCP en de servers zitten netjes binnen de exclusions.
Ik kan een willekeurig workstation wel op naam resolven (forward look up), maar als je het ip intypt vind ie niets, dus(was mijn redenering) moet er iets ingesteld worden waarmee automatisch bij het verkrijgen van het ip via DHCP een reverse lookupzone regel wordt toegevoegd voor elk workstation dat wordt aangemeld? Ik heb zo'n gevoel dat ik er helemaal naast zit
en dat ik vandaag de slaap helemaal niet uit heb, dus straf me niet te hard
Graag jullie commentaar en/of advies hierover, kan zijn dat ik iets heel simpels over het hoofd zie
.
We hebben een netwerk van 100 +/- werkstations op win2000 draaien, een gigabit
Alle workstations krijgen hun ip via DHCP en de servers zitten netjes binnen de exclusions.
Ik kan een willekeurig workstation wel op naam resolven (forward look up), maar als je het ip intypt vind ie niets, dus(was mijn redenering) moet er iets ingesteld worden waarmee automatisch bij het verkrijgen van het ip via DHCP een reverse lookupzone regel wordt toegevoegd voor elk workstation dat wordt aangemeld? Ik heb zo'n gevoel dat ik er helemaal naast zit
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 12:00 ]