Toon posts:

ADSL USB modem verbreekt telkens verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen.

Ik heb ADSL van planet.... met een usb modem met 3 lampjes.
Alles is goed aangesloten en werkt voor 3 min....... Telkens wordt de verbinding verbroken................... De verbinding werkt pas weer als ik de pc opnieuw opstart.
Wie weet wat dit kan zijn.

Ik krijg geen fout melding of anders............ bij de KPN zeggen ze dat het ook aan de pc kan liggen . Ik heb een pentium 4 laptop van ACER......Windows XP PROF
Ze willen het modem omruilen voor een ethernet modem.....

Iemand anders zegt weer het kan aan het stopcontact van de telefoon liggen. Als ik een 4 draads stopcontact heb moet ik de onderste 2 daden los maken...

Weet iemand of dit klopt en kan iemand mij helpen aub.

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 15:08
misschien iets met je USB te maken op je laptop?
Misschien nieuwe chipset/ usb drivers downloaden?
Je zou altijd op de website van het merk van je laptop kunnen kijken voor updates...

Misschien heeft het wel met de hvh stroom te maken :?

Ik noem maar wat mogelijkheden?!

[ Voor 20% gewijzigd door Zaagmans op 05-12-2003 10:17 . Reden: toevoeging ]

- Ruud

Verwijderd

Topicstarter
Misschien nieuwe chipset/ usb drivers downloaden?
Die hebben wij al gezocht maar er is op de site van Acer niets te vinden. helaas. Dank voor je antw.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Als ze het modem nog willen omruilen voor een ethernet modem, doe dat dan vooral :)
Zoek voor de aardigheid maar eens op USB modem hier op GoT: een hoop ellende. (Hoewel ik er zelf weinig problemen mee heb gehad)
Belangrijk is dat je modem genoeg stroom krijgt, dat wil wel eens fout gaan als je een USB-poort deelt met een ander apparaat. Die modems trekken de volle 500ma.

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ze willen het wel ruilen dat doet ik dan maar ..... Helaas moet ik daar dagen op wachten omdat ze niet zo snel zijn bij de KPN. toch jammer dat het niet lukken wil....... Moet toch gewoon werken.?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Dido schreef op 05 december 2003 @ 10:29:
Als ze het modem nog willen omruilen voor een ethernet modem, doe dat dan vooral :)
Zoek voor de aardigheid maar eens op USB modem hier op GoT: een hoop ellende. (Hoewel ik er zelf weinig problemen mee heb gehad)
Belangrijk is dat je modem genoeg stroom krijgt, dat wil wel eens fout gaan als je een USB-poort deelt met een ander apparaat. Die modems trekken de volle 500ma.
Indien de modem teveel trekt, kun je ervoor kiezen een USB hub te kopen met extra stroomvoorziening (Actieve hub). Deze zorgen ervoor dat de stroom niet van je moederbord af getrokken wordt.

Forget your fears...
...and want to know more...

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zoals hierboven gezegd wordt: neem ethernet modem, scheelt je hoop problemen :)

Verwijderd

Ruilen voor een ethernet-modem zou ik zeker doen. Een vriend van me werkt voor KPN ADSL en hij raadt, zeker in combinatie met laptops, het gebruik van een USB-modem af. In combinatie met bepaalde chipsets schijnt het niet fatsoenlijk te werken. Ik denk, dat jij daar nu last van hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 10:39:
Ruilen voor een ethernet-modem zou ik zeker doen. Een vriend van me werkt voor KPN ADSL en hij raadt, zeker in combinatie met laptops, het gebruik van een USB-modem af. In combinatie met bepaalde chipsets schijnt het niet fatsoenlijk te werken. Ik denk, dat jij daar nu last van hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Stom dat ze daar geen melding van maken bij de kpn...... Ik moet nu 5 dagen wachten tot ik het kan ruilen...... zucht ik heb internet nodig voor mijn werk.

Ik wil ieder danken voor de tips. Hier heb ik wat aan.
Anders dan bij planet......... Daar wisten ze het gewoon niet.............

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Heb je wel een virusscanner draaien? Zo ja doe even een scan van je harddisk.

Zo nee, zorg dat je er een instaleert en scan dan je harddisk.

Dit zou namelijk ook door een virus worden veroorzaakt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 10:57:
Stom dat ze daar geen melding van maken bij de kpn...... Ik moet nu 5 dagen wachten tot ik het kan ruilen...... zucht ik heb internet nodig voor mijn werk.
Dan had je een zakelijke aansluiting moeten nemen. Bij een particuliere aansluiting wordt je een stuk minder vlot geholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb je wel een virusscanner draaien? Zo ja doe even een scan van je harddisk.

Zo nee, zorg dat je er een instaleert en scan dan je harddisk.

Dit zou namelijk ook door een virus worden veroorzaakt.

Die moest ik er afgooien van Planet omdat ze dachten dat dat het probleem was.

En neen ik heb geen virus..........

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 11:22:
...

Die moest ik er afgooien van Planet omdat ze dachten dat dat het probleem was.

En neen ik heb geen virus..........
OK, even wat dingen uitsluiten is wel handig. Lekker advies van Planet trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
Tja je kent het wel toch Of instelleer je xp opnieuw want daar kan een fout zitten. of gooi dat of dit van je pc en je bent weer een uur verder zonder oplossing

Verwijderd

Sorry dat ik het zeg maar een je hebt dus bezuinigd c.q. te weinig informatie gehaald over de nadelen van een USB modem terwijl je internet voor je werkzaamheden nodig hebt.
Dit geeft aan dat het belangrijk voor je is dat de verbinding met internet betrouwbaar werkt en daarvoor had je (zeer terecht) beter de Ethernet oplossing kunnen kiezen.
Als KPN alsnog je aanbiedt om de USB modem voor een Ethernet exemplaar om te ruilen moet je daar zeker op ingaan.
Als het internet echt zo belangrijk voor je is dat je die paar dagen niet zonder de ADSL verbinding kan, kun je voor nood ook inbellen,dan kost het maar wat extra.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 13:19:
[...]

Sorry dat ik het zeg maar een je hebt dus bezuinigd c.q. te weinig informatie gehaald over de nadelen van een USB modem terwijl je internet voor je werkzaamheden nodig hebt.
Dit geeft aan dat het belangrijk voor je is dat de verbinding met internet betrouwbaar werkt en daarvoor had je (zeer terecht) beter de Ethernet oplossing kunnen kiezen.
Als KPN alsnog je aanbiedt om de USB modem voor een Ethernet exemplaar om te ruilen moet je daar zeker op ingaan.
Als het internet echt zo belangrijk voor je is dat je die paar dagen niet zonder de ADSL verbinding kan, kun je voor nood ook inbellen,dan kost het maar wat extra.....
Je hebt helemaal gelijk. ik had beter moeten nadenken............ Helaas heb ik mijzelf laten overhalen door een verkoper van de KPN....... stom dus........ Nu zit ik met de trobbels..........

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:00
Ik heb dit zelf ook gehad, met het installeren van een update van de usb drivers en het programma niet van cd te installeren maar de nieuwste van internet te downloaden was dit verholpen.. trouwens staat er niet toevallig ingesteld dat het maar 3 minuten online kan blijven?

Ik zou zeggen probeer wat nieuwe drivers, en als dit niet werkt, dan omruilen voor ethernet modem ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Neem even contact op met KPN, bij Zonnet deden ze in elk geval bij een kennis van mij niet moeilijk en stuurden éérst het nieuwe modem op.
Dit in overleg met de distributeur (Etech meen ik), het verschil werd keurig achteraf in rekening gebracht.

Verwijderd

100% zeker je usb, komt veel voor bij acers en adsl usb modems, het zit in de condensators geloof ik die de continuee levering niet aan kan, een firmware update van je chipset kan nog wel een helpen.
anders bel de kpn 0900 8085 doe die ruil voor een bijbetaling van 10 eurie's en laat ze aangeven dat je het wil omruilen bij de primafoon in de buurt.
volgende dag ongeveer wordt je gebelt voor een retour # en kun je daarmee naar de primafoon. (als ze daar op voorraad zijn, dus eerst eff bellen naar die primafoon).

good luck

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 22:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

je hebt anders exact dezelfde tips gekregen als bij de adsl helpdesk, gewoon niet blijven rommelen, gewoon dat modem omruilen voor een SpeedTouch 510. Dat kost je helemaal niets en dan heb je een mooie degelijke modem die ook nog eens een router is :).

Dat planet het niet weet, is niet zo gek, ze doen daar geen installatiehulp (hardwarematig) dat doet de kpn installatiehelpdesk allemaal voor ze. Planet is meer voor de mail en nieuws enzo. En de adsl installatiehulp gaf je gelijk de goede tip, dus dat is gewoon goed :).

Dat omruilen kost trouwens helemaam niets, USB en Ethernetmodems zijn tegenwoordig evenduur :).

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 05-12-2003 17:05 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 14:32:
[...]
Je hebt helemaal gelijk. ik had beter moeten nadenken............ Helaas heb ik mijzelf laten overhalen door een verkoper van de KPN....... stom dus........ Nu zit ik met de trobbels..........
Geeft niets, je bent niet de eerste en je zal ook de laatste niet zijn die zoiets overkomt.
Waarschijnlijk door gebrek aan de benodigde kennis(je kunt niet alles weten) is je deze oplossing door de verkoper aangesmeerd (USB modem is meestal goedkoper wat voor iedereen altijd een prettige bijkomstigheid is) en zit je nu met de ellende van een niet goed werkende verbinding.

Ik hoop voor je dat de ruil naar de Ethernetvariant zonder problemen gaat.

Suc6 in elk geval... ;)

Verwijderd

Topicstarter
een firmware update van je chipset kan nog wel een helpen.

klopt de sis is niet goed... helaas werkt een update ook niet ......... Ik mag hem ruilen maar heb nog geen retour code ontvangen.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dat weten ze bij Planet wel, maar dat zeggen ze niet omdat ze niet toe willen geven dat ze producten leveren die niet voor de volle 100% werken.

Niet dat dat hun schuld is ... maar dat het niet werkt zullen ze gewoon niet toegeven.

Trouwens logisch dat je een USB modem hebt genomen, hij kost immers niets extra en je moet er vanuit kunnen gaan dat het gewoon werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door dreeke op 06-12-2003 18:22 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

JvS schreef op 05 december 2003 @ 17:05:
Dat omruilen kost trouwens helemaam niets, USB en Ethernetmodems zijn tegenwoordig evenduur :).
offtopic:
waarom worden die usb modems dan nog verkocht?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Omdat de installatie op zich en met name theoretisch eenvoudiger is (start setup, klik 6 keer op next, vul gebruikersnaam+pass in en plug modem in en klaar) en veel mensen geen ethernet aansluiting hebben. Jammer dat die dingen zoveel van die gare problemen hebben alleen. Als het aan mij lag, zou ik ook zeggen: Gooi 'm uit de collectie en lever alleen ethernet, desnoods met zo'n (uitgebreid getest) USB>ethernet adaptertje voor 10 euro ofzo... Maarja wie ben ik :P.

Overigens zijn die Ericsson drivers nog erger dan de alcatel speedtouch USB drivers... Die alcatels waren nog heilig met de problemen die dit modem soms heeft...

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 11:02:
Dan had je een zakelijke aansluiting moeten nemen. Bij een particuliere aansluiting wordt je een stuk minder vlot geholpen.
Of XS4All. Dan wordt je ook zonder zakelijke aansluiting vlot geholpen. BIG thumbs up voor de helpdesk daar... :)

Forget your fears...
...and want to know more...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Aetje schreef op 07 december 2003 @ 02:43:
[...]

Of XS4All. Dan wordt je ook zonder zakelijke aansluiting vlot geholpen. BIG thumbs up voor de helpdesk daar... :)
nonsense, als je daar in het weekend een storing hebt, kan je ook tot maandag wachten tot ze hem uberhaupt in behandeling gaan nemen. :o... Het is wel een goede provider hoor, maar dat is echt niet waar :). Het is gewoon een consumentenprovider (het adsl deel dan)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:40

Korakal

Up up up!

Ik heb even de titel van dit topic aangepast. Topicstarter: wil je ajb de volgende keer een wat meer 'inhoudelijke' titel kiezen?

Verwijderd

Topicstarter
Usb modems worden verkocht om dat het voor veel mensen handig is.(denk ik)

Ik had gelijk een ethermodem moeten nemen..... Dom want met usb kan je ook (geloof ik) niet meer pcs aansluiten.

Ik heb de retour code nog niet.......... Hoop morgen

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ethernet modem is eindelijk binnen. Nu maar hopen dat die wel werkt.

Ik heb ook gev. waarom ze niet op de site vermelden dat een pc met een sys chipset 7001 niet werkt met een usb.

De man aan de foon zei...... Tja dat vragen wij ons ook af. :) lol

Iedereen bedankt voor de hulp

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Sowieso omdat 80% van de consumenten allang blij zijn dat ze het USB poortje kunnen vinden. Laat staan dat ze weten welke USB-chipset ze hebben.

Er zijn overigens wel vaker problemen icm SiS / VIA chipsets en een USB ADSL modem.
(Ook iBook's heben problemen met het leveren van voldoende stroom naar het modem, waardoor de verbinding wegvalt.)

[ Voor 5% gewijzigd door r0b op 11-12-2003 16:46 ]

Pagina: 1