Secure Digital verschillen

Pagina: 1
Acties:

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:21
Ik ben nu al een tijdje bezig meer info te krijgen over de verschillen tussen SD kaarten, maar kom er nog niet echt uit. Wil binnenkort 2x 256 MB of 1x 512 MB voor m'n nieuwe digicam kopen :9~

Verschil blijkt vooral te zitten in lees/schrijf snelheid (vooral bij de grotere geheugens van 128+). De Panasonic kaarten komen vaak als beste (lees snelste) naar voren, maar zijn ook het duurst en het lastigst te verkrijgen. Daarnaast heb je nog SimpleTech, die ook deze snelle kaarten maakt (10 MB read/write).

Op het Internet komt het toch vaak neer op Panasonic, Lexar of SimpleTech high speed kaarten, die als beste naar voren komen.

Nou hoorde ik van een verkoper dat er maar 2 ontwikkelaars van SD kaarten zijn. Sandisk en Toshiba. Sommige merken halen hun lage snelheid kaarten bij Sandisk en hun hoge snelheid kaarten bij Toshiba. Sommige halen alles bij Sandisk of alles bij Toshiba. Ergens anders hoorde ik weer dat er verschil zit tussen gemaakt in China of Japan. Het lastige is, dat niet aan de buitenkant staat wat voor kaart het is. Bovendien zijn er praktisch geen goede specs op Internet te vinden (mij lukt het iig niet). Sandisk komt iig regelmatig als 'minste' naar voren, terwijl Panasonic eigenlijk altijd goed is.

Deze verkoper zegt ook dat de SD kaarten van Toshiba (de high speed) gelijk zijn aan die van Panasonic (Toshiba maakt ze voor Panasonic). Hij kan deze Toshiba kaarten leveren voor een prijs die 15 euro per kaart lager ligt dan de Panasonic kaarten. Nou vraag ik me toch af of hij gelijk heeft. Van de Toshiba 256 MB high speed kaarten kan ik nergens op het Internet specs vinden. Misschien kan iemand hier opheldering geven?