[PowerDVD] Bijna bij het einde van een DVD film een freeze

Pagina: 1
Acties:

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Bij mijn DVD brander kwam PowerDVD 5 gebundeld. Al jaren ben ik een gebruiker van de software DVD spelers van Cyberlink, gewoon omdat ze altijd goed werken. Nu dus helaas voor de verandering een keer niet. Wanneer ik een DVD film ga kijken (maakt niet zozeer uit welke, dit probleem komt voor bij elke DVD film) loopt deze een hele lange tijd zonder problemen. Wanneer de film bijna aan het einde is gaat het ineens fout. Geluid blijft hangen, beeld staat spontaan stil en als ik in de Taskmanager kijk staat daar heel leuk dat PowerDVD niet meer reageert. Ik heb de speler al meerdere malen opnieuw geinstalleerd, geupdate met de laatste patch die beschikbaar is, etc, maar het helpt allemaal niet, hij blijft aan het einde van films vast lopen.

Nu heb ik AC3Filter 0.70b geinstalleerd staan op mijn PC om DivX / XviD films met AC3 audio te kunnen afspelen. Deze heb ik zo ingesteld dat een programma met een eigen DVD Audio decoder bij voorkeur moet worden gebruikt i.p.v. AC3Filter zelf. Dit werkt in feite perfect, maar zou het toevallig aan AC3Filter kunnen liggen? Ik ga er niet van uit, omdat het een maand of twee terug allemaal vlekkenloos liep met AC3Filter er ook naast.

Het ligt overigens niet aan mijn DVD brander, want ook met mijn oude DVD speler hing een film op een gegeven moment vlak voor het einde van de film in zijn geheel (zelfde manier als hierboven beschreven).

Zijn er meer mensen met dit probleem en zo ja, wat hebben zij gedaan om dit op te lossen?

[edit]
WinDVD heb ik ook overnagedacht, maar die heeft soms Audio fouten. Met die fouten bedoel ik dat soms ineens het geluid heel zacht gaat en dan weer oploopt tot het normale volume (dit is bij PowerDVD totaal niet het geval).

[ Voor 9% gewijzigd door Godjira op 05-12-2003 07:30 ]

Profile

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Iemand enig idee?

Profile

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Net vandaag heb ik een nieuwe software matige DVD speler gevonden op Internet, namelijk Blaze DVD Player versie 2.0. Helaas ben ik momenteel niet thuis, dus ik kan hem niet testen, maar hij ziet er in ieder geval erg veel belovend uit. Heeft ongeveer dezelfde features die PowerDVD ook biedt, alleen dan op sommige vlakker iets uigebreider. Lijkt mij een goede speler... iemand hier die er ervaring mee heeft?

Profile