Hoi!
Ik heb sinds een Tv kaart. Een Pinacle, mono, met AB.
Daar zat natuurlijk software bij, maar die voldeed niet helemaal. Dus ging ik hier op zoek naar andere sw. Diverse topics met meningen, maar geen mooi topic met een overzicht. Dus dat wil ik hier gaan beginnen
Mijn bedoeling is dat jullie wat info posten over progs, de Pro's en de Con's, dan wordt dit een mooi overzicht
. hopenlijk kan iedereen dan bepalen welk programma voor hem het meest geschikt is.
Ik zal de kickoff geven:
Dscaler heb ik nog niet gebruikt, nadat ik warnings kreeg dat opnemen er nog niet goed mee werkte: kijken kan ik nu ook wel, opnemen (en timeshiften!) wil ik kunnen!
Nu dus mijn vraag: Wie kan dit aanvullen, met andere programma's, of ervaringen met bovenstaande? Aan posts met "Ik gebruik programma X, en het rulet", of "Prog Y is kut" hebben we niet zoveel: Graag een motivatie
.
Er zijn mensen die capturen met Virtualdub? Hoe kies je dan een kanaal??
(en het is al best een tijdje gelden dat ik een half uur aan een post werkte
).
Ik heb sinds een Tv kaart. Een Pinacle, mono, met AB.
Daar zat natuurlijk software bij, maar die voldeed niet helemaal. Dus ging ik hier op zoek naar andere sw. Diverse topics met meningen, maar geen mooi topic met een overzicht. Dus dat wil ik hier gaan beginnen
Mijn bedoeling is dat jullie wat info posten over progs, de Pro's en de Con's, dan wordt dit een mooi overzicht
Ik zal de kickoff geven:
PCTV Vision Van: Meegleverd met TV kaart. Pro's: • Werkt simpel, vind kanalen goed (al duurt dat wel lang). • Remote doet het (uiteraard?!) ook goed. • deinterlacen zit ingebouwd. Con's: • De reden voor mij om toch iets anders te zoeken: De audiosettings werken niet goed. Ik kon geen settings vinden waar ik EN kon opnemen, En geluid had met opnemen, En de audiocontrols werkten. En ik heb er al best lang mee zitten klooien. Het doet ook allerlei aanpassingen aan je volume control's. • Je kan niet zelf een codec opgeven voor opnemen. (althans, niet alle codec's). • Screenshots werken goed, maar zijn altijd in BMP formaat. • Timeshiften is een optie, maar door het slechte opnemen, werkt dat ook niet goed. Conclusie: (te?) Simpel prog, dat vanwege opname-beperkingen voor mij niet voldoet. | Vervolgens kwam ik bij ShowShifter van http://www.showshifter.com Pro's: • Ziet er goed uit. Heeft een interface die bedoeld is voor weergave op een TV, als media centrum. • Kan ook meer dan TV kijken: ook mp3's afspelen, foto's tonen, etc. • Kan Timeshiften! hierom heb ik het gedownload, goed timeshiten lijkt me echt VET cool Con's: • DE reden dat ik het niet gebruik: Hij pakt mijn tuner niet. Als ik met een ander prog een kanaal kies, kan ik dat bekijken. Maar zappen werkt niet, de autoscan pakt ook geen kanalen. Ik ben hierover met de makers aan het mailen. • Ik vind de settings soms lastig te vinden, die staan niet centraal op een pagina. • Kleine con: Hij zeurt bij het opstarten over andere codecs op mijn systeem, die hij niet leuk vind. En of hij die mag disabelen. Heeft er volgens mij mee te maken dat ze een samenwerkingsverband hebben met Divx. Conclusie: Ziet er dus goed uit, maar werkt (nog?) niet voor mijn kaart. | ChrisTV van: http://www.chris-tv.com Pro's: • Redelijk veel instellingen. • Kan prima opnemen in codec die je zelf kiest! Mijn keuze voor opnemen. Con's: • Kan (nog?) niet timeshiften: Lijkt me niet lastig in te bouwen, maar zit er dus niet in. Opnemen werkt wel goed. • Je kan opnames niet scheduen. Je kan het dus niet als video gebruiken in de zin van "neem vanavond om 9 uur Friends op". Snap ook niet dat dit er niet in zit, lijkt me ook vrij simpel om er in te zetten. • Het verschil tussen de versies is mij niet duidelijk van hun site. Ik heb nu de shareware-professional, maar wat het verschil is met de freeware is mij nauwlijks duidelijk. • Capture frame (die wel in Jpeg kan caputuren!), pakt bij mij meestal geen heel frame, maar een half?? • Mijn remote lijkt het hier minder goed te doen, al is er wel een Ini file meegeleverd. Misschien moet ik hier ook gewoon meer aan tweaken. • Kanalen bewerken is een beeetje bewerkelijk (maar is goed te doen hoor!). Kanalen scannen werkt hier wel goed, dankzei de "alternative scanning method", al heb ik geen idee WAT dat is Iets vaags bij mij met dit prog is overigens, dat hij bij mij bij TV kijken vrij veel proc. trekt (~55%, XP1700). Maar bij opnemen is dat minder?! ![]() Conclusie: Dit is voorlopig mijn keuze, al vind ik voor TV kijken PCTV net iets fijner werken. Maar deze is een stuk beter in opnemen. |
Dscaler heb ik nog niet gebruikt, nadat ik warnings kreeg dat opnemen er nog niet goed mee werkte: kijken kan ik nu ook wel, opnemen (en timeshiften!) wil ik kunnen!
Nu dus mijn vraag: Wie kan dit aanvullen, met andere programma's, of ervaringen met bovenstaande? Aan posts met "Ik gebruik programma X, en het rulet", of "Prog Y is kut" hebben we niet zoveel: Graag een motivatie
Er zijn mensen die capturen met Virtualdub? Hoe kies je dan een kanaal??
(en het is al best een tijdje gelden dat ik een half uur aan een post werkte
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949