Overzicht TV kaart software!

Pagina: 1
Acties:
  • 16.635 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-05 15:31
Hoi!
Ik heb sinds een Tv kaart. Een Pinacle, mono, met AB.
Daar zat natuurlijk software bij, maar die voldeed niet helemaal. Dus ging ik hier op zoek naar andere sw. Diverse topics met meningen, maar geen mooi topic met een overzicht. Dus dat wil ik hier gaan beginnen :)
Mijn bedoeling is dat jullie wat info posten over progs, de Pro's en de Con's, dan wordt dit een mooi overzicht :). hopenlijk kan iedereen dan bepalen welk programma voor hem het meest geschikt is.
Ik zal de kickoff geven:
PCTV Vision
Van: Meegleverd met TV kaart.
Pro's:
• Werkt simpel, vind kanalen goed (al duurt dat wel lang).
• Remote doet het (uiteraard?!) ook goed.
• deinterlacen zit ingebouwd.

Con's:
• De reden voor mij om toch iets anders te zoeken: De audiosettings werken niet goed. Ik kon geen settings vinden waar ik EN kon opnemen, En geluid had met opnemen, En de audiocontrols werkten. En ik heb er al best lang mee zitten klooien. Het doet ook allerlei aanpassingen aan je volume control's.
• Je kan niet zelf een codec opgeven voor opnemen. (althans, niet alle codec's).
• Screenshots werken goed, maar zijn altijd in BMP formaat.
• Timeshiften is een optie, maar door het slechte opnemen, werkt dat ook niet goed.

Conclusie: (te?) Simpel prog, dat vanwege opname-beperkingen voor mij niet voldoet.

Vervolgens kwam ik bij ShowShifter
van http://www.showshifter.com

Pro's:
• Ziet er goed uit. Heeft een interface die bedoeld is voor weergave op een TV, als media centrum.
• Kan ook meer dan TV kijken: ook mp3's afspelen, foto's tonen, etc.
• Kan Timeshiften! hierom heb ik het gedownload, goed timeshiten lijkt me echt VET cool :). Bij mij werkt het met vrij weinig processorbelasting, maar dat was met een vrij lelijke codec. Andere codec schijnt ook te kunnen, maar heb ik nog niet getest, zie hieronder.

Con's:
• DE reden dat ik het niet gebruik: Hij pakt mijn tuner niet. Als ik met een ander prog een kanaal kies, kan ik dat bekijken. Maar zappen werkt niet, de autoscan pakt ook geen kanalen. Ik ben hierover met de makers aan het mailen.
• Ik vind de settings soms lastig te vinden, die staan niet centraal op een pagina.
• Kleine con: Hij zeurt bij het opstarten over andere codecs op mijn systeem, die hij niet leuk vind. En of hij die mag disabelen. Heeft er volgens mij mee te maken dat ze een samenwerkingsverband hebben met Divx.
Conclusie: Ziet er dus goed uit, maar werkt (nog?) niet voor mijn kaart.

ChrisTV
van: http://www.chris-tv.com

Pro's:
• Redelijk veel instellingen.
• Kan prima opnemen in codec die je zelf kiest! Mijn keuze voor opnemen.

Con's:
• Kan (nog?) niet timeshiften: Lijkt me niet lastig in te bouwen, maar zit er dus niet in. Opnemen werkt wel goed.
• Je kan opnames niet scheduen. Je kan het dus niet als video gebruiken in de zin van "neem vanavond om 9 uur Friends op". Snap ook niet dat dit er niet in zit, lijkt me ook vrij simpel om er in te zetten.
• Het verschil tussen de versies is mij niet duidelijk van hun site. Ik heb nu de shareware-professional, maar wat het verschil is met de freeware is mij nauwlijks duidelijk.
• Capture frame (die wel in Jpeg kan caputuren!), pakt bij mij meestal geen heel frame, maar een half??
• Mijn remote lijkt het hier minder goed te doen, al is er wel een Ini file meegeleverd. Misschien moet ik hier ook gewoon meer aan tweaken.
• Kanalen bewerken is een beeetje bewerkelijk (maar is goed te doen hoor!).

Kanalen scannen werkt hier wel goed, dankzei de "alternative scanning method", al heb ik geen idee WAT dat is :).
Iets vaags bij mij met dit prog is overigens, dat hij bij mij bij TV kijken vrij veel proc. trekt (~55%, XP1700). Maar bij opnemen is dat minder?! :? 8)7
Conclusie: Dit is voorlopig mijn keuze, al vind ik voor TV kijken PCTV net iets fijner werken. Maar deze is een stuk beter in opnemen.

Dscaler heb ik nog niet gebruikt, nadat ik warnings kreeg dat opnemen er nog niet goed mee werkte: kijken kan ik nu ook wel, opnemen (en timeshiften!) wil ik kunnen!

Nu dus mijn vraag: Wie kan dit aanvullen, met andere programma's, of ervaringen met bovenstaande? Aan posts met "Ik gebruik programma X, en het rulet", of "Prog Y is kut" hebben we niet zoveel: Graag een motivatie :).
Er zijn mensen die capturen met Virtualdub? Hoe kies je dan een kanaal??
(en het is al best een tijdje gelden dat ik een half uur aan een post werkte :)).

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21910

leuk topic vind dat dscaler je hier echt bij moet zetten :) dus testen die hap!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 08:36
DSCaler voor TV kijken.
Pro:
-Levert gewoon de beste beeldkwaliteit. Trekt wel 100% CPU hiervoor (bij mij tenminste), maar dat is niet erg, omdat ik aan het TV kijken ben.
Beeld is echt vele malen beter als alles wat ik tot nu gezien heb. En dat is toch wel bijna elk TV progje dat je kunt vinden.

Con:
-Opname functies zijn nog lang niet goed uitgewerkt.
-Audio aan de praat krijgen is soms lastig.

Virtual VCR voor opnemen.
Pro:
-Zeer goede opnames in elk formaat dat je maar wilt, met elke codec die je maar wilt.

Con:
-Lastig om de zenders direct goed te krijgen. Dit kan het beste via het Register. (Staat wel ergens hier op GoT hoe dat werkt.)
-Geen scheduling. Maar hier is wel een apart tooltje voor, die dat perfect doet.
-Geen timeshift. Maar ik ben van mening dat je dit sowieso niet softwarematig moet doen. Als je dit echt wilt, kun je beter een Hauppage PVR 250 nemen ofzo met hardwarematige MPEG encoder.

De pro's wegen in bij beide progjes vele malen zwaarder als de con's. Vandaar deze keuzes. Heb er wel bijna een jaar over gedaan om tot deze conclusie te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:34

voodooless

Sound is no voodoo!

iid leuk dit topic.

Ik zal ook het OS aanbod uitbreiden met linux.

Ik gebruik tvtime ( http://tvtime.sf.net )
Afbeeldingslocatie: http://tvtime.sourceforge.net/screenshot-small.jpg

Pro:
- Beeldkwaliteit van DScaler. Tvtime gebruik namelijk de dll's van Dscaler voor deinterlacing.
- Super OSD. Je kunt hier echt alles instellen wat je maar wil. Het is fading en ziet er strak uit.
- Tv gids integratie via xmltv. Dus op het OSD is te zien welk programma je aan het kijken hebt, en welk ernaa komt.
- voor meer pros: http://tvtime.sourceforge.net/why.html :P

Con:
- geen opname functie, dus geen timeshift e.a.
- relatief hoog CPU verbruik (op mijn dual tot 50%), maar dan heb je ook wat.
- Nederlandes zenderinstelling kan moeilijk via OSD, dus dat kan het beste via xml file edit. (gaat ook sneller als je er een frequentielijst bij hebt).

Voor gewoon relaxed goede kwaliteit TV kijken is dit dus ideaal! Hiervoor gebruikte ik altijd xawtv/motv, maar die was een stuk minder goed en fexibel. Voor het opnemen en timeshiften zijn er voldoende andere apps te vinden. Ik maak er geen gebruik van. Er zit op het moment wel een bugje in waardoor de tijd van sommige xmltv scripts voorloopt, maar dat zal er in de volgende versie wel uit zijn neem ik aan :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 09:31

Spikey

Make it accessible!

Ik gebruik hier zelf

DScaler

Pro's
  • Goeie beeldkwaliteit
  • Veel verschillende filters
  • lage cpu-load (gemiddeld ongeveer 10% met jutter-terminator UIT)
  • Makkelijk in te stellen
Con's
  • Opnemen gaat hier niet lekker maar is nog vol in ontwikkeling
  • geluid blijft hier bij versie 4.1.8 doorlopen na afsluiten dus moet ik steeds m'n line-in muten.. nog geen tijd gehad dit uit te zoeken..
Showshifter icm Shownow

Pro's
  • Opnemen en timeshifter met elke codec
  • redelijk veel instelmogelijkheden
Con's
  • Zit er te fancy uit imho
  • duurde lang voor alles naar wens ingesteld was, maar das persoonlijk denk ik
  • Tis niet gratis :(
verder heb ik nog weinig andere proggels geprobeerd.. Dit werkt goed hier.
Ik gebruik virtualDub om bestanden eventueel te recoden en reclames e.d. er vantussen te halen

The future is accessible | Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
Ik heb Dscaler niet getest omdat het volgens mij, voor mij, weinig toevoegt. Tv kijken heb ik nu al prima progs voor, en opnemen schijnt het nog niet goed te doen..

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bij de goedkopere Pinnacle kaarten wordt PCTV Vision software geleverd die door Pinnacle met opzet beperkt is in functionaliteit. De ontbrekende functionaliteit is echter eenvoudig te activeren, door een bestandje VisionID.dll in the PCTV Vision map te vervangen. Wat je nodig hebt is de DLL van de CDRom die bij de PCTV Pro kaart wordt geleverd. Na vervanging kun je opnemen in hogere resoluties (bijv 480 x 576 voor SVCD of 720 x 576 voor DVD), en in MPEG-2 formaat.

De DLL die je nodig hebt is hier te downloaden: VisionID.zip (ca 20kB).

Op mijn systeem heb ik niet de audio problemen die door de topic starter worden genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-05 16:11
He! Hele mooie topic. Ik heb net ook een kaart gekocht, MSI TV @nywhere Master ... en ik krijg met geen enkele progje de zenders gevonden. Ik ga ze eens testen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25206

Ik gebruik zelf ChrisTV al een tijdje! werkt echt super :)

Voor de mensen met een Bt848, Bt849, Bt878 of Bt879 chipset, installeer deze driver!
http://btwincap.sourceforge.net/download.html
It tries to take the most of the hardware, using all the features the chipset has to offer. It is also implemented as a WDM driver, so the same driver works under Win2000, Win98SE, WinXP and WinMe without modifications.

This is a total rewrite of the reference drivers so I was able to solve some of the main problems it had, such as to support quite a bit more capture cards, make NetMeeting work with it, add lots of analog video standards, make it more stable, improve ACPI support, hibernate, AVI capture, frame size, FM and AM radio for those cards that have it, lower the CPU usage, support hardware overlay flipping, etc... Take a look at the source code to see if you can recognize it as the reference driver it was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
CornelisJ schreef op 06 december 2003 @ 09:53:
Bij de goedkopere Pinnacle kaarten wordt PCTV Vision software geleverd die door Pinnacle met opzet beperkt is in functionaliteit. De ontbrekende functionaliteit is echter eenvoudig te activeren, door een bestandje VisionID.dll in the PCTV Vision map te vervangen. Wat je nodig hebt is de DLL van de CDRom die bij de PCTV Pro kaart wordt geleverd. Na vervanging kun je opnemen in hogere resoluties (bijv 480 x 576 voor SVCD of 720 x 576 voor DVD), en in MPEG-2 formaat.

De DLL die je nodig hebt is hier te downloaden: VisionID.zip (ca 20kB).

Op mijn systeem heb ik niet de audio problemen die door de topic starter worden genoemd.
Ik kan nu onder PCTV ook al opnemen in DVD kwaliteit. Dus die functionaliteit heb ik al. Maar dus met die geluid problemen. Kan jij eens uitleggen hoe je het hebt aangesloten, en wat je settings zijn?
Nog een vraag: Zijn er mensen die met Virtualdub capturen? En, hoe stel je dan de zender in? Volgens mij zou je dan een klein programma erbij moeten hebben dat je gebruikt voor zappen (want het kan niet vanuit virtualdub). Heeft iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En miroTV :P
standaard bijgeleverd bij mijn TV kaart.
pro:
- vind alle zenders
- haarscherp beeld
- Keuze uit overlay en primairy
- haast geen cpu usage
- geen frutsels
- kan verschillende standaarden en inputs kiezen
- cpu usage van net niets

con:
- werkt enkel onder windows 98
- support geen opnemen (daarvoor moet ik vidcon gebruiken).

[ Voor 4% gewijzigd door TERW_DAN op 04-01-2004 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
PanMan schreef op 06 december 2003 @ 17:11:
[...]
Ik kan nu onder PCTV ook al opnemen in DVD kwaliteit. Dus die functionaliteit heb ik al. Maar dus met die geluid problemen. Kan jij eens uitleggen hoe je het hebt aangesloten, en wat je settings zijn?
Ik heb gewoon de analoge audio uitgang van mijn PCTV Pro kaart aangesloten op de Line-in van mijn geluidskaart, mbv het bijgeleverde snoertje. De geluidsinstellingen van PCTV Vision zijn als in het plaatje hieronder. Ik gebruik overigens PCTV Vision versie 5.20:

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/cjspeelman/filez/PCTV_Audio.png

Als dit bij jou niet werkt, dan kun je proberen om de het opnamevolume via Windows zelf in te stellen (volume control => opties => Eigenschapen => Opnemen => OK, en dan volume voor Line-In op maximaal zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36053

PanMan schreef op 06 december 2003 @ 17:11:
[...]

Nog een vraag: Zijn er mensen die met Virtualdub capturen? En, hoe stel je dan de zender in? Volgens mij zou je dan een klein programma erbij moeten hebben dat je gebruikt voor zappen (want het kan niet vanuit virtualdub). Heeft iemand dat?
eerst met je tv software je tuner op het juiste kanaal zetten, en dan met file-> capture avi kan je opnemen.

------------------------------

Ik heb een terratec cinergy 400, echt een perfecte instapper.
Kost €70,- bij de mm.

Ik gebruik de meegeleverde software (terratec tvap :? ).

Pro's

Goede kwaliteit beeld
Makkelijk in te stellen
Weinig procesor belasting (p3 600mhz 256 mb)
Niet te veel onzin

Co's

Vrijwel onmogelijk om met codec's te werken (erg schokkerig, mischien door lage cpu)
Afstandbediening werkt raar, als je 1 kanaal forward wil, doet ie er meteen 5 ofzo.

Maar Omdat mijn lieve kaartje geboren is met een philips chip, kan ik al 70% van de programatjes niet gebruiken.
Dscaler werkt niet, alhoewel je daar dus ook niet echt mee op kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anoniem: 36053 schreef op 07 december 2003 @ 14:52:
Dscaler werkt niet, alhoewel je daar dus ook niet echt mee op kunt nemen.
DScaler werkt wel met de Philips SAA7134 (DScaler versie 4.1.6 beta of later), en dus ook de Cinergy 400. Ik heb zelf de Cinergy 600 en die werkt schitterend met DScaler. Stukken betere beeldkwaliteit dan met de standaard Terratec software die letterlijk vreselijk is (net zoals de meeste TV-applicaties die standaard bij een TV-kaart zitten, Hauppage, Asus, ATI,...). Enige nadeel van DScaler is de hoge CPU load als je heel wat filters inschakelt, maar de beeldkwaliteit is dan ook wel ongeëvenaard. Voor capturing is DScaler inderdaad wel vrij onbruikbaar, maar voor TV kijken zou ik voor geen geld meer willen wisselen met een ander programma. Daarnaast heeft het programma een degelijke interface (niet zo'n mottig kleurboek zoals vaak het geval bij TV-applicaties),...

Bovendien kun je in combinatie met Girder de Terratec afstandsbediening gebruiken, en niet alleen DScaler bedienen, maar ook vrijwel alle andere Windows applicaties (mits je daar acties voor programmeert). Ik ben alleszins zeer tevreden van m'n Cinercy 600 met DScaler/Girder-combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 10:12

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

iemand al Fly2000Tv geprobeerd?

Dat programma is speciaal voor de Philips chip gemaakt, maar kan ook met elke WDM capture driver overweg...

Simpel, je kan met elke Windows codec opnemen, en is shareware.
en is redelijk makkelijk te vertalen in het Nederlands(heb ik zelf maar gedaan)

Het ondersteunt zelfs het via de pci bus afspelen van het tv geluid(alleen als je een Philips Saa713x chip hebt)

je kan het op www.fly2000.ru downloaden

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SatCP schreef op 07 december 2003 @ 15:10:
[...]

Bovendien kun je in combinatie met Girder de Terratec afstandsbediening gebruiken, en niet alleen DScaler bedienen, maar ook vrijwel alle andere Windows applicaties (mits je daar acties voor programmeert). Ik ben alleszins zeer tevreden van m'n Cinercy 600 met DScaler/Girder-combo.
Had jij met de standaart software last van dat ie niet goed zapte, bij mij doet ie altijd 2 zenders tegelijk, maar soms ook 3 :(

beeldkwaliteit zal met dscaler vast beter zijn, maar aangezien ik toch op mn tv kijk zal ik niet veel verschil merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Anoniem: 36053 schreef op 07 december 2003 @ 17:49:
Had jij met de standaart software last van dat ie niet goed zapte, bij mij doet ie altijd 2 zenders tegelijk, maar soms ook 3 :(
Die standaard Terratec software was vreselijk. De afstandsbediening werkte maar de helft van de tijd. Zelf opties bijprogrammeren had gewoonlijk als effect dat de software wat anders vergat. Neen, ik was echt niet te spreken van de bijgeleverde software.

Maar ik heb ondertussen al zoveel TV-kaarten geprobeerd dat ik tot de vaststelling ben gekomen dat de bijgeleverde software eigenlijk altijd zuigt :)

Met Girder heb ik alleszins geen enkel probleem meer met de afstandsbediening. Het is allemaal wel wat meer instelwerk, maar dat betaalt zich wel terug in meer kijkplezier door een betere werking en betere kwaliteit.
Beeldkwaliteit zal met dscaler vast beter zijn, maar aangezien ik toch op mn tv kijk zal ik niet veel verschil merken?
Geen idee, maar ik denk niet dat het veel zou maken. Op een monitor zie je beelddefecten veel sneller dan op een technisch gezien inferieur televisiescherm. Waarom gebruik je trouwens niet gewoon de TV tuner van je televisietoestel? Normaal koop je toch zo'n kaartje om TV op je PC te kijken? Niet op je TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SatCP schreef op 07 december 2003 @ 17:57:
[...]
Die standaard Terratec software was vreselijk. De afstandsbediening werkte maar de helft van de tijd. Zelf opties bijprogrammeren had gewoonlijk als effect dat de software wat anders vergat. Neen, ik was echt niet te spreken van de bijgeleverde software.

Maar ik heb ondertussen al zoveel TV-kaarten geprobeerd dat ik tot de vaststelling ben gekomen dat de bijgeleverde software eigenlijk altijd zuigt :)

Met Girder heb ik alleszins geen enkel probleem meer met de afstandsbediening. Het is allemaal wel wat meer instelwerk, maar dat betaalt zich wel terug in meer kijkplezier door een betere werking en betere kwaliteit.
[...]
Geen idee, maar ik denk niet dat het veel zou maken. Op een monitor zie je beelddefecten veel sneller dan op een technisch gezien inferieur televisiescherm. Waarom gebruik je trouwens niet gewoon de TV tuner van je televisietoestel? Normaal koop je toch zo'n kaartje om TV op je PC te kijken? Niet op je TV :)
Tv van mn opa gekregen, best mooi ding.
alleen na drie keer de coax kabel in en uit trekken viel de complete tuner eruit :X .
Toen een tijdje via een oude videorecorder tuner gedaan (via scart) maar dat was nog veel irritanter.

En ik wou ook wel eens wat op kunnen nemen dus toen heb ik maar mn 40gb schijfje, gf2 mx, 256mb sdram sb 5.1 dig en mn bigtower bij elkaar gezocht.
Een moederbordje met procesor erop gezocht voor €40,- en toen had ik een goedkope videorecorder,

Maar ik ga dat girder maar eens downloaden, kijken of het wat is (geloof het wel :) )

Fly tv 2000 vindt ik bagger, mij veel te onduidelijk.

Dscaler begin ik liever niet weer aan, klinkt beetje raar mischien maar ik ben mn terratec software gewend. dat is simpel en goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een tij geleden ook van winvodio gehord.
http://www.vodio.com

Iemand ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Anoniem: 36053 schreef op 07 december 2003 @ 18:22:
Maar ik ga dat girder maar eens downloaden, kijken of het wat is (geloof het wel :) )
Girder is goed, maar het vergt wel wat werk. Zeker voor een applicatie zoals de Terratec TV-software waarvoor geen presets bestaan. Je zal dus alle acties zelf moeten programmeren. Dit is niet zo moeilijk eens je Girder onder de knie hebt, maar de eerste keer kan het wel verwarrend en complex lijken.

Standaard herkent Girder de Terratec remote niet. Je moet de Girder Plugin for SAA7134 Cards gebruiken wil je de Terratec remote gebruiken. Eens Girder geïnstalleerd is met deze plugin moet je gewoon Girder's input in schakelen (File -> Enable input devices) en Girder zou moeten reageren op de remote (het icoontje in tray licht rood op bij een druk op de remote). Nu komt het lastigste... Alle functies programmeren. Er staat een goeie tutorial hieromtrent op de Girder website.
Fly tv 2000 vindt ik bagger, mij veel te onduidelijk.
Ik heb het ook niet zo begrepen op dit programma. De user interface staat me niet echt aan (ik heb iets tegen skins denk ik :)). De beeldkwaliteit valt wel erg mee, maar DScaler is toch net dat beetje beter. Qua recording scoort Fly wel veel beter dan DScaler.

Btw, het heeft geen zin om mijn volledig bericht te quoten. Iedereen kan dat hierboven reeds lezen. Quote enkel de relevante stukken en spaar zo schijfruimte bij tweakers.net :)

Anoniem: 98097

Hallo,

ik heb een probleem met mijn conexant chipset.
heeft er iemand een goed programma om deze aan te sturen, hij is net 2 weken oud. (op de kaart zelf staat leadtek win2000 xp) maar hij word herkend als een conexant met philps tuner.

alvast bedankt,

milco

ps is een scaleo 600 multimedia pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94631

Scaleo 600, da's een Fujitsu Siemens.

Stereotype klant die zo'n ding koopt, in de waan dat een ander wat heeft aan het type en daarom de specs maar achterwege laat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 11:13
Anoniem: 36053 schreef op 07 december 2003 @ 18:45:
Een tij geleden ook van winvodio gehord.
http://www.vodio.com

Iemand ervaringen mee?
Ik heb dat WinVodio gisteren en vandaag uitgeprobeerd, en het idee is goed, maar er zit voor mij 1 groot nadeel aan. Eigenlijk zelfs 2 nadelen, maar ze hebben met elkaar te maken.

Het grootste probleem wat ik heb gemerkt is dat de software alleen op kanaal nummer kan scannen, dat is dan opzich nog niet zo erg, maar ik had liever gehad dat ik gewoon alle frequenties van de zenders in kon voeren zodat ik zeker wist dat ze goed zitten. Het andere probleem is dat je niet kan finetunen. Zodra de software dus een kanaal gevonden heeft op een xxx,25 frequentie kan je verder niet zorgen dat hij wel de juiste frequentie pakt. Wat ik zeer frusterend vind.

Ik zit eigenlijk te wachten op een stuk software zoals DScaler, maar die dan ook met behulp van een scheduler op kan nemen. Maar het ziet er niet naaruit dat zulke software er snel aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Mooi topic, ik ben zelf van plan weer opnieuw te beginnen met computer waarmee ik ook tv ed. regel. Zodra de waterkoeling af is en m'n boeing© verhuisd is, heb ik een tvkaart nodig die scherp beeld geeft.
Ik heb nu zo'n aldi kaart van enige tijd geleden. Even een vraagje aan de kenners, met hetzelfde signaal, geeft een duurdere merk kaart dan een beter beeld dan zo'n aldi ding?
Het is gewoon zo'n bt878 chipset. Ik gebruik dan ook die connextant drivers.

Concreet wil ik dus weten of zon goedkope kaart beter beeld geeft dan m'n huidige kaart. (Lifetec 9514 oid) terwijl de software en kabelaansluiting niet veranderd.
Wolfensteijn schreef op 12 december 2003 @ 10:34:
[...]
Ik zit eigenlijk te wachten op een stuk software zoals DScaler, maar die dan ook met behulp van een scheduler op kan nemen. Maar het ziet er niet naaruit dat zulke software er snel aankomt.
Instaleer girder, na een dagje pielen kunje dan alles wat je wil automatiseren, heerlijke sofware :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Atgast schreef op 12 december 2003 @ 10:50:
Ik heb nu zo'n aldi kaart van enige tijd geleden. Even een vraagje aan de kenners, met hetzelfde signaal, geeft een duurdere merk kaart dan een beter beeld dan zo'n aldi ding?
Het is gewoon zo'n bt878 chipset. Ik gebruik dan ook die connextant drivers.
De beeldkwaliteit van die Conexant Brooktree chip is goed, maar de nieuwe Conexant CX2388x en Philips SAA713x zijn met hun respectievelijk 10 en 9 bit A/D-omzetter (tegen 8 bit van de oude Brooktree's) toch beter. Vooral qua audio features scoren de nieuwe chips ook beter. Nadeel van de nieuwe chips is dat ze nog niet door alle software ondersteund worden.

De gebruikte software kan ook een grote invloed hebben op de beeldkwaliteit. Zo zullen programma's als DScaler het maximum uit je beeldkaart kunnen halen. Vaak opmerkelijk beter dan de standaard software die bij de kaart geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

SatCP schreef op 12 december 2003 @ 12:50:
[...]
De beeldkwaliteit van die Conexant Brooktree chip is goed, maar de nieuwe Conexant CX2388x en Philips SAA713x zijn met hun respectievelijk 10 en 9 bit A/D-omzetter (tegen 8 bit van de oude Brooktree's) toch beter. Vooral qua audio features scoren de nieuwe chips ook beter. Nadeel van de nieuwe chips is dat ze nog niet door alle software ondersteund worden.

De gebruikte software kan ook een grote invloed hebben op de beeldkwaliteit. Zo zullen programma's als DScaler het maximum uit je beeldkaart kunnen halen. Vaak opmerkelijk beter dan de standaard software die bij de kaart geleverd wordt.
Is er verder nog veel verschil in de mate van gevoeligheid?
Zoals bekend, je tv heeft vaak veel beter ontvangst dan je tvkaart, is dit ook iets wat je verhelpt met een betere tvkaart? (versterker heb ik al)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Goh, daar kan ik geen uitspraak over doen... Ik heb al aardig wat TV-kaartjes in m'n handen gehad (Terratec, ATI, Asus, Hauppage,...), maar ik kan niet zeggen dat er eentje tussen zat dat beduidend minder goede ontvangst had. Ik denk dat als je goede coax-kabel en eventueel een degelijke splitter/versterker gebruikt (dus niet de standaard Gamma-zooi), je jezelf daar weinig zorgen over dient te maken.

Er zijn enkele stations die ruis hebben. Maar dat heb ik ook op m'n TV beneden. Waarschijnlijk een slecht signaal van m'n kabelprovider. Maar die stations bekijk ik toch nooit, dus dat stoort me niet zo.

Het automatisch scannen naar stations gaat meestal wel in de mist. In sommige programma's kun je de gevoeligheid instellen waarmee gezocht moet worden. Met de ene instelling vindt ie amper stations, met de andere honderden (terwijl er maar een 40 op mijn kabel zitten :)). Vele dubbele stations... Ik vul dus uit gewoonte gewoon de stationslijst zelf in aan de hand van de frequentietabel op de website van m'n kabelprovider. Dat is wat meer werk, maar zo ben je zeker dat je de correcte instellingen hebt (de stereomodes bijvoorbeeld worden vrijwel nooit correct automatisch gedetecteerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:17
ah, ik zit met m'n handen in me haar. Ik zoek gewoon een proggie dat op kan nemen op een instelbare tijd. Heb powervcr nu al verschillende versies van gebruikt, maar wat een rotprogramma is dat zeg. Dan crasht er weer iets, en de kanalen kunnen niet met de hand gezocht worden, waardoor ie ze niet herkent :X

Ik zit nu met christv, maar nu lees ik hier dat die niet kwa tijd instelbaar is. Wat kan ik nu het beste gebruiken? Want ik weet het niet meer :{

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ropniko
  • Laatst online: 31-03-2021
Ik gebruik het Ati TV programma wat geleverd is bij m'n videokaart (AIW 9800SE) en dat werkt perfect.. geen problemen met afstandsbediening.. beeldkwaliteit is redelijk te noemen (perfect om op dvd te branden iig).. opnemen kan op tijd.. wekelijks.. maandelijks.. dagelijks om dezelfde tijd..

Ook het pauze zetten van een film op tv is mogelijk om daarna weer verder te kijken.. Dscaler is leuk alleen werkt het niet op deze kaart.. tenminste nog niet aan de praat gekregen.. voor de rest is Dscaler meer voor de tweakende mensen.. zelf hou ik het maar op standaard en makkelijk :)

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

Ik zoek nog steeds een videokaart voor mijn TV-out. Games speel ik niet echt en een capture kaart (pvr 250) heb ik al.
Ik zit te twijfelen tussen de ati kaarten en de matrox. De ati radeon zijn die altijd AIO? of kan je ook gewoon een radeon nemen zonder tv capture?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:01
Anoniem: 44189 schreef op 12 december 2003 @ 17:40:
Ik zoek nog steeds een videokaart voor mijn TV-out. Games speel ik niet echt en een capture kaart (pvr 250) heb ik al.
Ik zit te twijfelen tussen de ati kaarten en de matrox.
offtopic
heeft welliswaar niet echt iets meer te maken met tv kaart software, maar anyway. Neem een matrox, kun je de interlaced opnamen van je pvr mooi interlaced afspelen (met de ati's moet je altijd deinterlacen) dit komt de kwaliteit ten goede. Voor het afspelen van divxjes is een ati net zo goed, maar voor interlaced beelden is matrox beter.

[ Voor 4% gewijzigd door amontillado op 12-12-2003 22:17 ]

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

Oke ik ben eruit, ik ga de matrox g550 DH kopen met daarbij de pvr 250
tx amadillo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Atgast schreef op 12 december 2003 @ 10:50:
Instaleer girder, na een dagje pielen kunje dan alles wat je wil automatiseren, heerlijke sofware :)
Denk je nu echt dat ik zin heb om te gaan pielen met die software terwijl het enige wat ik ermee wil kunnen is het schedulen van een opname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
Weer eens een berichtje van de TS.
Ik heb zelf nog geen nieuwe programma's geprobeerd (daar ging deze thread over :)). ChrisTV blijkt (als trial limiet? Daz mij een beetje onduidelijk, maar w.s. wel) maar 23 min te kunnen opnemen. En ik vind ChrisTV voorlopig niet stabiel genoeg om te kopen. Bovendien vind ik E30 ook wel vrij veel geld voor software waarvan de hardware maar e40 koste...
Volgens mij zijn die Tv kijk programma's niet zo heeel moeilijk te maken. Toch is er nog geen een die aan mijn wensen voldoet: Gewoon, simpel kijken, opnemen (ook schedued) en liefst ook timeshiften. Ja, misschien showshifter, maar dat doet het hier niet.
En, PCTV is er hier ook mee opgehouden. Heel vreemd, start totaal niet meer op...
Sofar zit ik dus met een uit-of-trial runnende versie van ChrisTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Panman> Als je ChrisTV en elke andere software niet meer aan de praat kan krijgen kan je altijd nog DScaler gebruiken om TV te kunnen kijken ;)

Ikzelf ben trouwens nog eens flink op internet aan het zoeken geweest naar TV Tuner software. En ik heb zeker wel wat kunnen vinden, maar werken zoals ik dat wil, ho maar.
PowerVCR en WinDVR werken wel, ik vind het alleen lastig om de kanalen zo te krijgen dat je makkelijk kan zappen. Maar het opnemen is alleen in MPEG formaat, met MPEG audio, en dan heb ik het niet over MP3 ;)

Asus Digital VCR werkt erg mooi, kanalen heb je makkelijk erin gezet, en dat werkt ook gewoon goed, alleen het opnemen is ook alleen MPEG formaat, en audio is zelfs met standaard WAV zwaar but. Ruis, blikkerig en meer van dat soort dingen, terwijl het bron geluid wel van goeie kwaliteit is.

Aan andere software heb ik ook nog dingen zoals, SageTV, NVidia and Ati software geprobeerd, maar SageTV werkt gewoon totaal niet intuitief, dus daar ben ik erg snel mee gestopt, en de NVidia en Ati software werken echt alleen met hun eigen kaarten, en niet zoals de Asus software ook met andere kaarten.

Maar, de hunt voor de perfecte TV Tuner/recorder/timeshift software gaat door. Ik zal niet rusten totdat ik zo'n stuk software heb gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik vind Fly 2000 TV al met al toch het beste alles-in-1 programma, TV + FM, stations instellen door frequentie in te tikken, opnemen met je eigen codecs :) opnamen instellen etc. Super. Het programma vergt in het begin wel even flink wat werk omdat je niet alles in een keer door hebt waar 't allemaal zit maar eenmaal de de praat is het geweldig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:32
deepspace schreef op 05 december 2003 @ 10:38:
iid leuk dit topic.

Ik zal ook het OS aanbod uitbreiden met linux.

Ik gebruik tvtime ( http://tvtime.sf.net )
[afbeelding]

Pro:
- Beeldkwaliteit van DScaler. Tvtime gebruik namelijk de dll's van Dscaler voor deinterlacing.
- Super OSD. Je kunt hier echt alles instellen wat je maar wil. Het is fading en ziet er strak uit.
- Tv gids integratie via xmltv. Dus op het OSD is te zien welk programma je aan het kijken hebt, en welk ernaa komt.
- voor meer pros: http://tvtime.sourceforge.net/why.html :P

Con:
- geen opname functie, dus geen timeshift e.a.
- relatief hoog CPU verbruik (op mijn dual tot 50%), maar dan heb je ook wat.
- Nederlandes zenderinstelling kan moeilijk via OSD, dus dat kan het beste via xml file edit. (gaat ook sneller als je er een frequentielijst bij hebt).

Voor gewoon relaxed goede kwaliteit TV kijken is dit dus ideaal! Hiervoor gebruikte ik altijd xawtv/motv, maar die was een stuk minder goed en fexibel. Voor het opnemen en timeshiften zijn er voldoende andere apps te vinden. Ik maak er geen gebruik van. Er zit op het moment wel een bugje in waardoor de tijd van sommige xmltv scripts voorloopt, maar dat zal er in de volgende versie wel uit zijn neem ik aan :)
Na flink wat geklooi (vind de BT848 support maar eens in de kernel als je niet het nodige van de I2C support selecteert) heb ik het draaiende gekregen, maar het probleem is dat ik een half-vullend beeld krijg. Het menu is geheel evenredig platter, maar de muis moet ik wel over het hele scherm (of venster) bewegen om het menu te bedienen. Ik verdenk de Voodoo3 ervan dat de overlay niet helemaal correct gaat.
Maar goed, is er een vergelijkbaar programma onder windows ('98 ) wat ook de programma informatie laat zien? Het moet wel een lichtgewicht applicatie zijn, want het gaat hier maar om een PI 200 (of eventueel een PII350)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
Ik heb een absoluut dieptepunt bereikt: Geen enkele TV kijk software doet het hier momenteel :(
Dscaler kan geen netten vinden, ChrisTV is verlopen, en Pinnacle Vision crasht bij het opstarten.. :( :(.
Weet iemand hoe je de 'alternative scanning method' van ChrisTV doet in Dscaler??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:11
Ik heb ook vele programma's geprobeerd. De meeste zijn in dit topic al aan bod geweest. Maar ik heb er nog 1 die ik zelf er fijn vind: iuVCR. DEze was tot voor kort geheel gratis, maar ik zag dat de nieuwe versie een trial voor 30 dagen is. Op de site www.iulabs.com is ie te downloaden. Hier staan trouwens ook getweakte bt878 drivers op. Ik heb ze geprobeerd met mijn Pinnacle PCTV Pro, maar heb ze niet echt aan de praat gekregen (ook niet erg lang mee lopen kloten moet ik toegeven).

Het grote voordeel van iuLabs vind ik dat je werkelijk alle codecs die op je computer geïnstalleerd staan kunt gebruiken om te capturen. Op deze manier heb ik veel codecs kunnen vergelijken op het gebied van kwaliteit icm formaat. (Ik capture nu vaak met DivX pro 5.1 omdat ik hiermee de verhouding kwaliteit van beeld met het formaat van het bestand (ca. 1 gig mer uur) het meest optimaal vind, maar ik hoor graag over betere codecs).
Voor mensen met grote harde schijven is het hierbij ook mogelijk om uncompressed te capturen (en eventueel later te comprimeren). De beeldkwaliteit vind ik vrij goed.

Tevens kun je met dit programma ook capturen vanaf je webcam via USB of vanaf je DV-camera via Firewire.

Er zit ook mogelijkheid bij om te schedulen, maar dit heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt.

Een nadeel is dat het volgens mij niet mogelijk om te timeshiften.

Zoals gezegd het ik thuis nog een freeware versie. Mochten mensen hierin geïnteresseerd zijn is die natuurlijk altijd te mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutervp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-01-2021
Ik gebruik nu sinds kort dagen Vodio. (www.vodio.com)
Gemaakt door een Nederlandstalige (!!) gast.
Voor een tweaker zoals mezelf : perfect. Het geeft je de mogelijkheid om te spelen met codecs (audio+video) en ook het programmeren van programma's werkt zoals nergens anders : je programmeert via het web, dit vangt je software dan op en record op die manier.
Zo kan je rustig overdag wat zitten schedulen, vodio neemt het 's avonds dan op.

Ik probeer nu rustig verder de ideale codec/resolutiecombinatie en kom er later op terug. (helaas kan ik de tv-tuner-drivers niet tweaken wegens (nog) niet ondersteund : hercules smart tv stereo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik gebruik ook iuVCR van www.iulabs.com
Ik heb zelfs een registratie key gekocht omdat het zo goed bevalt (plus met de dollarkoers is dat €25,- , is best te doen)

pro's:
- gebruikt alle codecs, in alle resoluties
- kanalen vinden is zeer eenvoudig (ik gebruik zelf een overzichtje met frequenties)
- Schedule functie, zeer uitgebreid en werkt goed, je kan makkelijk zeggen dat hij bijvoorbeeld elke dag friends moet opnemen, en elke zondag Ali G, dat doet hij braaf zo lang er HDD ruimte is
- Hele mooie balans tussen gebruiksgemak en mogelijkheden (je hoeft niet als een freak hele ingewikkelde fratsen uit te halen, maar het kan wel)
- Goede informatieve display tijdens het opnemen:
- Kb/s
- KB/s
- KB/m
- KB/h
- Vrije schijfruimte in KB
- vrije schijfruimte in tijd uitgedrukt
- etc

con's:
- (nog) geen timeshifting
- klein gemis in de schedule : je kan nog niet instellen dat hij alleen op weekdagen of alleen op weekenddagen een programma opneemt (tenzij je apart programmeert voor elke maandag, elke dinsdag etc)
- kan verder geen cons bedenken

Echt een heel stabiel stukje software, waar Pinnacle mij niet eens software kan leveren die uberhaupt opstart.

Ook een volwaardige opvolger voor mijn onlangs gestorven vhs.

PS. ook ik ben er na veelvuldig experimenteren uit gekomen dat voor mij op dit moment divx 5.1 de beste codec is om te capturen met goede kwaliteit (DVD) en redelijke bitrates (4-8mbit) en lage cpu load (<50%), maar als er een beter alternatief is hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-05 20:49
Heb momenteel weinig tijd mijn ervaringen met alle geprobeerde software te beschrijven, maar wil wel graag 2 nieuwe(?) programma's aandragen:
GotTV PVR: http://www.gottvpvr.com/ Is nog redelijk Beta, maar gratis en functioneert over het algemeen goed. Helaas heb ik er zelf nogal problemen mee op te nemen met dit programma.
BeyondTV: http://www.snapstream.com/Products/Products_PVS3.asp Helaas alleen een trial te downloaden, maar de software biedt zo'n beetje alles wat je je kunt wensen.

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95446

Het is trouwens wel gelul als iemand zegt dat het haarscherp beeld geeft want dat ligt altijd nog aan de bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Even mijn ervaringen heiraan toevoegen.

-Showshifter: Mooi, simpel, mediacenter achtige interface. Directe ondersteuning voor mijn ATI remote. Kanalen autodetectie deed het niet, en frequenties invoeren ging moeilijk(na het intikken van 1 nummer bevroor bij 10 seconden) . lijkt vreemd genoeg geen vcd's te kunnen afspelen (wel de dat file op de vcd, maar dan mist het menu.). Vreemd aangezien dvd's geen probleem zijn. Heeft leuke oplossing voor decoders waar fast forward niet werkt. Heb de tv-guide niet meer geprobeerd aan de gang te krijgen(meot met XMLTV plugin)

-winvodio. Lukt het wel een autdetect van frequenties te doen. Is goed geintegreerd met de tv-guide die als service op het web wordt aangeboden. Heeft meer een PC interface dan een TV interface. Heeft het echter gepresteerd 2 van de 3 ingestelde programma's niet op te nemen(Ok, ik gebruike dan ook de 2.0 beta). Heeft geen integratie met ati remote, en is daar niet voor gebouwd.

-Gottvpvr. Ziet er veelbelovend uit, maar het lukte me niet de tv zenders in te stellen en geluid in te stellen. Kan met een pluging (girder?) waarschijnlijk goed bediend worden met een remote. veelbelovend, maar nog niet klaar.

PS DIT IS EEN **KICK** van een oud topic.

[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 04-11-2004 15:48 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
Ah! Ik zat er (na een gedwongen reinstall) ook over te denken dit topic te kicken :). Wellicht binnenkort een uitgebreide post, maar nu ff kort: Ik heb ook nog geen ideale software gevonden. Ik gebruik nu voor kijken Chris-TV, die inmiddels een freeware versie hebben uitgegeven. De prof versie ziet er veelbelovend uit, ook qua opname opties, maar vind ik met $35 een beetje te duur..
Ik vind het erg vaag dat er voor zoiets algemeens als TV kijken toch geen goede progs te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Laatst online: 23:11
Anoniem: 95446 schreef op 01 april 2004 @ 15:28:
Het is trouwens wel gelul als iemand zegt dat het haarscherp beeld geeft want dat ligt altijd nog aan de bron.
Klopt, het is afhankeljik van de bron. Maar met verschillende programma's krijg je op dezelfde bron wel verschil in kwaliteit. Dit is één van de redenen bij mij om geen Vodio te gebruiken, omdat het beeld beduidend slechter is dan bijvoorbeeld iuVCR.

Ik ben na de introductie van MCE 2005, weer druk bezig om te kijken welke programma's ik op mijn HTPC ga draaien. Ben niet echt onder de indruk van MCE 2005 (weinig veranderingen met 2003 en 2004 en mijn PCTV-kaart wordt nog altijd niet ondersteund). Ben nu wel druk bezig met Meedio, hier komt ook een versie van met TV. Ik zal tzt mijn ervaringen hier posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54709

In het Topic
"Medion 42073 Tv Kaart (Philips 7134 Chipset)"worden ook een aantal progjes genoemd.

Ik zelf gebruik TVFM en i.c.m. ProMagic kanaalindeling software dit werkt perfect!
My react

Misschien dat TVFM ook werkt met andere TV kaarten of Chipsets.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128389

Laat ik dit topic maar weer eens een kickje omhoog geven!

Ik heb het nu eens doorgelezen, maar echt veel wijzer word ik er niet van. Kan een echte pro mij nu vertellen wat het beste programma is om TV zo goed mogelijk te laten zien en om mee op te nemen? ChrisTV komt vaak voorbij, maar (zoals ook al eerder werd genoemd); veel te duur.

Iemand goed(kop)e conclusie-tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-03 21:13
Ik ben op zoek naar een opname programmaatje waarbij je kan aangeven dat de opname in stukjes van XXX grootte moet worden opgeslagen. Ik wil Live 8 volledig opnemen en wil dat in stukjes van 4,5Gb hebben (voor het branden op DVD), welk proggie kan dat? Ik heb een ASUS 1340 TVkaart (hij komt uit een HP Pavillion)

PS: dit topic verdient een rotschop.

[ Voor 7% gewijzigd door its_Muppet op 29-06-2005 09:53 ]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

its_Muppet schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 09:51:
Ik ben op zoek naar een opname programmaatje waarbij je kan aangeven dat de opname in stukjes van XXX grootte moet worden opgeslagen. Ik wil Live 8 volledig opnemen en wil dat in stukjes van 4,5Gb hebben (voor het branden op DVD), welk proggie kan dat? Ik heb een ASUS 1340 TVkaart (hij komt uit een HP Pavillion)

PS: dit topic verdient een rotschop.
de meeste programma kunnen dit. Je wil overings geen files van 4,5 GB , want de DVD standaard staat files(!= films) van max 1 Gb toe.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 19:24
heeft iemand een idee wat er met www.vodio.com gebeurt is?

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-05 16:11
Webjunkie schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 00:36:
heeft iemand een idee wat er met www.vodio.com gebeurt is?
Werkt hier gewoon?

Heb trouwens op aanraden in dit topic Vodio geprobeerd, maar de kwaliteit van het kijken en opnemen is om te huilen. Ik krijg het beeld niet goed, het blijft wazig. Mooi programma, als de output kwaliteit beter zou zijn zou ik het zeker vaak gebruiken. :X

[ Voor 41% gewijzigd door MrLee op 30-07-2005 08:05 . Reden: Pertsoonlijke ervaring vergeten :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMadC
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-03 16:19
Wil je zeggen dat www.vodio.com gewoon te bereiken is voor jou? ik krijg toch echt een melding van de hoster dat het domein is verlopen en te koop is. Vorige week had ik nog contact met Rob-Jan, maar nu helemaal niets meer. Balen, want ik heb wel betaald voor WinVodio en m'n vodio.com account.

W∴K∴S∴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 19:24
dat zal je browser cache wel zijn ;)
probeer 'reload'
Heb trouwens op aanraden in dit topic Vodio geprobeerd, maar de kwaliteit van het kijken en opnemen is om te huilen. Ik krijg het beeld niet goed, het blijft wazig. Mooi programma, als de output kwaliteit beter zou zijn zou ik het zeker vaak gebruiken. :X
de kwaliteit van de opnames met vodio is hier gewoon goed.
beter dan vhs iig en dat is goed genoeg voor mij.
mss ligt het aan je tv kaart? met een pvr 350 iig geen problemen.

nah, ik hoop maar dat ze terug komen want ik ben (was?) 100% tevreden met vodio

edit:

inmiddels alweer een 'site is under construction and coming back soon' berichtje..
gelukkig maar[

[ Voor 9% gewijzigd door Webjunkie op 30-07-2005 16:03 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20603

Er is nog één stuk software dat nog niet genoemd is: MediaPortal.Dit is een 'kloon' van MediaCenter, alleen dan open source en gratis te gebruiken.

Pro's:
Ondersteunig voor veel hardware en afstandsbedieningen.
Time shiften werkt echt
XMLTV werkt redelijk goed, opnemen vanuit de tvgids.
Filters zijn makkelijk te kiezen voor opnames

Cons:
Configuratie is iet wat ingewikkeld, maar dat doe je maar één keer.

Conclusie:
Een goed stuk software dat volop in ontwikkeling is en goede support via hun forum en IRC.

Website:
http://mediaportal.sourceforge.net

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 20603 op 30-07-2005 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:32

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 128389 schreef op maandag 06 december 2004 @ 13:16:
Ik heb het nu eens doorgelezen, maar echt veel wijzer word ik er niet van. Kan een echte pro mij nu vertellen wat het beste programma is om TV zo goed mogelijk te laten zien en om mee op te nemen? ChrisTV komt vaak voorbij, maar (zoals ook al eerder werd genoemd); veel te duur.

Iemand goed(kop)e conclusie-tips?
Kijken: Dscaler (echt ongeevenaarde kwaliteit)
Opnemen: ligt eraan wat voor kaart je hebt, sommige tv-kaarten hebben een hardware mpg encoder aan boord, andere weer niet er zijn er zelfs met mpeg4 hardware encoders. Voor de hardware encoders ben je meestal aangewezen op de meegeleverde software. Voor de kaarten waar geen hardware encoders op zitten kun je meestal alle codecs gebruiken die op je pc aanwezig zijn (encoders dan, :) ) maar dan heb je een stevige pc nodig, het encoden moet realtime gebeuren nl.
Chistv werkt op heel veel kaarten (ook hw encoders) en doet het best goed een freeware mogelijkheid is bv virtualdub, als je die goed ingesteld krijgt werkt het perfect met alle filters die aanwezig zijn.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123617

Ok, vermits deze nog niet vermeld zijn:

voor te kijken: K!TV: is afgeleid van dscaler, maar vond mijn asus kaart meteen en is veel gebruiksvriendelijker.

voor op te nemen: nerovision express. Beste kwaliteit die ik ooit heb gehaald. Nooit desynch tss video en audio. Wel niet om te schedulen ofzo.

En mediaportal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Ik heb afgelopen week de PVR-500 gehaald van Hauppage en maar eens aan de slag gegaan met Windows Mediacenter (WMC). Het beeld vertoont helaas horizontale strepen op mijn computerscherm zogauw er iets horizontaal op de video beweegt. Daarnaast zit je met het .dvr-ms formaat wat maar lastig te bewerken bleek. (eerst moeten omzetten naar mpg).

Ik heb 2 trials gedownload naar aanleiding van deze topic.

Showshifter heeft nogsteeds (vergeleken met de info op de 1e pagina van deze topic) zijn voor TV bestemde looks à la mediacenter. De functies zijn alleen slecht te vinden omdat gebruik wordt gemaakt van onduidelijke pictogrammetjes en een rommeligere indeling als die van het bekende mediacenter. Wel heb je keuze uit zeer veel formaten om opgenomen videobeelden weg te schrijven.

Chris-TV is er flink op voorruit gegaan vergeleken met de info op de voorpagina. Ook hierbij kun je kiezen uit veel verschillende formaten om je video weg te schrijven en is het nu ook uitgebreid met timerfunctie en een prima timeshift. (beter dan die van WMC). In tegenstelling tot bij het mediacenter en showshifter vertoonden de beelden bij Chris-TV geen horizontale strepen. Ik heb ook een stukje video gecaptured met deze trial-software. Het resultaat was een mooi .mpg bestandje. Tenminste, in Windows Mediaplayer, want mijn videobewerkingsprogramma's waren er niet blij mee en hielden er spontaan mee op na het laden van dit bestand.

De problemen die ik ben tegengekomen kunnen natuurlijk aan de instellingen liggen. Ik heb nog niet veel getweaked met de programma's, maar zoals ik er nu tegenaan kijk ga ik voor Chris-TV. Verreweg de meeste mogelijkheden en toch overzichtelijk weergegeven.

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130794

Ik heb dus ChrisTv geprobeerd maar nu heb ik geen geluid.
Wel gewoon haarscherp beeld maar geen geluid. Ik heb zitte klote met die driver settings maar dat hielp nog niks.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Laatst online: 18-05 18:21
Voor meer software voor zowel Windows als Linux:

http://www.tv-cards.com/apps.php

Ben nu wat verschillende programma's aan het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaPenT
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-05 19:46
Tot nu toe vind ik K!TV het fijnste, direct goed beeld en geluid.
Toch kan het beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phamoen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-04 11:16
Erg gaaf dat dit topic het nog steeds doet.
Ben zelf bezig met mijn nieuwe capture kaart op een 'oude' PC Athlon 1300 256 mb om er een HTPC van te maken.
Showshifter trail wil mijn kaart niet pikken (wel beeld geen geluid) en Media portal loopt hij te traag voor.

Dscaler doet het goed, lekker instelbaar etc (alleen nog niet werkend met Afstandsbediening.)
Ik ga nu K!TV proberen.

Iemand suggesties waarmee ik mijn AFstands bediening hiermee goed werkend krijg en misschien een prog wat showshiften ondersteund op basis van Dscaler, ik sta open voor suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201915

een supper topic!
ik heb namelijk een nieuwe flatscreen gekocht, en die is breed beel :)
maar wintv liet niet het niet breedbeeld zien, over mijn hele schem
nu heb ik er weer een paar progamma's bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

Oud topic... Overzicht in eerste post is niet meer actueel te noemen :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Pagina: 1