DV encoder Vdub deinterlace

Pagina: 1
Acties:

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb een bewerkt dv filmpje van 5 minuten en wil dit deinterlacen voordat ik het omzet naar mpeg1. Ik probeer dit nu te doen met VirtualDub, maar ik kan hier niet in dv formaat blijven. Hij moet het naar uncompressed (rgb) avi exporteren omdat de dv coded (miroVIDEO DV 300) niet gebruikt kan worden omdat Vdub niet het 'compatable format' kan vinden 'possible reasons: codec may only support yuv, codec might be locked, codec might be decrompression only'. Verder ben ik ook niet helemaal tevreden met de deinterlace resultaten. Ik gebruik nu de smart deinterlace van Donald Graft.

Weet iemand waar ik een dv codec kan vinden die dit wel aankan en weet iemand goede instellingen voor de deinterlace filter?

[ Voor 17% gewijzigd door e1f op 05-12-2003 03:22 ]

Verwijderd

neem hier eens een kijkje voor info over deinterlacing :www.doom9.net

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Er is trouwens wel een directshow filter voor DV, alleen is die wel commercieel, maar een testersie is wel te downloaden, weet alleen niet meer precies waar... Dan kun je ook gewoon DV gebruiken in Vdub.

Kan Vdub niet ook gebruik maken van de deinterlace filters van Dscaler via een plugin? Deinterlace is toch altijd lastig omdat je eigenlijk achteraf een 50 fps stream overhoud (i.p.v 25) als je het echt goed wil doen. Kijk ook eens hier voor veel info (inclusief tutorial, denk beter dan doom9): http://www.100fps.com/

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 05-12-2003 10:05 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

[...verkeerd knopje 8)7 ...]

[ Voor 96% gewijzigd door voodooless op 05-12-2003 10:04 ]

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik vind 'm inderdaad een stukje beter dan die van doom9, met die twee bij elkaar en nog meer proberen kom ik er uiteindelijk wel uit. Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat ik in Vdub niet in DV kan uitvoeren. Het rare vind ik dat die dat in premiere etc. wel kan. Heb ik dan een andere dv codec nodig? En waar zou ik die dan kunnen vinden?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Premiere heeft een eigen DV codec niet op directshow gebasseerd. Ik geloof dat je met de codec van mainactor wel gewoon DV kan outputen via Vdub.

Pagina: 1