Toon posts:

[Javascript] Email form verdeeld over 2 pagina's *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben al enige tijd hard bezig een email form te maken voor het toevoegen van email adressen aan mijn mailinglist. Het wil helaas nog niet lukken, alle hulp is dus van harte welkom!!! _/-\o_

Op de homepage heb ik een form met daarin een textboxje en twee links naar de volgende pagina's (één voor inschrijven en de andere voor uitschrijven). Onderstaande code staat hierbij op de homepage verspreid over een tabel maar binnen de form tags.

code:
1
2
3
4
<form name="emailform" method="POST" action="http://www.mijnsite.nl/cgi-bin/formulier.cgi">
<input name="emailadres" type="text" dir="ltr">
<input type="hidden" name="email" value="required">
<td><a href="/succesin.htm" onMouseOut="MM_swapImgRestore()" onMouseOver="MM_swapImage('mijnsite202_r7_c2','','/Images/mijnsite202_r7_c2_f2.jpg','mijnsite202_r8_c3','','/Images/mijnsite202_r8_c3_f2.jpg',1)">[img]"/Images/mijnsite202_r8_c3.jpg"[/img]

Op de tweede pagina wordt nogmaals bevestigd dat je je email adres hebt ingevuld en wat de privacy policy etc. De bedoeling is om het email adres mee te nemen vanaf de vorige pagina en deze te gebruiken voor het toevoegen van aan de mailinglist.

code:
1
2
3
4
5
6
<form name="emailform" method="POST" action="http://www.mijnsite.nl/cgi-bin/formulier.cgi">
<input type="hidden" name="email" VALUE=%request.emailform("email")%> 
<input type="hidden" name="recipient" value="join@listhost.nl"> 
<input type="hidden" name="subject" value="listhost aanmelding">
<input type="submit" name="subscribe" value="Inschrijven" align="centre">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.mijnsite.nl">

Het grootste probleem is denk ik de tweede regel hierboven, de value request. Deze heb ik ook van dit forum, maar wellicht met verkeerde syntax....

De redirect werkt en het lijkt alsof hij ook info naar het formulier verzend.

Heeft iemand een suggestie hoe dit wel kan werken? :?

Alvast bedankt!

Ervino

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Dat werkt alleen als je een server met ASP gebruikt. Je hebt het dan nog niet goed gedaan.

code:
1
<input type="hidden" name="email" value="<%request.emailform("email")%>">

Hoe de ASP syntax verder precies is kan ik je niet vertellen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:30

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk dat je dat emailadres via GET moet meegeven naar je 2e pagina, en daar met javascript zal moeten uitlezen om 'm in die input te zetten. Als je verder geen mogelijkheden hebt mbt serverside scripting zie ik weinig andere mogelijkheden...

Intentionally left blank

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

crisp schreef op 05 december 2003 @ 01:20:
Ik denk dat je dat emailadres via GET moet meegeven naar je 2e pagina, en daar met javascript zal moeten uitlezen om 'm in die input te zetten. Als je verder geen mogelijkheden hebt mbt serverside scripting zie ik weinig andere mogelijkheden...
Ik weet er wel een paar:
• De waarden naar een (onzichtbaar) frame overzetten en ze op de volgende pagina weer uitlezen
• Alles in een cookie stoppen en die weer uitlezen
• De twee pagina's "faken", dat het eerste deel verdwijnt bij een "submit" (afvangen met javascript) en het tweede deel zichtbaar wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Johnny op 05-12-2003 01:25 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
ddc schreef op 05 december 2003 @ 01:16:
Dat werkt alleen als je een server met ASP gebruikt. Je hebt het dan nog niet goed gedaan.

code:
1
<input type="hidden" name="email" value="<%request.emailform("email")%>">

Hoe de ASP syntax verder precies is kan ik je niet vertellen.
Ik heb dit veranderd, maar krijg dan wel "> op mijn pagina te zien. asp is trouwens geen probleem.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:30

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 01:25:
[...]

Ik heb dit veranderd, maar krijg dan wel "> op mijn pagina te zien. asp is trouwens geen probleem.
dan moet je andere quotes gebruiken - dubbele quotes binnen dubbele quotes kan niet zomaar, en je action van je 1e form wijzigen en je formulier daarnaar submitten in plaats van gewoon linken (tip: input type="image")
Maar goed, als we het over ASP gaan hebben, dan moet deze inderdaad naar de buren...

W&G --> P&W dus :)

[ Voor 14% gewijzigd door crisp op 05-12-2003 01:30 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op 05 december 2003 @ 01:20:
Klinkt ook prima, zou alleen niet weten hoe dat eruit moet komen te zien.

Weet je misschien een voorbeeld waarbij dit gebruikt wordt?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Als ASP geen probleem is kun je dat beter gebruiken dan javascript. Het is bovendien ook makkelijker.

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 01:25:
[...]

Dit zijn een van de basics van ASP, en als je dit nog niet onder de knie hebt is het misschien handig dat je eerst eens een tutorial doorneemt. ;)
Op MSDN is er ook een duidelijke reference te vinden over welke objecten je in ASP 3.0 allemaal tot je beschikking hebt.

Met betrekking tot je probleem; dit is de manier waarop je asp code in je html verwerkt:
ASP:
1
<input type="hidden" name="email" value="<%=Request.Form("email")%>">

[ Voor 6% gewijzigd door DeverauX op 05-12-2003 07:36 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

quote ipv edit |:(

[ Voor 97% gewijzigd door DeverauX op 05-12-2003 07:35 ]

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Topicstarter
DeverauX schreef op 05 december 2003 @ 07:32:
[...]

Dit zijn een van de basics van ASP, en als je dit nog niet onder de knie hebt is het misschien handig dat je eerst eens een tutorial doorneemt. ;)
Op MSDN is er ook een duidelijke reference te vinden over welke objecten je in ASP 3.0 allemaal tot je beschikking hebt.

Met betrekking tot je probleem; dit is de manier waarop je asp code in je html verwerkt:
ASP:
1
<input type="hidden" name="email" value="<%=Request.Form("email")%>">
De tutorial zal ik inderdaad even doornemen, bedankt. Moet trouwens de waarde op de eerste pagina submitted zijn, voordat je die op de tweede pagina ophaalt?

Ik ben erg nieuw hiermee en ook al heb ik met andere talen (Cobol) wel ervaring, heb ik nog een beetje moeite met verschillende talen die met elkaar samenwerken.
Er hoeft dus geen ASP in de eerste form te staan, toch? Bovenstaande losse comando zou dus moeten volstaan? :?

Ik zie het licht nog wel, maar tot dan |:(

Verwijderd

Topicstarter
Bij navraag bleek mijn provider toch niet asp te ondersteunen. :( :( :(

Weet iemand hoe bovenstaande kan in Javascript? Het gaat dus alleen om het ophalen van een value uit een andere form op de vorige pagina.

Maak me gek 8)7

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 15:53

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Je kan een extra frame (0%) maken op je pagina, daarin een hidden field zetten. dan vanaf pagina 1 Die hidden value in dat veld zetten. en dan in pagina 2 die value weer ophalen..

Misschien moet je nu ff een move naar /13 aanvragen

Verwijderd

Als je het eerste form met GET verstuurt kun je dat in JS met unescape(location.search) ophalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 12:00 ]

• mark117
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:19

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 11:57:

Weet iemand hoe bovenstaande kan in Javascript? Het gaat dus alleen om het ophalen van een value uit een andere form op de vorige pagina.

Maak me gek 8)7
Nou... als we het weer over Javascript gaan hebben krijgt crisp 'm terug hoor :D

Professionele website nodig?

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

De meest logische oplossing lijkt mij: verdeel het formulier in twee fieldsets, die je dan met een "volgende/vorige stap"-knop kunt verwisselen.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 11:57:

Maak me gek 8)7
je submit het eerste form naar een cgi-script,
is dat misschien een perl script, als je daarover meer informatie kan geven, kun je dat hoogstwaarschijnlijk gebruiken.

met bv. cgi-lib.pl als library kan je alle gesubmitte waardes direkt zelf ook benaderen:
http://cgi-lib.berkeley.edu/

javascript toepassen is volgens mij volledig onwenselijk, je wilt niet afhankelijk zijn voor serverside toepassingen van clientside scripting (javascript is goed voor dynamische effecten of voor eerder layout technische zaken, maar je moet het niet gaan gebruiken voor critical punten).

mocht je werkelijk er niet zonder komen, het zou misschien een optie zijn om net voor de submit de waarde ook weg te schrijven in een cookie en dan in de volgende pagina dit cookie weer uit te lezen, dan voorkom je dat je die lelijke GET-method moet gebruiken
(GET is enkel bedoeld voor het opvragen van Data afhankelijk van meegetsuurde waardes, niet voor scripts die werkelijk veranderingen uitvoeren, wat een mail versturen wel is)

[ Voor 37% gewijzigd door RM-rf op 05-12-2003 13:44 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1