Ik heb het volgende probleem:
Ik wil een rectangle tekenen die bijv eerst 50 bij 50 is en vervolgens 40 bij 50 wordt en dan 30 x 50 etc etc.
wat is nu het probleem:
ik maak een rectangel
rectangle1 : Trect;
rectangle1.left :=0;
rectangle1.right:=50;
rectangle1.bottom:=0;
rectangle1.Top:=50;
canvas.draw.rectangle(rectangle1);
en dan door bijv een for loop je die rectangle1.right met 10 af te laten nemen.
Als je dit doet dan blijft de originele rectangle van 50x50 nog gewoon op het scherm staan, in java heb je hier een repaint voor. In delphi heb je ook een repaint maar dat werkt niet zo als in java. Ik heb ook met invalidateRect geprobt maar dit heeft ook geen vruchten afgeworden.
Het is dus de bedoeling dat je de rect steeds 10 kleiner ziet worden zonder dat je de afbeelding van de vorige nog ziet staan. Hoe moet dit ook alweer.>>>???
Ik wil een rectangle tekenen die bijv eerst 50 bij 50 is en vervolgens 40 bij 50 wordt en dan 30 x 50 etc etc.
wat is nu het probleem:
ik maak een rectangel
rectangle1 : Trect;
rectangle1.left :=0;
rectangle1.right:=50;
rectangle1.bottom:=0;
rectangle1.Top:=50;
canvas.draw.rectangle(rectangle1);
en dan door bijv een for loop je die rectangle1.right met 10 af te laten nemen.
Als je dit doet dan blijft de originele rectangle van 50x50 nog gewoon op het scherm staan, in java heb je hier een repaint voor. In delphi heb je ook een repaint maar dat werkt niet zo als in java. Ik heb ook met invalidateRect geprobt maar dit heeft ook geen vruchten afgeworden.
Het is dus de bedoeling dat je de rect steeds 10 kleiner ziet worden zonder dat je de afbeelding van de vorige nog ziet staan. Hoe moet dit ook alweer.>>>???