Toon posts:

sweex router in combinatie met @home geeft storingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

heb problemen met mijn netwerkverbinding, deze valt meerdere keren per dag ineens uit , en kan totaal geen verbinding krijgen met het internet.

Nu heb ik gehoord dat het probleem kan liggen tussen mijn router (breedband router sweex ) in combinatie met het oude modem van @home, de com 21.

Dit zou verholpen kunnen worden door de nieuwe modems van home, de motorola??

Alles brand gewoon op mijn router en modum,maar plotseling valt alle verbinding dus weg

ra ra hoe kan dit??

Heeft iemand hier ervaring mee of kan me tips geven

zou ik erg fijn vinden, want ik wordt er zo langzamerhand een beetje hopeloos van

groetjes

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
Met alleen een leuk verhaal kunnen we weinig beginnen.
een aantal aanwijzigingen:
- Heb je al eens gekeken voor een nieuwere firmware voor in je router ?
- staat er een DoS bescherming / firewall in de router aan ?
- is er veel activiteit voordat het uitvalt ?
- statisch of dynamisch IP op je router ingesteld ? (probeer eens te switchen)
Wat je aangeeft van je modem (en geen modum) over je COM21 en de motorola... opzich zou iedere router met beide modems moeten kunnen werken. Motorola heeft alleen een ingebouwde DHCP server, iets wat je Sweex ook aan zou moeten kunnen zonder.
Zet verder eens je instellingen van je router hier neer en kijk ook eens wanneer je verbinding wegvalt....

PS. ik wil je ook wel graag de groetjes doen, net zoals jij onderaan je post maar zoiets doet men normaal niet op een forum, lees eens voor de gekkigheid de nettiquette (of hoe je dat schrijft :X)

[ Voor 13% gewijzigd door Mr.CeeJay op 05-12-2003 00:44 ]

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

Topicstarter
Mr.CeeJay schreef op 05 december 2003 @ 00:43:
Met alleen een leuk verhaal kunnen we weinig beginnen.
een aantal aanwijzigingen:
- Heb je al eens gekeken voor een nieuwere firmware voor in je router ?
- staat er een DoS bescherming / firewall in de router aan ?
- is er veel activiteit voordat het uitvalt ?
- statisch of dynamisch IP op je router ingesteld ? (probeer eens te switchen)
Wat je aangeeft van je modem (en geen modum) over je COM21 en de motorola... opzich zou iedere router met beide modems moeten kunnen werken. Motorola heeft alleen een ingebouwde DHCP server, iets wat je Sweex ook aan zou moeten kunnen zonder.
Zet verder eens je instellingen van je router hier neer en kijk ook eens wanneer je verbinding wegvalt....

PS. ik wil je ook wel graag de groetjes doen, net zoals jij onderaan je post maar zoiets doet men normaal niet op een forum, lees eens voor de gekkigheid de nettiquette (of hoe je dat schrijft :X)
wat zijn we belerend zeg
advies :geef een nieuweling eens een kans _/-\o_

Verwijderd

Ja, ik heb ook echt precies hetzelfde probleem..
Bij mij staat alles op dynamisch.
Enige wat ik ingesteld heb ik dat ding, is mijn PC naam(dus cp....-a).
De nieuwe firmware heb ik ook al(van sweex site).
Maar kan wel zeggen dat het echt irritant is als je aan het internetten bent, en je verbinding telkens uit valt..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 13:04:
Ja, ik heb ook echt precies hetzelfde probleem..
Bij mij staat alles op dynamisch.
Enige wat ik ingesteld heb ik dat ding, is mijn PC naam(dus cp....-a).
De nieuwe firmware heb ik ook al(van sweex site).
Maar kan wel zeggen dat het echt irritant is als je aan het internetten bent, en je verbinding telkens uit valt..
Er blijkt veel nutteloze data over het @home netwerk te gaan, zelfs als alle pc's uitstaan en enkel mijn router dan blijft er zeer veel verkeer zijn. Het zou kunnen dat je router op het onbekende verkeer vastloopt of dat @home zelf vastloopt.
heb problemen met mijn netwerkverbinding, deze valt meerdere keren per dag ineens uit , en kan totaal geen verbinding krijgen met het internet.
Valt de verbinding ook weg tussen de computers achter de router of heb je gewoon geen internet meer?
Nu heb ik gehoord dat het probleem kan liggen tussen mijn router (breedband router sweex ) in combinatie met het oude modem van @home, de com 21.
Ik heb zelf meer vertrouwen in de Com21 modem dan de nieuwe motorola. De Com21 heeft toch 3 jaar mijn internet verwerkt.

Probeer eens een statisch ipadres in te stellen en kijk tijdens een uitvaller of je jou gateway kan pingen(niet de router als gateway, maar die achter jou router hangt bij @home, bij mij was dat 217.120.20.1 of iets in de richting, moet je even een tracert naar www.tweakers.net uitvoeren, de 1e hop is je gateway(meen ik). Dat zal ook wel in de WAN config van je router staan (de gateway bij je isp).
code:
1
2
3
4
5
6
7
Windows NT/2k/XP
start->uitvoeren->cmd [enter]
tracert www.tweakers.net [enter]

Windows 9x/ME
start->uitvoeren->command [enter]
tracert www.tweakers.net [enter]

Als je die wel kan pingen maar geen internet hebt dan is je probleem @home. Als ik vragen mag, op welke afdeling zit jij aangesloten? Is dat toevallig Den Bosch?
Ga naar -> http://www.kingofdos.com/ip.php en kijk of er toevallig dbsch1 ofzo in je hostname staat. Zoja dan is dat je probleem.

offtopic:
Ik ben zelf per 31-12-2003 geen abbonee meer van @home, ik kon er niet meer tegen met al die uitvallers. Ik zit nou met een Demon ADSL 2048/1024 lijn.

Verwijderd

er staat op de site van sweex ook dat de LB000020 router niet werk met @home. De mijne werkt wel met @home, ik heb gelukt. Dat is puur toeval, in 1 van de 10 gevallen werktie maar ofzo... is niets aan te doen, behalve ruilen voor een andere router (LB000021 bijvoorbeeld)

Verwijderd

Waar staat da ergens???
Ik heb hem niet kunnen vinden op Sweex site hoor..

• Soesje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-08-2025

Soesje

is ook zo

dat met die 020 en 021 staat onder produkten (router +4 ports switch)

Ik heb dus ook hetzelfde probleem, als alle pc's uitstaan zeer veel verkeer (te zien op modem en router). Enige verschil is dat ik via een server van de Universiteit zit en die weer op essent (@home)

Ik ga kijken of ik mijn 020 kan omruilen voor de 021... Het uitvallen is bij mij niet zozeer het probleem maar ik heb veel time-outs in de vorm van het hangen bij het openen van een internet pagina en shoutcast problemen

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb hier een 021 versie maar ik krijg em met geen mogelijkheid op @hmoe netwerk.

De instellingen zijn naar mijn idee goed, maar toch kom ik niet op het internet, ik kom echter wel op de router zelf.

Wie-O-Wie kan mij daar een zinnig antwoord op geven?

of zal ik de verkoper uitnodigen om het zelf even te fixen?

Verwijderd

Hoi, had ook het probleem dat internet wegviel.

Je moet naar de "general setup" gaan van je router.
Selecteer NAT

Hierin zie je staan uPnP

enable deze met een vinkje op enable.

Sluit alles weer af en start je brouwser opnieuw

Als het goed is, is het probleem nou verholpen.

Succes
Pagina: 1