Wat ik wel zou willen weten is het volgende. Ik heb nu een TFT met de beeldafmetingen van 1280 x 1024. Dat is 5:4, en het scherm is fysiek ook 5:4. Maar als ik daarop een andere resolutie wil weergeven, wil ik dat het lieft in 4:3. Bij nVidia kan ik dat in de driver instellen. 1280 x 960 wordt dan weergegeven met een kleine zwarte balk boven en onder, zodat elke pixel ook echt 1 pixel is op het scherm, en niet wordt uitgerekt. Dat truukje zit verstopt bij
Control Panel -> Display -> Settings -> Advanced -> GeForce xxx ->
Device Settings -> Device Adjustments

Ik wil volgend jaar een andere videokaart gaan aanchaffen, en overweeg om een Ati te kopen. Ik zou wel eerst willen weten of de drivers van Ati deze functionaliteit ook kennen, met andere woorden: kan een Ati dat ook? Ik kom het in de online manual (pdf) van bijvoorbeeld de 9800XT niet tegen.
Control Panel -> Display -> Settings -> Advanced -> GeForce xxx ->
Device Settings -> Device Adjustments
Ik wil volgend jaar een andere videokaart gaan aanchaffen, en overweeg om een Ati te kopen. Ik zou wel eerst willen weten of de drivers van Ati deze functionaliteit ook kennen, met andere woorden: kan een Ati dat ook? Ik kom het in de online manual (pdf) van bijvoorbeeld de 9800XT niet tegen.