AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch
[list]• Hoogwaardige VGA CCD-sensor
• USB-snoer van 2,7 meter
• Ingebouwde microfoon
• Video-opname: tot 640 x 480 pixels
• Foto-opname: tot 1280 x 960 pixels (geïnterpoleerd)
• Framefrequentie: tot 30 frames per seconde (op aanbevolen systeem)
• Dankzij de mechanische pan- en kantelfunctie kan de webcam fysiek 128 graden van links naar rechts draaien (voor een horizontaal zicht van bijna 180 graden), en 54 graden van boven naar beneden (voor een verticaal zicht van bijna 90 graden).
Bij de philips ToUcam II Pro staat helaas geen fps genoemd. Op deze site staat echter dat deze 60fps bedraagt.
Qua fotoresolutie is Logitech zo eerlijk te vermelden dat de geïnterpoleerde opname 1280×960 pixels heeft. Bij de Philips staat niet vermeld of dit wel of niet geïnterpoleerd is. Deze site verteld echter dat dit door interpollatie gehaald wordt.
Conclusie: de Philips heeft iets betere kwaliteit video, qua foto's maakt het niet uit en de Logitech ziet er beter uit (dat ben ik met je eens). De kezue is aan jou...
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ja het was een redelijk moeilijke keus maar omdat ik zelf bij dynabyte werk zag ik die sphere draaien en dacht ik van dit is echt een mega-cool ding....breinonline schreef op 05 december 2003 @ 10:20:
De logitech Sphere kan 30 beeldjes per seconde. De specifikaties van de site:
[list]• Hoogwaardige VGA CCD-sensor
• USB-snoer van 2,7 meter
• Ingebouwde microfoon
• Video-opname: tot 640 x 480 pixels
• Foto-opname: tot 1280 x 960 pixels (geïnterpoleerd)
• Framefrequentie: tot 30 frames per seconde (op aanbevolen systeem)
• Dankzij de mechanische pan- en kantelfunctie kan de webcam fysiek 128 graden van links naar rechts draaien (voor een horizontaal zicht van bijna 180 graden), en 54 graden van boven naar beneden (voor een verticaal zicht van bijna 90 graden).
Bij de philips ToUcam II Pro staat helaas geen fps genoemd. Op deze site staat echter dat deze 60fps bedraagt.
Qua fotoresolutie is Logitech zo eerlijk te vermelden dat de geïnterpoleerde opname 1280×960 pixels heeft. Bij de Philips staat niet vermeld of dit wel of niet geïnterpoleerd is. Deze site verteld echter dat dit door interpollatie gehaald wordt.
Conclusie: de Philips heeft iets betere kwaliteit video, qua foto's maakt het niet uit en de Logitech ziet er beter uit (dat ben ik met je eens). De kezue is aan jou...
Nu heb ik hem ook gekocht en vind het zeker wel een leuke cam alleen dat face-tracking werkt soms echt niet mee want hier en daar richt ie zich zomaar op de televisie.... en dan gaat ie daar op 300 % inzoomen.
Dat is erg vreemd en de cam reageert erg langzaam terwijl die gewoon op usb 2 staat. En handmatig installeren kan ook al niet.... Moet ECHT op de huis-tuin-keuken manier door eerst de software te installeren en dan de kabel er in te steken. Ok dat is echter nog geen probleem maar zodra er reclame bij wordt gepropt en de software gebundeld wordt met de hardware driver denk ik echt van waarom kan ik gewoon zelf niet een driver los installeren van het hele logitech programma af.
Voor de rest een prima cam alleen vind ik het te duur voor zo'n apparaat.
Ik overweeg ook op gewoon een normale cam te kopen voor op me scherm en die ook facetracking bevat maar niet zo erg veel moet bewegen als de sphere.
Ik zat te denken aan de : "Logitech Quickcam pro 4000 "
Of is het alsnog aan te raden om voor die philips te gaan
En het nadeel van de philips vind ik dat ie zo lelijk is.... vind logitech er veel meer charme aan geven
[ Voor 8% gewijzigd door hives op 07-12-2003 05:22 ]
AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch
Verder vind ik persoonlijk facetracking niet zon belangrijke eigenschap; je zit toch achter je monitor, neem ik aan
Aan de andere kant vind ik die logitech wel weer heel cool deruit zien (op foto's) en heeft-ie een hoog gadget gehalte. Die van Philips is misschien iets meer beide benen op de grond.
hmmm niet gezien dat hives al een keuze had gemaakt...
[ Voor 6% gewijzigd door SEFje op 08-12-2003 06:33 ]
Verwijderd
De cam motorisch gericht worden, de face tracking. Wat ik graag wil weten, kan je de cam ook op andere manieren besturen?
Het lijkt me leuk om via me website de cam bestuurbaar te maken. Ik kan niks vinden op de logitech site.
Groeten,
Dat wil ik ook wel eens weten, ik kan er ook niks van vinden.Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 13:50:
Ik zit ook te denken aan de sphere van Logitech.
De cam motorisch gericht worden, de face tracking. Wat ik graag wil weten, kan je de cam ook op andere manieren besturen?
Het lijkt me leuk om via me website de cam bestuurbaar te maken. Ik kan niks vinden op de logitech site.
Groeten,
Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.
Ik heb al diverse pogingen gedaan met diverse cams met inbuild mic maar wat ik laatst mee maakte was echt te bizar voor woorden.
Ik had dus een logitech quikcam zoom en om 1 of andere reden bleef er een storende brom in het geluid zitten.
Dus de mic incl cam verwijderd van eventuele magnetische bronnen maar niks hoor.
De recording level van de mic op nul gezet maar nog steeds die brom.
Ik ben nu dus van plan die sphere aan te schaffen maar ben benieuwd naar de results van de inbuild mic of mss een eventuele oplossing?
Verwijderd
Hij volgt je bes wel goed met die face tracking system.. alhoewel je natuurlijk niet al te snel moet bewegen
En op de antwoord van een vraag.. Je kan hem wel besturen! Dus met pijltjes kan hij 180 graden horizontaal en verticaal besturen! Echt werkelijk supers..
Wat de microfoon betreft, ik weet zelf niet of het een goede kwaliteit is.. maar de meeste mensen kon mij goed verstaan, duss.. Je mag het ook met mij uit testen als je wilt.. (voeg anders mij op msn toe om het uit te testen)
Het beeld is op zich wel goed, er is wel wat ruis, maar op zich wel goed..
Verder ben ik er echt tevreden mee
@hierboven:
Dat je hem kunt besturen is heel mooi, maar wat we willen weten is of je hem 9de Logitech Sphere) via een webpagina kunt besturen. Dus zijn de drivers aan te spreken via een of ander webscript/applet?
Iemand?
[ Voor 5% gewijzigd door ElCondor op 24-03-2004 18:02 ]
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
hoe is de creative nx ultra to deze 2 (heeft ook een ccd)?
Verwijderd
De mooiste webcam is toch wel die Sphere, heb hem zelf ook gezien op de hccbeurs afgelopen jaar.
Krijg nog van de belasting geld terug
Mooi ding
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
de nx ultra heeft kennelijk een mindere beeldkwaliteit bij normaal licht (wel goed bij weinig licht). heb verder niets slecht's kunnen vinden over de 4000...
FYI volgens mij doen alle ccd cams op dit moment 320x240@60fps en 640x480@30fps
Beauty is in the eye of the beerholder
heel goed beeld bij veel en weinig licht (in het donker met alleen het licht van mijn tft:P).
ben tevreden...
Verwijderd
Sinds dat ik de nieuwe drivers er op heb gezet , duurt het kei lang voordat hij opstart.
Ook kon ik Audigy2 niet meer installeren. Heb daarna maar format c gedaan , en ben opnieuw begonnen. Toen eerst Audigy2 geinstalleerd, en daarna de cam. Nu werkt alles lekker
Super mooi beeld, af en toe is de cam me wel ff kwijt haha