Toon posts:

Divx huiskamer bak: te langzaam?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een systeempje geklust van wat overgebleven onderdelen die we nog hadden liggen (pentium@375, viper 550, 128MB, 2GB, 8GB) met tv-out met als doel een huiskamerbak van te maken om films mee te kijken.
Nou lukt het hem net niet om films soepel af te spelen ook niet als ik ze op de net geformateerde tweede harde schijf zet (liefst doe ik het over het netwerk).

Ik had er winxp op gezet aangezien een andere bak bijna identieke bak (P3@450) geen problemen heeft met soepel filmpjes afspelen onder winxp zelfs als ik andere programma's nog heb lopen (moet soms wel de priority hoger zetten :) )

Nou is mijn vraag, wat zou ik nog kunnen proberen om met deze hardware het wel te laten lukken? ander os ? ander proggie (gebruik nu WMS of Bplayer)?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
De regel is dat DivX pas normaal spelen vanaf 400 MHz. Nu zit je daar met deze bak net onder. Daardoor zul je sommige DivXjes wel goed en anderen niet goed af kunnen spelen, zeker door de combinatie met Windows XP. Wat je het best kan doen is Linux of iig. Windows 2000 erop zetten en alle overbodige services uitzetten.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Je zou kunnen proberen nog wat over te klokken. Of heb je dat al gedaan, gezien de 375 Mhz..? Timings voor geheugen etc, alle kleine beetjes kunnen helpen

Defragmenteren, kán soms beetje helpen en de windows zo klein mogelijk maken door uitschakelen van enkele clients..

Software kan ik je verder helaas niet echt mee helpen..

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:50
Staan je HDD's wel op DMA?

En heb je ook meerdere films geprobeert?

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik al bang voor :D , heb onwijs veel moeite gehad met die bak om de netwerkkaart aan de praat te krijgen dus had eigenlijk niet zo'n zin om het OS te vervangen, maar in iedergeval bedankt voor je post.

Ken je toevallig nog een goede site waar eens duidelijk wordt aangegeven welke services allemaal uit te schakelen zijn?

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 00:20:
- Ik heb onlangs een systeempje geklust van wat overgebleven onderdelen die we nog hadden liggen (pentium@375, viper 550, 128MB, 2GB, 8GB)

- bijna identieke bak (P3@450)
ik raak een beetje in de war door die 2 zinnen. Wat voor pentium is je divx bak nu? P1 of P3?

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:29
Ik heb hier eens op een P2 350 Win 98 rel2 met de standaard divxplayer zonder probs films kunnen kijken hoor.
Moest wel niets anders laten draaien op de achtergrond maar het ging wel.
Wmp sucks en gebruikt veel teveel geheugen vandaar de standaard player van divx (krijg je erbij als je de divx driver vanaf de site installeerd)

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

probeer eens de tweaker search,
ik heb al eens een dergelijk topic gelezen,

en daar was vermelding van een klein proggietje waarmee je je pctje boot, en die divx enzo speelt, en die al lekker gaat met een 350mhz ;)

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 17:27

DaOverclocker

Overclocker for life...

JanAlesi schreef op 05 december 2003 @ 00:34:
Ik heb hier eens op een P2 350 Win 98 rel2 met de standaard divxplayer zonder probs films kunnen kijken hoor.
Moest wel niets anders laten draaien op de achtergrond maar het ging wel.
Wmp sucks en gebruikt veel teveel geheugen vandaar de standaard player van divx (krijg je erbij als je de divx driver vanaf de site installeerd)
Het makt natuurlijk ook nogal uit of je met 5.1 kijkt of gewoon met stereo geluid.
Trouwens merk ik zelf ook nogal groot verschil tussen Films.
Soms heb ik een load van rond de 30% maar soms ook wel de hele tijd 90%
Dat is dan op een P3 800. Volgens mij ligt dat dan aan de methode van encoden.

systeem specs

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:39
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 00:41:
probeer eens de tweaker search,
ik heb al eens een dergelijk topic gelezen,

en daar was vermelding van een klein proggietje waarmee je je pctje boot, en die divx enzo speelt, en die al lekker gaat met een 350mhz ;)
zonder geluid liep op die manier een divx zelfs bijna goed op een 233 met 32 mbram :D

en zou 128 mb er bij prikken niet ook helpen? Of zal het echt om de mhz'tjes gaan?

[ Voor 10% gewijzigd door marteltor op 05-12-2003 00:52 ]

Pagina: 1