[PHP / mySQL] Insert statement functioneert niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De volgende SQL-query geeft als resultaat alle records:

$SQL = "SELECT * FROM Members WHERE firstname + ' ' + lastname = '".$name."'"

In ASP/MDB werkt deze query perfect, maar in mySQL niet.
Het zit hem in "firstname +' ' + lastname". Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:56
SELECT * FROM membership WHERE CONCAT(firstName,' ',lastName) LIKE '%$searchTerm%';

maar dan aanpassen voor je eigen tabel/kolomnamen :) ik ben lui vandaag

van: http://tiffanybbrown.com/seeqb.php?entry=167

[ Voor 29% gewijzigd door bras op 05-12-2003 00:21 ]

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Probeer dit eens:

PHP:
1
2
3
$names = explode(" ", $name);

$SQL = "SELECT * FROM Members WHERE firstname = ".$names[0]." AND lastname = ".$names[1].";";

[edit]
Als je niet like hoeft te gebruiken, kun je dit omwille van de performance beter ook niet doen,...

[ Voor 46% gewijzigd door Grijze Vos op 05-12-2003 01:27 ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:56
Dan kan er altijd nog strcmp gebruikt worden in plaats van like toch? Of = natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door bras op 05-12-2003 00:51 . Reden: :) ]

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Toch denk ik dat mijne sneller is. Van alle records 2 velden concateneren en dan vergelijken lijkt me veel zwaarder dan twee losse vergelijkingen. Bij mijn query checkt ie eerst een deel van de where clause, en duikelt ie een paar op die het kunnen zijn, daarna checkt ie het andere deel van de where clause.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trogdor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-04 10:17
Klopt.
En afhankelijk van de keys kan het vele vele factoren schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:53

Tux

Grijze Vos schreef op 05 december 2003 @ 01:28:
Toch denk ik dat mijne sneller is. Van alle records 2 velden concateneren en dan vergelijken lijkt me veel zwaarder dan twee losse vergelijkingen. Bij mijn query checkt ie eerst een deel van de where clause, en duikelt ie een paar op die het kunnen zijn, daarna checkt ie het andere deel van de where clause.
En als iemand 'Pietje de Jager' ofzo heet :?

$names[0] is dan Pietje
$names[1] is dan de
Jager neemt hij dus niet mee ;)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan kun je de eerste en laatste als voor & achternaam nemen en alles er tussen als tussenvoegsel. gaat voor 95% van de gevallen op zo ongeveer :)
Pagina: 1