Disconnected bij dcc send op irc

Pagina: 1
Acties:

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 07:24

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
Ten eerste wil ik zeggen dat ik heb zitten twijfelen waar dit topic zou meoten staan, maar ik denk dat het hier beter is dan in netwerk troubleshooting.

Mijn probleem. Elke keer als ik eits probeer te verzenden in irc naar iemand dan blijft de status op awaiting reply staan en wordt ik ondertussen disconnected van de server waar ik op zit. Dit gebeurt altijd en op elke server. Zelfs na een windows reïnstall heb ik dit probleem.
Ik gebruik Mirc en heb het voor de reinstall met 6.03 getest en met 6.12. Wat echter het vreemde is, is dat een xdcc bot die ik gedownload had ook disconnected werd toen hij een file probeerde te verzenden.
Ontvangen gaat wel gewoon perfect.
Ik heb ook geprobeerd poorten in te stellen op mijn getweakte adsl speedtouch modem. (poort 4662 om precies te zijn) maar het probleem blijft.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Welke windows?

offtopic:
karin!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 17:02

krvabo

MATERIALISE!

Krijg je het door een ping timeout of door een "gewone disconnect" (peer)?
Het kan natuurlijk ook een firewall zijn die te strak is afgesteld, als je er een hebt, zet hem dan eens uit en probeer het dan nog eens.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
Ik heb geen firewall draaien, windows xp en het is een gewone disconnect (peer)

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
*kick* waarbij ik wel moet vermelden dat ik het net bij een andere comp heb getest die hetzelfde probleem gaf. Het is dus toch een netwerk probleem. Of een modje hem dus kan verplaatsen...

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 18:25
Wanneer je via dcc een bestand verzend, dan wordt er op jouw pc een poort open gezet waar de ontvanger mee verbind. Deze poorten moeten op je router of lan host geforward worden naar jouw ip, als deze poorten niet geroute zijn op je router of als er een firewall is die deze poorten blokkeerd, dan werkt het niet.

Als jouw computers ip bereikbaar is via de ingestelde poort zou het gewoon moeten werken. Tenzij, natuurlijk, degene waar je het bestand naar verstuurd een verkeerde instelling heeft.

Grts,
Frozen, NetAdmin@OverDriveIRC

[ Voor 4% gewijzigd door JasperE op 08-12-2003 16:13 ]

Pagina: 1