[XP]Fout bij opstarten: Verwijder schrijf of ...

Pagina: 1
Acties:

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 19:10

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Eerste ff simpel het probleem:
Als ik mijn pa's PC probeer op te starten krijgt die een foutmelding, net voordat je normaal het opstart scherm van XP te zien krijgt: Verwijder schijf of Medium Klik op een knop.
en nee er zat geen schrijf ergens in :)

Het verhaaltje erachter: :)

Nadat ik met mijn pa's net nieuwe dvd brander een paar dvdtjes had gebackup'd, stopte de printer er opeens mee. Aangezien zijn pc al traag was geworden werd het maar een reinstal.

De eerste keer formatteerde ik de schrijf als NTFS en alles leek goed te gaan, nadat XP zonder foutmeldingen was geïnstalleerd en ik een paar programma's had geïnstalleerd, starte ik de PC opnieuw op. Met de hdd waar windos opstaat als eerste, opeens kreeg ik een fout, dat er iets mis was met NTLDR.
Ik zoeken op de MS site en vond het probleem (dacht ik), ik lees het topic door en zie dat dit probleem alleen voorkomt op schrijven met FAT32 waar al al een andere Windows stond.
Maar deze schijf was net NTFS geformatteerd.

Na nog een reinstall met het zelfde probleem, ging ik maar over op FAT32 (omdat zijn 2 andere schrijven ook FAT32 zijn)

Alles liep zoals het hoorde totdat, ik net zo als met de NTFS een fout kreeg, alleen nu een andere: Verwijder schijf of Medium Klik op een knop.

Na nog een reinstall was het probleem nog niet verholpen, wel kan ik in Windows zelf komen als ik via de cd-rom opstart.

informatie over het systeempje:
Windows xp pro (nauwja dat hoop ik dan :P)
P4 1.7G
512mb ram
plextor 708A (pri master)
geforce 2 MX
32 gig hdd (hier staat winxp op) (FAT32) (sec master)
8 gig hdd (FAT32) (sec slave)
80 gig hdd (FAT32) (pri slave)
en een SCSI cd-rom speler

mobo weet ik niet uit mijn hoofd

Hopelijk heeft iemand een antwoord, misschien is het gewoon een klein dingentje.

Flying High!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Je hebt het over een nieuwe DVD-brander...

:- Is er bij het inbouwen misschien iets niet goed gegaan (kabel niet goed aangedrukt of zo)?
:- Ga eens bij je systeembeheer, en kijk of er ergens fouten staan.
:- Instelling in de BIOS niet goed?

| Specs Aurora24 | My music |

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Ik heb er al een paar dvd's mee gebrand, de kabel zat dus goed.
maar zelfs als ik de dvd brander loskoppel krijg ik nog de zelfde fout.

Ik zal wel ff kijken als ik thuis ben als er een fout word weergegeven in systeembeheer.

In de bios staat alles nog het zelfe als voor de herinstaltie, heb alleen de boos-sequense veranderd.

Flying High!

Verwijderd

klinkt als een probleem met de boot sequence,
als er geen drive met een OS in de bootsequence staat krijg je deze melding ook.

zet de OS patitie eens als eerste in de boot sequence

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
The_Prince_of_Mu schreef op 05 december 2003 @ 00:05:
Je hebt het over een nieuwe DVD-brander...

:- Is er bij het inbouwen misschien iets niet goed gegaan (kabel niet goed aangedrukt of zo)?
:- Ga eens bij je systeembeheer, en kijk of er ergens fouten staan.
:- Instelling in de BIOS niet goed?
systeem beheer na gekeken, zie nisk vreemds
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 12:34:
klinkt als een probleem met de boot sequence,
als er geen drive met een OS in de bootsequence staat krijg je deze melding ook.

zet de OS patitie eens als eerste in de boot sequence
Heb alle dingen losgekoppeld en die maxtor 30 gig als pri master gezet, en nog steeds gaf die de zelfde fout :(

Ik denk dat het gewoon iets kleins is dat ik ben vergeten, maar zou niet weten wat. maar als niemand het weet word het de pc maar wegbrengen :(

edit: en als ik een schrijf zonder os als eerste zet krijg ik de fout:
Press a key to reboot.

Maar als ik de winxp cd er in doe start die in no time op, kan ik niet op een of andere manier een paar bestanden van die cdrom kopieren?

[ Voor 12% gewijzigd door Plaagje op 05-12-2003 15:01 ]

Flying High!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 23:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je ook al eerder een melding hebt gehad dat de NTLDR mist wil dat weleens duiden op een HD die kuren heeft, test em eens voor de grap in een andere computer, grote kans dat die schijf langzaam naar zijn grootje aant gaan is :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:33
Volgen ACAB en mij staat de boot-volgorde in je BIOS fout...

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op 05 december 2003 @ 15:08:
Als je ook al eerder een melding hebt gehad dat de NTLDR mist wil dat weleens duiden op een HD die kuren heeft, test em eens voor de grap in een andere computer, grote kans dat die schijf langzaam naar zijn grootje aant gaan is :)
Ik heb de NTLDR fout nog nooit eerder gezien. Ik moet zo pakjes avond vieren :( dus vandaag heb ik geen tijd meer voor een reinstall.
zetje01 schreef op 05 december 2003 @ 15:13:
Volgen ACAB en mij staat de boot-volgorde in je BIOS fout...
Ik weet 99.99% zeker dat het goed staat:
Als ik de 30 gig als eerste zet dan krijg ik de fout: Verwijder schrijf of medium druk op een toets. Dan maakt het niet uit wat ik als 2e3eof4e zet en ook niet als de cd-rom erin zit
Als ik de 80 gig als eerste zet krijg ik de fout: Press a key to reboot.
Aks ik de 6 gig als eerste zet krijg ik de fout: Press a key to reboot.
Als ik de dvd-r als eerste zet zonder winxp erin, dan gaat die gewoon naar de 2e toe, namelijk de hdd, deze geeft dan een van de berichten hierboven weer.
Als ik de dvd-r als eerste zet MET winxp cd erin, dan krijg ik eerste, druk op een toets om van de cd-rom op te starten. Als ik dan niks klik kom ik in een menu en kan ik kiezen uit:
Microsoft Windows Xp professional
Microsoft Windows
Als ik de op xp druk start die zonder problemen op.

Maarja ik heb toch nog 1 honderdste procent twijfel, dus hoe zou het dan moeten?

Flying High!

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
[b][message=19419133,noline]Plaagje schreef op 05 december 2003 @

...

Als ik de dvd-r als eerste zet MET winxp cd erin, dan krijg ik eerste, druk op een toets om van de cd-rom op te starten. Als ik dan niks klik kom ik in een menu en kan ik kiezen uit:
Microsoft Windows Xp professional
Microsoft Windows
Als ik de op xp druk start die zonder problemen op.

Maarja ik heb toch nog 1 honderdste procent twijfel, dus hoe zou het dan moeten?
als je opstart met de winxp cd en je drukt niet op een knop dan, als het goed is, start je computer verder op vanaf hardeschijf C (of de eerst volgende?). tenminste, zo gaat dat bij mij. in jouw geval kom je dan dus in zon menu waar je kan kiezen welke windows je wilt starten. maar dit is dan dus al van de hardeschijf af.

ik denk dat er dan toch iets verkeerd is met een harde schijf, aangezien die blijkbaar niet meteen wil starten maar wel via de windows cd. heb dat te maken met een bootsector? (voor mij beetje onbekend terrein)

succes iig

Ik heb echt een hele goeie PC.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien een gekke vraag...
Maar waarom je brander als Primary Master en je HD met XP op hetzelfde IDE kanaal? :?
Dat zou ik namelijk niet doen, omdat je dan de bandbreedte moet delen...

Dus wat ik zou doen:
HD met XP als Primary Master
Brander als Secondary Slave
En dan maakt de rest eigenlijk niet zo veel meer uit...

En volgens mij, moet de install van een OS op de Primary Master staan...
En dan maakt de rest voor een multi-boot niet zo gek veel uit
(Maar dat weet ik niet zeker)

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
uhm miss. raar dat ik et zeg.... maar zit er misschien nog een schijfje/floppy in? :+

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
BlackLion87 schreef op 05 december 2003 @ 16:35:
uhm miss. raar dat ik et zeg.... maar zit er misschien nog een schijfje/floppy in? :+
Nee 8)

Maarja ik heb nu einxp op een andere hdd geinstaleerd. en nu komt het gekke:
Als ik nu de computer opstart met als eerste schrijf de 30 gig (Eerste winxp instalatie) krijg ik die fout van verwijder schrijf of medium.
Als ik de computer opstart met de 80 gig hdd (nu 2e winxp instalatie) kom ik in een keuze menu waar ik uit die schrijven kan kiezen. er staat dus 2x winxp.
Als ik er eerste kies kom ik zonder problemen op de 2e windows instalatie. MAAR als als ik de 2e druk kom ik opeens ook zonder enige problemen erin (de eerste instalatie wel te verstaan):S:S:S

Maarja probleem opgelost alleen zou nog niet weten waaraan het ligt

Flying High!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Volgens mij is die partitie niet actief. Draai FDISK van een bootflop.
Pagina: 1