[Asus A7V8X en SPDIF] AC3 geluid doet raar...

Pagina: 1
Acties:

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:14
Ik heb een Asus A7V8X moederbord met alles d'r op en d'r aan. Er zit dus ook een VIA AC'97 audio chip op. Bij het moederbord zit een los kaart met daarop een SPDIF ingang en een SPDIF uitgang. Ik heb dit kaartje aangesloten op m'n moederbord en op mijn Sony QS receiver via de coxiale ingang. Ik moet er wellicht we even bij vertellen dat hij angesloten is via een normale chinch kabel, dus met een witte en een rode plug. Hiervan gebruik ik alleen de witte kabel.

Wat is nu het probleem? Ik heb op m'n harde schijf de film Italian Job staan. Deze heeft AC3 geluid. Het mooie is dat mijn receiver het geluid ook ontvangt alleen hij ontvangt het geluid af en toe, dus met storing. Vergelijk het maar met het bellen met een mobiel waarbij degene die je belt steeds wegvalt.

Hoe los ik dit probleem op?? Waar ligt dit aan, want ik moet tenslotte streaming AC3 geluid kunnen ontvangen. Zou het wellicht toch de kabel zijn?? Lijkt me stug, want ik ben al vaker creatief met kabels geweest. Ik heb zelfs video door zo'n rood-witte chinch kabel weten te krijgen. :) :)

Even wat meer gegevens. De receiver staat op "auto sense", dus hij merkt zelf wat voor geluid er binnenkomt. Ik heb hem ook al vast gezet op coxiale ingang, maar dat helpt niet. Ik speel de film af via windows media player. Ik heb het ook al via WinDVD geprobeerd, maar dat helpt ook niet.

Hieronder nog even een screenshot van het mainvenster van de AC3 codec/tool.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/liquid-orange/ac3.jpg

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

Mh dit had ik eerst ook alleen dan juist met analoog geluid. Alleen ontvang je het dan wel met ac3? Wat je eens zou kunnen proberen wat ik eerst had met analoog geluid is winamp aan zetten op 0 procent volume en dan eens proberen af te spelen. En wat de kabel gebruikt dit is een stuk erger als wit of rood kabeltje voor video gebruiken. Maar hoe bedoel je precies wegvallen. Echt van je hoord even iets wel en dan niet of gewoon vaag?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 23:49 ]

• rimave
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 23:48:
Maar hoe bedoel je precies wegvallen. Echt van je hoord even iets wel en dan niet of gewoon vaag?
Ja klopt, dat is het geluid er weer 5 seconden en dan weer weg...en dan is het er weer....en weer weg... Zo gaat dat maar door.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

Dat licht niet aan de kabel. Probeer maar eens winamp op nul volume. Maar het rare is dat dit helemaal niet zou moeten kunnen omdat je een constante ac3 stroom hebt:S

Blijft je receiver wel ac3 ontvangen als er een pauze inkomt of niet?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 23:55 ]

• rimave
Hij doet het nu wel. Ik heb een beetje zitten proberen met het ac3 filter en hij doet het nu prima!