Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voldoende vermogen?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• dvvelzen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 19:20
Hoi Allen,

Ik wil binnenkort dit setje bestellen:

1x Koolance Bigtower PC2-601BW
1x ATX - 450 Watt PSU - Levicom BlackLine BlueLight
1x Water Cooler CPU AMD/Intel Koolance (CPU-200G)

Voor deze setup:

AMD 1800+ XP Athlon
Epox 8k3a+
Kingston PC2700
Ati Radeon 9000
(en 2 maxtor schijfjes, dvd-brandertje, cd-spelertje)

Ik heb nu al een aantal reviews gelezen over voornamelijk de voeding, maar ik kom er niet helemaal uit.

* Kan iemand me vertellen of deze voeding genoeg is om alles (op en in) de kast de voeden?
* Is deze voeding echt zwart (foto is namelijk nogal flets, maar lijkt me wel)?
* Is de inhoud van deze kast (kwa koelsysteem) goed? (heb namelijk slecht 1 review gevonden)

* Tot slot een extra vraagje is www.perfect-systems.nl een beetje goede webwinkel of wordt deze afgeraden (namelijk flink prijsverschil met een andere site)?

Alvast bedankt,
Dennis

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:53
Ik heb ongeveer de zelfde componenten, en ik denk dat je met 450 watt helemaal klaar bent.
je zou volgens mij ook genoeg hebben aan een 350 watt voeding (zoals ik), scheelt weer wat euri aan het eind van het jaar :P

0,1 kw/h maal 8736 uur.... 873,60 kw/h

873.60 maal 9 cent is dan toch 90 euro :)

[ Voor 20% gewijzigd door Jfwiet op 04-12-2003 23:46 ]

• ooge
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-10-2022
ik heb wel eens wat bestelt daar is opzich een okee winkel ze reageren redelijks snel op email alleen als er een rood stipje bij staat (levertijd) dan duurt het echt verschrikkelijk lang in mijn geval dan verder die voeding kun je toch berekenen / schatten maar 450W moet haast wel voldoende zijn op het eerste gezicht

• dvvelzen
thnx voor de snelle reactie....

en ja ik zou het kunnen berekenen. Echter ik heb geen idee wat het koelsysteem nodig heeft....

mzzl,
Dennis

[ Voor 42% gewijzigd door dvvelzen op 04-12-2003 23:49 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Jfwiet schreef op 04 december 2003 @ 23:41:
Ik heb ongeveer de zelfde componenten, en ik denk dat je met 450 watt helemaal klaar bent.
je zou volgens mij ook genoeg hebben aan een 350 watt voeding (zoals ik), scheelt weer wat euri aan het eind van het jaar :P

Jij denkt dat een 450 watt voeding de hele tijd op 450 Watt staat de stampen :P
Ik dacht het niet ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• dvvelzen
Jfwiet schreef op 04 december 2003 @ 23:41:

Ahum Ahum kuch kuch (woon thuis betaal niks) kuch kuch ahum ahum.....

heb je niet gehoord he ?!? >:)

Verwijderd

Een voeding gebruikt heus niet de volle bak aan Wattages hoor (zoals Atlas al zei). Daarom verwijs ik je even naar Welke voeding heb ik nodig? Deel 2, waar deze vraag thuishoort. Zou toch wat zijn als alle voedingen hun volle Wattages gebruiken. Idle gebruikt een systeem nog niet eens 150 Watt. Het gaat om de piekspanningen.

Edit: Perfect Systems is een perfecte webshop. Ik heb er regelmatig wat besteld. Goede service, snelle levering, enz. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 23:54 ]

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
dvvelzen schreef op 04 december 2003 @ 23:51:
[...]

Ahum Ahum kuch kuch (woon thuis betaal niks) kuch kuch ahum ahum.....

heb je niet gehoord he ?!? >:)
Dus jij zou het niet erg vinden als je ouders 90 euro op straat gooien en daar gewoon laten liggen.

• dvvelzen
op een maandelijkse electra rekening van 1500 euro... denk dat dat wel valt te overzien....

Verwijderd

Google: PC2-601BW review
Google: Levicom BlackLine review
Google: CPU-200G review
Kan iemand me vertellen of deze voeding genoeg is om alles (op en in) de kast de voeden?
Allereerst: je moet niet kijken naar het vermogen, maar naar de stroom die per spanningslijn geleverd kan worden ten opzichte van de stroom die de componenten die je eraan gaat hangen trekken. Een 300W voeding trekt geen 300W uit de wandcontactdoos (is nl. afhankelijk van de belasting) - en levert dat vermogen niet op alle spanningslijnen (is verschillend per voeding).

De gegevens over jouw voeding:

Maximale stroom per spanningslijn:
+3,3 V: 35A
+5,0 V: 37A
+12,0 V: 17A
-5 V: 1A
-12 V: 1A
+5Vsb: 2A
Gecombineerd vermogen (+3,3 / +5V): 300,5 Watt

Belangrijke naslagwerken voor voedingskeuze:
Is deze voeding echt zwart (foto is namelijk nogal flets, maar lijkt me wel)?
Als Levicom een voeding "black" noemen, lijkt mij dat wel zwart. Echter, je hebt kleur en reflectie variaties (mat/zijde/hoog glans) zwart - dus een 100% match tussen 2 kleuren kun je alleen controleren door beiden naast elkaar te houden. Natuurlijk kun je Levicom ook contacteren ter opheldering: info@jet-computer.de
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/levicom_blackline_blueled_450w.jpg
Is de inhoud van deze kast (kwa koelsysteem) goed? (heb namelijk slecht 1 review gevonden)
Een kast is een kast, en geen koelsysteem. Natuurlijk maakt het uit hoe groot dat een kast is (om alles erin te passen), en hoeveel/welke fans er standaard inzitten (ivm airflow/herrie), maar dat mag voor een diehard tweaker geen koopargument zijn. Tenslotte kan zo goed als ieder minpuntje aan een kast verholpen worden door modden en tweaken - en daarnaast hoeven niet alle koopeissen op jou van toepassing te zijn. Combineer dat met uiterlijk, indeling, gebruik en smaak en dat maakt het uitzoeken van een kast héél persoonlijk. De één vind het prachtig, de ander vind het totaal niks.
Tot slot een extra vraagje is www.perfect-systems.nl een beetje goede webwinkel of wordt deze afgeraden (namelijk flink prijsverschil met een andere site)?
We hebben op de frontpage van www.tweakers.net een prachtige pricewatch met gecombineerde shopsurvey. Hierin kun je oa ook de ervaringen met Perfect Systems B.V. (NL) vinden. Met een gemiddelde van 8.1 valt deze shop dus Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/pw/h1.gif bovengemiddeld uit.

Dit topic is niet CME geörienteerd (zie CME Policy), reden waarvoor dit topic nu gesloten wordt en ik je aanraad om in het vervolg eerst de lokale policy te lezen alvorens een topic te starten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.